راهنمای اخذ نمایندگی وال مش

راهنمای اخذ نمایندگی وال مش

وال مش، یکی از انواع روش های اجرای وال پست در ساختمان ها است که می تواند باعث افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله شود. این سیستم با کمک توری یا مش فایبرگلاس روی دیوارهای غیر سازه ای و پیرامونی اجرا می شود. نحوه اجرای وال مش به دو شکل است، سراسری و نواری که هر کدام بر اساس نقشه اجرایی مشخص خواهند شد. شرکت های فعال در زمینه فروش و اجرای وال مش در ایران وجود دارند که امکان گرفتن نمایندگی وال مش را برای شما فراهم کرده اند. در صورتی که با توجه به مزایای دریافت نمایندگی وال مش و با هدف کسب درآمد، قصد انجام این کار را دارید؛ می توانید با کارشناسان ما در شرکت در ارتباط باشید.

وال مش یکی از سیستم های وال پست برای مهار دیوارها در مقابل زلزله است. این روش در سال های اخیر به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، جایگزین وال پست بتنی و فلزی شده است و توانسته تاثیر زیادی روی عملکرد ساختمان ها در برابر زلزله داشته باشد. دریافت نمایندگی وال مش به شما این امکان را می دهد تا خدمات وال مش را به کارفرمایان و افرادی که قصد اجرای این سیستم در ساختمان های خود دارند، ارائه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه دریافت نمایندگی وال مش و جزئیات این سیستم مهار ساختمان در برابر زلزله صحبت کنیم.

زلزله کرمانشاه و تولد وال مش

در زلزله های اخیر مانند زلزله کرمانشاه، برخلاف اسکلت ساختمان شاهد ریزش دیوارهای غیر باربر بودیم. این موضوع دلیل عدم اجرای وال پست در ساختمان ها به صورت صحیح و دقیق بود که خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشت. پس از درک این موضوع و شناخت دلیل ریزش دیوارهای غیر سازه ای در ساختمان ها، اهمیت اجرای وال پست در ساختمان ها بهتر درک شد. اما باز هم مشکل هزینه بر بودن وال پست های فلزی، دغدغه بسیاری از کارفرمایان و مجریان ساختمان بود.

مسلح کردن دیوارها با سیستم وال مش، یکی از روش های جدید و کم هزینه برای مهار دیوارهای غیر باربر در برابر زلزله است. این روش در آیین نامه 2800 نیز مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر مورد تایید نظام مهندسی ساختمان نیز می باشد. بنابراین، با وجود مزایای سیستم وال مش، این روش می تواند برای مسلح کردن دیوارها و افزایش مقاومت آن ها در برابر زلزله با کمترین هزینه مورد استفاده قرار گیرد.

وال مش در دیوار پیرامونی
وال مش در دیوار پیرامونی

وال مش چیست؟

وال مش، یکی از انواع روش های اجرای وال پست در ساختمان ها است که می تواند باعث افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله شود. این سیستم با کمک توری یا مش فایبرگلاس روی دیوارهای غیر سازه ای و پیرامونی اجرا می شود. نحوه اجرای وال مش به دو شکل است، سراسری و نواری که هر کدام بر اساس نقشه اجرایی مشخص خواهند شد. این سیستم در حال حاضر می تواند جایگزین سیستم وال پست فلزی در ساختمان ها باشد. کم هزینه بودن این روش، افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله، امکان اجرای آن در کوتاه ترین زمان ممکن و … از جمله مزایای این سیستم می باشند که در ادامه مطلب دقیق تر به آن ها اشاره می کنیم.

اگرچه زلزله کرمانشاه باعث شد تا جان بسیاری از هموطنان ما گرفته شود، اما نقطه عطفی برای اجرای ساختمان ها در برابر زلزله بود. از زمان زلزله کرمانشاه به بعد، سیستم وال مش برای مهار دیوارها در برابر زلزله روی کار آمد. به طوری که در حال حاضر بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند که به جای روش های روتین و قدیمی مانند اجرای وال پست فلزی در ساختمان ها، اقدام به اجرای وال مش کنند. دریافت نمایندگی وال مش، به دلیل پرتقاضا شدن این سیستم مهار زلزله در ساختمان ها مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. به طوری که می توانید با تبلیغات مناسب و یک اکیپ اجرایی سریع و مسئولیت پذیر، بسیاری از پروژه های ساختمانی را اجرا کنید.

بنابراین اولین مزیت برای گرفتن نمایندگی وال مش، امکان دریافت پروژه های متعدد و کسب درآمد بالا است. دومین مزیت گرفتن نمایندگی وال مش را می توان به آسودگی این کار خلاصه کرد. در واقع شما می توانید با یک اکیپ نیمه ماهر که قبلا در امر ساختمان سازی فعال بوده اند، به راحتی مراحل اجرای وال مش را انجام دهید. این موضوع هم روی کاهش هزینه های شما برای ارائه خدمات اجرای وال مش موثر می باشد، هم می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق نمایندگی مراحل ماجرای وال پست در ساختمان را انجام دهید.

راهنمای گرفتن نمایندگی وال مش

به منظور دریافت نمایندگی وال مش، هیچ ارگان دولتی خاصی وجود ندارد که بتوانید به آن مراجعه کرده و اقدام به دریافت نمایندگی کنید. اما شرکت هایی نظیر شرکت وال مش در ایران وجود دارند که امکان گرفتن نمایندگی سیستم وال مش را برای شما فراهم کرده اند. در صورتی که با توجه به مزایای دریافت نمایندگی وال مش و با هدف کسب درآمد، قصد انجام این کار را دارید؛ می توانید با کارشناسان ما در شرکت در ارتباط باشید. در این شرکت به افراد متخصص و باتجربه که قصد فعالیت در حوزه وال مش را دارند، نمایندگی اعطا می شود. پس از دریافت نمایندگی افراد می توانند با یک اکیپ اجرایی برای اجرای وال مش به محل پروژه های مختلف اعزام شوند.

اجرا وال مش در دیوار متقاطع
اجرا وال مش در دیوار متقاطع

مصالح مصرفی در وال مش

به عنوان فرد یا گروهی که قصد دریافت نمایندگی وال مش را دارید، ابتدا باید با جزئیات این سیستم و نحوه اجرای آن در ساختمان آشنایی داشته باشید. مصالح مصرفی در وال مش، مهم ترین محصولاتی هستند که پس از دریافت نمایندگی، باید آن ها را تهیه کنید و برای اجرای سیستم وال مش مورد استفاده قرار دهید. خرید بهترین مصالح جهت اجرای وال مش بسیار مهم بوده و توصیه می کنیم که حتما با توجه به نکات زیر این محصولات را تهیه نمایید.

  • نوار وال مش

نوار وال مش که با عنوان توری فایبرگلاس و یا مش فایبرگلاس نیز شناخته می شود، یکی از مصالح مصرفی در سیستم وال مش می باشد. نوار وال مش در دو جنس AR-glass و E-glass در بازار موجود است که هر کدام کاربردها و خصوصیات خاص خودشان را دارند. نوار وال مش مقاوم به قلیا با نام AR-glass شناخته می شود و دارای یک لایه پوشش و محافظت کننده از نوار وال مش در برابر قلیا است. اما نوارهای وال مش معمولی یا E-glass دارای این لایه پوششی نیستند و مقاومت آن ها در برابر قلیا بسیار پایین است.

  • پلاستر وال مش

پلاستر وال مش در دو لایه برای نصب وال مش روی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. پلاسترها به دو دسته پلاستر سیمانی و گچی تقسیم بندی می شوند که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. پلاستر سیمانی در مواقعی که نیاز به استفاده از توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا دارید، مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مواقعی که نیاز به استفاده از توری فایبرگلاس معمولی است، می بایست از پلاستر گچی استفاده کرد.

  • پروفیل نبشی یا ناودانی

پروفیل نبشی و ناودانی با هدف مهار بخش های خاصی از دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این پروفیل ها بر اساس نقشه اجرایی است و باید مطابق با این نقشه، این پروفیل ها خریداری شوند. این پروفیل ها می توانند روی تیرها، ستون ها و گوشه های دیوار نصب شوند. عملکرد آن ها بسیار برای مهار دیوارها در برابر زلزله مهم است. از این رو باید پروفیل های مناسب برای اجرای وال مش مورد استفاده قرار گیرند.

  • چسب پایه اپوکسی

چسب پایه اپوکسی برای تثبیت پروفیل های نبشی و ناودانی روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب ها به طور کامل این قطعات را روی دیوار نصب و محکم می کنند و می توانند از بروز مشکل در دیوار نیز جلوگیری نمایند.

وال پست به روش وال مش
وال پست به روش وال مش

مزایای مهار دیوار داخلی و پیرامونی با وال مش

قبل از زلزله کرمانشاه در بسیاری از ساختمان ها از وال پست فلزی استفاده می شود. در واقع سیستم وال پست فلزی، یک سیستم سنتی است که نقش مهمی را در مهار دیوارها در برابر زلزله داشت. اما سختی اجرای آن باعث شده بود تا در برخی از ساختمان های نوساز واقع در کرمانشاه، این سیستم وال پست به درستی اجرا نشود. اگر با دقت خرابی ساختمان های جدید و نوساز را در زلزله مشاهده کنید، متوجه می شوید که فقط بخش اسکلت ساختمان ها به درستی اجرا شده بودند و اولین بخشی که دچار ریزش شده، همان دیوارهای غیر باربر هستند. مهار دیوار داخلی و پیرامونی با وال مش می تواند معایب وال پست های فلزی را رفع کند و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا درآمد نمایندگی وال مش برای افراد فعال و متخصص در این زمینه بسیار بالا رود.

  • حذف میلگرد بستر هنگام اجرای وال مش

میلگرد بستر که با روش های مختلفی در داخل ساختمان ها اجرا می شود، می تواند اهمیت بسیار زیادی روی عملکرد ساختمان ها داشته باشد. برای اجرای وال پست فلزی و سنتی، میلگردهای بستر باید به طور دقیق و مطابق با نقشه های اجرایی در محل نصب شوند. خرید این میلگردها و اجرای آن ها در داخل ساختمان، می تواند باعث افزایش هزینه های اجرایی در ساختمان ها شود. سیستم وال مش، یک سیستم برای حذف میلگرد بستر است. در واقع حتی اگر ساختمان ها بدون میلگرد بستر طراحی و ساخته شده باشند، باز هم امکان مهار آن ها در برابر زلزله با سیستم وال مش وجود دارد. از این رو توصیه می شود که برای کاهش هزینه های خرید میلگرد بستر، از سیستم وال مش استفاده شود.

  • حذف وادارهای قائم و افقی در روش وال مش

وادارهای قائم و افقی، مهم ترین بخش از سیستم وال پست فلزی در ساختمان های فلزی و بتنی هستند. این وادارها با کمک میلگردهای مختلف در داخل دیوار نصب می شوند و نقش مهمی در مقاوم سازی آن ها برعهده دارند. حذف وادارهای قائم و افقی در روش وال مش، یکی از بزرگ ترین مزایای این سیستم است. این وادارها به دلیل اینکه از جنس فولاد هستند، می توانند هزینه بسیار زیادی را به پیمانکاران و صاحبان پروژه تحمیل کنند. اما سیستم وال مش با حذف این وادارها، تاثیر بسیار زیادی روی کاهش هزینه های پروژه دارد.

  • کاهش هزینه های مهار دیوار در روش وال مش

کاهش هزینه های مهار دیوار در روش وال مش از سه جهت قابل بررسی است. اول مصالحی است که برای مهار دیوارها با روش وال مش مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت ارزانی دارند. دومین جنبه، حذف مصالح مختلفی از جمله وادارها و میلگردهای بستر در سیستم وال مش است. سومین جنبه نیز کاهش دستمزد اکیپ اجرایی سیستم وال مش می باشد. بنابراین، در مجموع شاهد کاهش چشمگیر هزینه ها برای اجرای سیستم وال مش در ساختمان های جدید و مدرن هستیم. مقاله “قیمت وال مش چقدر است؟” را مطالعه کنید.

  • سرعت اجرای ساختمان در روش وال مش

واقعیت این است که بسیاری از پروژه های ساختمانی در ایران با سرعت بسیار پایینی اجرا می شوند. این موضوع نه تنها می تواند خسارات زیادی را به کارفرمای پروژه تحمیل کند، بلکه باعث افزایش هزینه های پروژه نیز می شود. بنابراین، باید افراد متخصص تا جایی که می توانند سرعت اجرای ساختمان ها را افزایش دهند. برای اجرای سیستم وال پست فلزی، سرعت اجرای ساختمان به شدت کاهش پیدا می کند. چرا که دیتیل های اجرایی وال پست های سنتی پیچیده و متنوع می باشند.

  • امکان اجرای وال پست در ساختمان های بدون وال پست

یکی دیگر از مزایای اجرای وال مش در ساختمان ها، امکان اجرای آن ها بدون وال پست است. بنابراین، در ساختمان هایی که به دلیل خطای اجرایی و یا قدیمی بودن، وال پست اجرا نشده است؛ می توان از سیستم وال مش استفاده کرد. این سیستم به اندازه وال پست های فلزی و حتی بیشتر از آن ها، باعث مقاوم سازی ساختمان ها خواهد شد. از این رو می توان برای تمامی ساختمان های بدون وال پست، ساختمان های قدیمی و حتی ساختمان های بازسازی از روش وال مش برای مهار دیوارهای پیرامونی استفاده نمود. مقاله “مقاوم سازی دیوار بدون وال پست به روش وال مش” را مطالعه کنید.

مهار دیوار با اتصال پروفیل فولادی به تیر
مهار دیوار با اتصال پروفیل فولادی به تیر

مراحل اجرای روش وال مش در ساختمان کدام است؟

اجرای سیستم وال مش در ساختمان ها، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کارفرمایان ترجیح دهند که از سیستم وال مش به جای سیستم وال پست فلزی استفاده کنند. خوشبختانه با وجود دیتیل های اجرایی ساده سیستم وال مش، می توان مراحل اجرای این سیستم را با کمک افراد نیمه حرفه ای نیز انجام داد. بنابراین، اگر اقدام به دریافت نمایندگی وال مش کردید می توانید برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله از اکیپ های نیمه ماهر نیز کمک بگیرید.

مراحل اجرای روش وال مش در ساختمان ها مطابق با دستور زیر است. هیچ تفاوتی در پروژه های ساختمانی برای انجام این مراحل وجود ندارد. از این رو شما به عنوان نمایندگی وال مش، می توانید با دادن دستور کار دقیق به پیمانکار اجرای وال پست، مراحل اجرای این سیستم را با هزینه کم و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگرچه مراحل اجرای وال مش در ساختمان ها ساده هستند؛ اما باز هم باید روی انجام این مراحل نظارت داشته باشید. چون در غیر این صورت احتمال بروز خطا افزایش پیدا می کند.

  • دیوارچینی و تیغه چینی ساختمان

اولین مرحله برای اجرای سیستم وال مش در ساختمان ها، دیوارچینی است. بلوک دیوارچینی می تواند مانند مواقع دیگر در ساختمان انجام شود و هیچ تفاوتی با روش های قدیمی نخواهد داشت. اجرای سیستم وال مش بر روی تمامی دیوارها از جمله بلوک های سیمانی، هبلکسی، آجری و لیکا وجود دارد. از این رو هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات در ساختمان ها نخواهید داشت.

  • اجرای لایه اول پلاستر وال مش بر روی دیوار

پلاسترکشی اصولی برای اجرای وال مش بسیار حائز اهمیت است. توصیه می شود که به عنوان نمایندگی وال مش این کار را به یک اکیپ متخصص در حوزه پلاسترکشی بگذارید تا به طور دقیق مراحل را انجام دهند. می توان از پلاستر سیمانی و گچی برای پلاسترکشی روی دیوار استفاده کرد که هر کدام مقاومت بالایی دارند. فقط تفاوتی که میان آن ها وجود دارد، همخوانی هر کدام با نوع توری فایبرگلاس است. لایه اول پلاستر روی دیوار اجرا می شود و باید حتما سطحی صاف و متناسب داشته باشد تا بتوان مرحله بعدی اجرای وال مش را انجام داد.

  • اجرای نوار وال مش مطابق نقشه های اجرایی

نوار وال مش باید بر روی پلاستر لایه اول کشیده شود. اجرای وال مش روی دیوار به دو صورت سراسری و نواری انجام می شود. نوع مش فایبرگلاسی که برای اجرای وال مش با این دو روش انتخاب می شود، بسیار حائز اهمیت می باشد. به طوری که باید مطابق با نقشه های اجرایی، ابتدا روش اجرای وال مش را مشخص کرد و سپس اقدام به خرید توری فایبرگلاس نمود. چرا که در روش نواری برای اجرای وال مش، نیاز است که توری هایی با گرماژ بالا مورد استفاده قرار گیرند، ولی برای اجرا به صورت سراسری می توان از توری های سبک تر نیز استفاده کرد.

  • نصب پروفیل نبشی و یا ناودانی با استفاده از چسب اپوکسی بر روی تیر، سقف و با ستون

مرحله بعدی نصب پروفیل نبشی و ناودانی بر روی ستون، سقف و تیرهاست. این پروفیل ها نیز باید مطابق با نقشه اجرایی روی این مناطق نصب شوند و کیفیت آن ها بسیار مهم است. برای نصب این پروفیل ها نیاز به چسب اپوکسی است. خوشبختانه چسب های اپوکسی می توانند با کمترین هزینه باعث نصب این پروفیل ها روی مناطق مورد نیاز شوند.

  • اجرای لایه دوم پلاستر وال مش بر روی نوار وال مش و پروفیل نبشی و ناودانی

در مرحله آخر لازم است که لایه دوم پلاستر وال مش بر روی نوار وال مش، پروفیل های نبشی و ناودانی کشیده شود. برای این کار باید حتما از پلاستری که در مرحله اول پلاسترکشی مورد استفاده قرار داده اید، استفاده کنید. اجرای لایه دوم پلاستر وال مش بر روی نوار وال مش و پروفیل های نبشی و ناودانی انجام می شود. به طوری که تمام بخش هایی این مصالح با پلاستر پوشیده خواهند شد.

5/5 - (61 امتیاز)

سئوالات متداول برای "راهنمای اخذ نمایندگی وال مش"

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


2 نظر

  1. سلام درخواست اخذنمایندگی در اصفهان را داشتم شرایط را می فرمایید

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *