راهنمای اجرا و نمایندگی وال مش تبریز

راهنمای اجرا و نمایندگی وال مش تبریز

وال پست‌ها در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. علت آن خسارت‌های بزرگی است که حین زمین لرزه‌ به ساختمان‌ها وارد شده است. در واقع بهترین روش موجود برای مقاوم سازی بناها در برابر حوادثی همچون زلزله و طوفان، استفاده و اجرای صحیح وال پست است. اهمیت اجرای وال مش در تبریز نیز از همین جا نشأت می‌گیرد. انواع وال پست‌ها، از جمله وال پست مش، مهم‌ترین نقش را در حفظ استحکام سازه ایفا می‌کنند. اجرای وال مش در تبریز، یک روش هوشمندانه برای بکارگیری مؤثر وال پست‌ها در ساختمان‌های قدیمی و نوساز به حساب می‌آید. از آنجایی که شهر تبریز از آثار و ابنیه تاریخی متعددی برخوردار است، این روش ایمن سازی، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

انواع وال پست‌ها، از جمله وال پست مش، مهم‌ترین نقش را در حفظ استحکام سازه ایفا می‌کنند. اجرای وال مش در تبریز، یک روش هوشمندانه برای بکارگیری مؤثر وال پست‌ها در ساختمان‌های قدیمی و نوساز به حساب می‌آید. از آنجایی که شهر تبریز از آثار و ابنیه تاریخی متعددی برخوردار است، این روش ایمن سازی، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

محافظت از سازه‌ها در برابر حوادث طبیعی و نیروهای جانبی، یکی از بخش‌های مهم ساخت و ساز به حساب می‌آید. در واقع فراهم آوردن محیطی امن برای کسب و کار یا زندگی باید هدف اصلی ساخت یک بنا باشد. برای رسیدن به این هدف، توجه ویژه به اجرای انواع وال پست‌ها اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، اجرای وال مش در تبریز طرفداران بیشتری پیدا کرده و به یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر فرآیند ساخت سازه تبدیل شده است. در ادامه این مقاله، درباره جایگاه وال پست‌های گوناگون در ساخت و ساز و به خصوص وال مش‌ها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

اهمیت اجرای صحیح وال پست در تبریز

وال پست‌ها در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. علت آن خسارت‌های بزرگی است که حین زمین لرزه‌ به ساختمان‌ها وارد شده است. در واقع بهترین روش موجود برای مقاوم سازی بناها در برابر حوادثی همچون زلزله و طوفان، استفاده و اجرای صحیح وال پست است. اهمیت اجرای وال مش در تبریز نیز از همین جا نشأت می‌گیرد. وال پست‌ها یا نگهدارنده‌ها، تجهیزاتی هستند که موجب یکپارچگی هر چه بیشتر دیوارهای سازه می‌شوند. نصب این تجهیزات موجب می‌گردد نیروهای جانبی وارد شده بر دیوار، به اسکلت اصلی ساختمان منتقل شوند. به این ترتیب دیوارها کمترین بار را متحمل خواهند شد و دچار آسیب‌های شدید مانند ریزش نمی‌شوند. به این ترتیب می‌توان دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها، تراس‌ها، جان پناه‌ها و… را مقاوم سازی کرد. در میان انواع وال پست، وال پست مش این روزها طرفداران بیشتری دارد، زیرا با صرف هزینه و زمان کمتر، بهترین نتیجه را به دست می‌دهد. تجربه اجرای وال مش در تبریز، به خوبی نشان می‌دهد استفاده از این نوع وال پست، به منزله صرفه جویی در بودجه و همچنین کاهش زمان تحویل پروژه است. به این ترتیب اجرای وال مش در اولویت قرار می‌گیرد.

وال مش در بازشوها

آیا وال مش مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان تبریز است؟

پس از زلزله اخیر کرمانشاه، سازمان نظام مهندسی کشور، سخت‌گیری ویژه‌ای را در خصوص استفاده صحیح و مناسب از وال پست‌ها در ساخت دیوارها، در پیش گرفته است. نتیجه این سخت‌گیری‌ها، تأیید سیستم وال پست مش به عنوان نسل نوین وال پست‌ها است. به عبارتی دیگر، مشاهده و مطالعه روی مزایا و محدودیت‌های انواع وال پست و همچنین بررسی عملکرد وال پست‌های قدیمی و جدید نشان داده است که اجرای وال مش در تبریز درست به اندازه اجرای وال پست‌های فلزی و قدیمی می‌تواند مؤثر و کارآمد باشد. حتی در بسیاری از موارد، این دسته از وال پست‌ها، عملکرد بهتری نسبت به وال پست‌های سنتی دارند.

خوشبختانه سازمان نظام مهندسی تبریز با در نظر گرفتن اصول و ضوابطی که در آیین نامه‌های مربوطه برای اجرای وال پست‌ها تدوین شده، به طور کامل اجرای وال پست مش را تأیید کرده است. به این ترتیب طراحان ساختمان، مهندسان ناظر و سازندگان بنا در شهر زیبای تبریز می‌توانند به راحتی از مزایای اجرای وال مش در تبریز، چه در طول فرآیند ساخت و ساز و چه حین مرمت بناها، بهره ببرند. پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا اجرای وال مش مورد تایید نظام مهندسی است؟” را مطالعه کنید.

وال مش بهترین جایگزین وال پست های فلزی در ساختمان های بتنی و فولادی در تبریز

از جمله قدیمی‌ترین وال پست‌هایی که سال‌ها است برای ایمن سازی ساختمان‌های فلزی و بتنی در تبریز استفاده می‌شوند، وال پست‌های فلزی هستند. این نوع وال پست‌ها تفاوت‌های مهمی با وال پست مش دارند. به همین دلیل لازم است پیش از انتخاب یک روش مناسب جهت مقاوم سازی، با مزایا و محدودیت‌های هر کدام از انواع قدیمی و جدید وال پست آشنا شوید. به این ترتیب متوجه خواهید شد چرا امروزه اجرای وال مش در تبریز رواج بیشتری یافته است و به عنوان یک جایگزین مناسب برای وال پست‌های فلزی شناخته می‌شود.

وال پست مش، سبک‌تر از وال پست فلزی است

خوب است بدانید وزن هر یک از قطعاتی که در جریان ساخت یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در محاسبه بار مرده ساختمان نقش دارد. در این بین وال پست‌های فلزی به دلیل وزن بالایی که دارند، بار قابل توجهی را به بار مرده ساختمان اضافه می‌کنند و بدین شکل محاسبات و طراحی‌ها را با چالش مواجه می‌سازند. این در حالی است که اگر صحبت از اجرای وال مش در تبریز در میان باشد، چنین چالشی وجود ندارد، زیرا اجزاء به کار رفته در سیستم وال پست مش بسیار سبک هستند و تأثیری بر بار مرده ساختمان نخواهند داشت. به این ترتیب طراحی سیستم مقاوم سازی دیوارها با مش فایبرگلاس بسیار آسان‌تر از سیستم وال پست فلزی خواهد بود.

اجرای وال مش در تبریز نیاز به نیروی متخصص ندارد

یکی از مزایای بزرگ سیستم وال پست نوین نسبت به وال پست‌های سنتی، نحوه اجرای آن‌ها است. برای نصب وال پست‌های فلزی به افرادی باتجربه و متخصص نیاز است تا بتوانند اتصالات مختلف را به بهترین شکل برقرار سازند و هر یک از نگهدارنده‌ها را درست مطابق با موارد مندرج در آیین نامه نصب نمایند. این در حالی است که در سیستم وال پست مش، فرآیند اجرا بسیار ساده است و حتی یک کارگر ساختمان معمولی نیز می‌تواند از عهده انجام آن بر بیاید.

وال مش در بازشو و دیوار متقاطع

طراحی و نصب وال مش، برخلاف وال پست‌های قدیمی، پیچیدگی چندانی ندارد

طراحی سیستم وال پست فلزی جزئیات و پیچیدگی‌های بسیاری دارد که همین امر، کار با آن را سخت‌تر می‌کند، اما در اجرای وال مش در تبریز خبری از جزئیات پیچیده و متعدد نیست. در واقع در وال پست‌های سنتی، جانمایی صحیح وادارها و تیرک‌ها، بکارگیری نوع مناسبی از اتصالات، چگونگی کمک گرفتن از اتصالات جوشی توسط افراد حرفه‌ای، در نظر گرفتن میزان وزنی که به واسطه نبشی‌ها، قوطی‌ها و میلگردها به وزن سازه اضافه می‌شود و… همگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. حتی یک اشتباه کوچک در هر یک از این موارد می‌تواند ایمنی کل ساختمان را با مشکل مواجه سازد. بدیهی است با وجود چنین چالش‌هایی، استفاده از سیستم وال مش به عنوان یک راه حل جایگزین، روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

طول عمر و دوام وال پست مش بیشتر از وال پست فلزی است

هنگامی که اجرای وال مش در تبریز گزینه اصلی شما برای مقاوم سازی دیوارهای یک سازه باشد، می‌توانید مطمئن باشید این سیستم به کار رفته، تا سالیان سال بدون هیچ‌گونه مشکل و خرابی برای شما کار خواهد کرد. در واقع یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم جدید وال پست که موجب جایگزینی آن با وال پست‌های فلزی شده است، دوام و طول عمر بالای آن است. اجزاء به کار رفته در این سیستم همگی از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و در شرایط محیطی گوناگون، کیفیت و کارایی خود را از دست نمی‌دهند. این در حالی است که وادارهای فلزی به مرور زمان و به خصوص با قرار گرفتن در معرض رطوبت یا مواد شیمیایی، دچار زنگ زدگی و خوردگی شده و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند.

اجرای وال مش در تبریز کم هزینه‌تر از اجرای وال پست‌های سنتی است

می‌توان گفت مهم‌ترین عاملی که باعث شده است وال پست‌های فلزی به تدریج به انزوا کشیده شوند و جای خود را به وال پست مش بدهند، تفاوت قیمت آن‌ها با سیستم جدید وال پست است. وال پست‌های سنتی از قطعات سنگین فولادی تشکیل شده‌اند و به این ترتیب هزینه نسبتاً بالایی دارند. حتی هزینه اجرای آن‌ها نیز (با توجه به این که نیاز به متخصص و افراد ماهر دارند)، به شکل قابل توجهی بالاتر از وال پست‌های جدید است. این در حالی است که اجزاء به کار رفته در سیستم وال مش، بسیار مقرون به صرفه هستند.

از طرفی دیگر اجرای وال مش در تبریز با کمترین هزینه و دستمزد انجام می‌شود. بدیهی است با این اوصاف بسیاری از پیمانکاران ترجیح می‌دهند برای صرفه جویی در هزینه‌ها به سراغ سیستم جدید بروند، خصوصاً که این سیستم کیفیت و عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داده است.

اجرای توری فایبرگلاس در کناره بازشوها

مراحل اجرای وال مش در تبریز چگونه است؟

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، اجرای سیستم وال پست مش، آسان، ساده و بدون دردسر است. با این حساب حتی اگر پیش از این تجربه‌ای در خصوص نصب لایه‌های مش فایبرگلاس روی دیوار نداشته باشید، باز هم می‌توانید با پیروی از مراحل زیر به آسانی این کار را انجام دهید.

  • دیوارچینی و آماده سازی سطح دیوار

برخلاف وال پست‌های سنتی، برای اجرای وال مش در تبریز، ابتدا لازم است دیوارچینی به طور کامل انجام شود. در این مرحله طبق نقشه ساختمان دیوارها در محل دقیق معین شده و به شکل اصولی اجرا می‌شوند. سپس سطح آن‌ها از آلودگی‌ها، برجستگی‌ها و… به طور کامل پاک می‌شود تا برای پلاسترکشی آماده شوند.

  • اندود زیرین یا پلاسترکشی اولیه

در مرحله دوم، یک لایه پلاستر سیمانی یا گچی، بر حسب شرایط، روی دیوار کشیده می‌شود. این کار را می‌توان به صورت دستی یا پاششی انجام داد. در این حالت سطح دیوار برای نصب مش فایبرگلاس آماده است.

  • نصب و اجرای مش فایبرگلاس

می‌توان گفت اصلی‌ترین مرحله اجرای وال مش در تبریز، نصب نواری یا سرتاسری مش فایبرگلاس روی دیوار است. البته در این مرحله، نوارهای فایبرگلاس به صورت موقتی و به کمک میخ یا چسب اپوکسی روی سطح دیوار قرار می‌گیرند و در مراحل بعد فیکس می‌شوند. لازم است بدانید ابعاد مورد نیاز مش در این مرحله از قبل و طبق مندرجات آیین نامه‌های مربوطه مشخص می‌شود. همچنین در نظر بگیرید اگر دیوار ارتفاعی بیشتر از یک متر و هشتاد سانتی متر داشته باشد، نوارهای مش فایبرگلاس که به نام مش وال پست دیوار نیز شناخته می شوند، باید در هر دو طرف دیوار و دقیقاً روبروی یکدیگر اجرا شوند.

  • فیکس کردن مش روی دیوار با پلاسترکشی ثانویه

در این مرحله از اجرای وال مش در تبریز، لایه دوم پلاستر گچی با پلاستر سیمانی، سطح دیوار و مش را به طور کامل می‌پوشاند. به این ترتیب مش فایبرگلاس کاملاً روی سطح دیوار فیکس می‌گردد و جابجا نخواهد شد. به این مرحله، اندود رویین نیز گفته می‌شود.

  • نصب پروفیل نبشی‌ برای مهار دیوارها

در این مرحله، کار اجرای وال مش به پایان رسیده است، اما هنوز یک کار دیگر باید انجام شود تا دیوار به طور کامل مقاوم گردد. لازم است لبه‌های دیوار به کمک نبشی یا ناودانی مهار گردند. محل دقیق نصب نبشی‌ها در نقشه مشخص شده‌اند و نبشی‌ها باید با راهنمایی طراح در جای مناسب خود قرار گیرند. به این ترتیب می‌توان گفت دیوار در کمترین زمان و با کمترین هزینه، به طور کامل ایمن شده است.

مزایای اجرای وال مش در تبریز چیست؟

بدون شک تا اینجا با بسیاری از مزایای وال مش آشنا شده‌اید. آنچه در صدر این مزایا قرار می‌گیرد، مقرون به صرفه بودن و هزینه پایین تهیه و اجرا است. می‌توان گفت یکی از مهم‌‌ترین مزایای وال پست مش خصوصاً از نگاه پیمانکاران و سازندگان بنا، همین مورد است، اما نکته قابل توجه درباره این سیستم بی‌نقص این است که در عین کم هزینه بودن، کیفیت بسیار بالایی نیز دارد. تجربه نشان داده است عملکرد وال پست‌های قدیمی، با وجود پیچیده‌تر بودن فرآیند طراحی و اجرا، در بسیاری از موارد با نقص مواجه است. این در حال است که اجرای وال مش، بهترین و مطمئن‌ترین عملکرد را هنگام بروز زلزله و طوفان از خود نشان می‌دهد.

اجرای وال مش در تبریز، سرعت انجام پروژه‌های ساختمانی را بالا می‌برد و به اتمام هر چه زودتر پروژه کمک می‌کند. این خود یکی دیگر از مزایایی است که نباید نادیده گرفته شود. سازگار بودن اجزاء به کار رفته در سیستم وال مش با طبیعت، مقاومت بالای مش فایبرگلاس در برابر تغییرات آب و هوایی، گرما و سرمای زیاد، رطوبت، قارچ، مواد شیمیایی و…، انعطاف بالای مش، امکان حمل و نقل بدون دردسر، شرایط انبارداری آسان و… از دیگر مزایای سیستم وال پست مش به شمار می‌روند. علاوه بر تمام این موارد، یک ویژگی بسیار مهم دیگر در ارتباط با اجرای وال مش در تبریز وجود دارد و آن امکان اجرا پس از اتمام ساخت و دیوارچینی است. به این ترتیب حتی برای مرمت و ایمن سازی سازه‌ها و بناهای قدیمی و تاریخی نیز می‌توان از سیستم بی‌نظیر وال مش کمک گرفت. این در حالی است که وال پست‌های فلزی حتماً باید حین دیوارچینی اجرا شوند و پس از اتمام دیوارچینی غیرقابل اجرا خواهند بود.

وال مش در دیوار متقاطع

هزینه اجرای وال مش در تبریز چقدر است؟

هر چند گفته شد که هزینه اجرای سیستم وال پست مش بسیار کمتر از وال پست‌های فلزی است، با این وجود نمی‌توان عددی مشخص برای آن بیان کرد. در واقع هزینه تمام شده تهیه و اجرای وال مش به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه عنوان خواهند شد.

  • نوع و جنس مش فایبرگلاس

یکی از عوامل مهمی که تأثیر مستقیم بر هزینه‌ها دارد، نوع مش فایبرگلاس بکار رفته در سیستم وال مش است. به عبارتی دیگر، اگر برای اجرای وال مش در تبریز به مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا نیاز داشته باشید لازم است هزینه بیشتری پرداخت کنید، زیرا این نوع مش که با عنوان مش فایبرگلاس AR نیز شناخته می‌شود، قیمت بالاتری نسبت به انواع معمولی مش، یعنی مش فایبرگلاس E-Glass دارد. با این حساب برای محاسبه هزینه‌ها ابتدا بررسی کنید آیا محیطی که قرار است توسط مش مقاوم سازی شود قلیایی است یا خیر (برای مثل سازه‌های بتنی و سیمانی خاصیت قلیایی دارند). سپس می‌توانید نوع مناسب و مقرون به صرفه توری فایبرگلاس را خریداری نمایید. جهت آشنایی با قیمت مش فایبرگلاس مقاله “راهنمای خرید مش فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران ساختمانی و عمرانی)” را مطالعه کنید.

  • ابعاد چشمه مش و توری فایبرگلاس

دومین عاملی که هزینه اجرای وال مش در تبریز را تعیین می‌کند، ابعاد چشمه مش است. توری‌های فایبرگلاس به کار رفته در سیستم وال پست مش، با ابعاد چشمه گوناگون، از 1 در 1، 2 در 2 تا 5 در 5، 8 در 8 و حتی 10 در 10 میلی متر ساخته می‌شوند. هر توری با هر ابعاد چشمه قیمت مشخصی دارد. لازم است هنگام خرید با توجه به کاربرد مورد نظر خود و ضمن مشورت با کارشناس فروش، بهترین ابعاد را انتخاب کنید و به این ترتیب هزینه نهایی اجرای وال مش را با توجه به آن محاسبه نمایید.

  • وزن مش و توری فایبرگلاس مورد استفاده

علاوه بر ابعاد چشمه، انواع مش فایبرگلاس در وزن و گرماژ نیز با یکدیگر متفاوت هستند. توری‌های موجود در بازار که برای اجرای وال مش در تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طور معمول وزن‌های مختلفی دارند و از حدود 50، 75 تا 200 گرم بر متر مربع و بالاتر، متغیر هستند. انتخاب مش سبک‌تر یا سنگین‌تر باید با توجه به نوع کاربرد صورت گیرد. بدیهی است هر چقدر مش سنگین‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

  • کیفیت مش و توری فایبرگلاس

یک عامل مهم دیگر که نقش مهمی در تعیین هزینه‌ها دارد، کیفیت مش خریداری شده است. طبیعی است مش با کیفیت پایین‌تر، هزینه پایین‌تری دارد، اما عملکرد مناسبی نخواهد داشت. مش فایبرگلاس باکیفیت که برای اجرای وال مش در تبریز مناسب خواهد بود، دارای انعطاف مناسب است، شکننده و سخت نیست، زیاد از حد نرم نیست، تار و پود آن از هم جدا یا پاره نمی‌شود، چشمه‌های آن منظم و منسجم هستند و… با بررسی این ویژگی‌ها می‌توانید محصولی مقرون به صرفه و باکیفیت تهیه نمایید.

دریافت نمایندگی اجرای وال مش در تبریز

سیستم وال مش با سرعت زیاد در حال پیدا کردن مسیر اختصاصی خود در صنعت ساخت و ساز است و هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اگر به عنوان پیمانکار یا مجری انواع وال پست ساختمان در نظر دارید همگام با تکنولوژی و دانش روز دنیا قدم بردارید، می‌توانید مسیر پیشرفت را با دریافت نمایندگی اجرای وال مش در تبریز در پیش بگیرید. برای این کار کافیست با کارشناسان شرکت وال مش در تماس باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (11 امتیاز)

سئوالات متداول برای "راهنمای اجرا و نمایندگی وال مش تبریز"

جایگاه شهر تبریز از نظر پهنه بندی در برابر خطر زلزله چیست؟

شهر تبریز در پهنه بندی با خطر زیاد در برابر زلزله قرار دارد و این موضوع به خاطر گسل فعال شمال تبریز است

در موضوع طراحی لرزه‌ای سازه آیا تنها اجزای سازه‌ای ساختمان مورد بحث قرار می‌گیرند؟

خیر، بر اساس شواهد به دست آمده از زلزله‌های اخیر بخش اعظمی از آسیب‌ها در ساختمان متوجه اعضای غیر سازه‌ای مانند دیوارهای جدا کننده، درها و پنجره‌ها است.

سازمان ناظر بر اجرای صحیح ساختمان در شهر تبریز کدام است؟

سازمان نظام مهندسی شهر تبریز به همراه شهرداری وظیفه کنترل بر اجرا و طراحی صحیح ساختمان را در این شهر بر عهده دارند.

منظور از اجزای غیر سازه‌ای در ساختمان چیست؟

به هر المانی در ساختمان که با اسکلت بندی سازه ساختمان اتصال گیرداری نداشته باشد و مستقل از آن عمل کند اجزای غیر سازه‌ای می‌گویند.

آیا شرکت وال مش امکان ارسال کالا و مرسولات پستی از قبیل رول مش فایبرگلاس را به شهر تبریز دارد؟

بله، شرکت وال مش امکان ارسال کالا به تمام نقاط کشور را دارد.

پیمانکاران و مجریان محترم برای نمایندگی اجرا و نصب وال مش در شهر تبریز چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

برای دریافت نمایندگی اجرا در شهر تبریز به بخش کارشناسی اداری شرکت وال مش مراجعه نمایید.

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


4 نظر

  1. سلام و خسته نباشید من بنا هستم اگه امکان داره فیلم اجرای وال مش را بفرستید و با زبان ساده توضیح بفرمائید ممنون از راهنمایی شما

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *