راهنمای نصب و اجرا و نمایندگی وال مش در شیراز

راهنمای نصب و اجرا و نمایندگی وال مش در شیراز

اجرای وال پست را می توان یکی از مهمترین مراحل اجرایی در ساختمان محسوب نمود. مرحله ای که با انجام آن، امنیت ساختمان تضمین گشته و در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله، خطرات بزرگی به سراغ ساختمان و سکنه نخواهد آمد. اکنون با افزایش اهمیت این موضوع، شاهد اجرای وال مش در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق جنوبی کشور می باشیم. شیراز از جمله این مناطق به شمار می آید. اجرای وال مش در شیراز، تبعات مثبتی را به دنبال داشته و سایر مجریان و مهندسان ساختمانی را نیز به اجرای این سیستم، علاقمند گردانده است. از شما پیمانکاران و مجریان گرامی که تجربه اجرای وال پست در ساختمان را دارید، دعوت می کنیم جهت دریافت نمایندگی اجرای وال مش در شیراز اقدام فرمایید. شما متقاضیان عزیز می توانید از طریق شماره های شرکت با آن تماس حاصل کنید.

اجرای وال پست را می توان یکی از مهمترین مراحل اجرایی در ساختمان محسوب نمود. مرحله ای که با انجام آن، امنیت ساختمان تضمین گشته و در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله، خطرات بزرگی به سراغ ساختمان و سکنه نخواهد آمد. اکنون با افزایش اهمیت این موضوع، شاهد اجرای وال مش در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق جنوبی کشور می باشیم. شیراز از جمله این مناطق به شمار می آید. اجرای وال مش در شیراز، تبعات مثبتی را به دنبال داشته و سایر مجریان و مهندسان ساختمانی را نیز به اجرای این سیستم، علاقمند گردانده است.

وال مش در ساختمان 4 طبقه
نمای خارجی وال مش در ساختمان 4 طبقه

ابتدا توضیحاتی را راجع به وال پست و سپس درباره وال مش ارائه خواهیم داد. با بررسی اهمیت و ضرورت اجرای وال پست ساختمان در می یابیم این المان غیر سازه ای، یک نوع کلاف است که پروفیل های نمره پایین در دل آن جای گرفته اند. این کلاف یا نگهدارنده درون دیوار تعبیه شده و به طرق مختلف همچون تیر و ستون به فریم دیوار متصل می گردد. در واقع انتهای فریم دیوار، جایی است که وال پست در آن اجرا می گردد. وال پست، اسکلت و دیوار ساختمان را با هم درگیر می سازد. به دنبال آن، استحکام دیوار افزایش می یابد. نتیجه چه خواهد بود؟ افزایش مقاومت دیوار در برابر نیروهای خارجی مثل باد و زلزله. در آخر از وقوع اتفاقاتی همچون تخریب دیوار نیز جلوگیری خواهد شد.

جلوگیری از آسیب های ساختمان در برابر زلزله، مهمترین نقش وال پست

در حقیقت وال پست، اسکلت بندی ساختمان را تقویت نموده و آسیب هایی که ممکن است در تاسیسات و تیغه های دیوار، نما، دیوارهای اطراف و … به وجود آیند را مهار می سازد. بررسی های به عمل آمده در رابطه با زلزله های اخیر نشان داده که به دلیل عدم استفاده از سیستم های موثر مثل وال پست و وال مش، تخریب ها و آسیب های فراوان رخ داده اند؛ اما اکنون دیگر جایی برای آزمون و خطا نیست و باید با اتکا بر سیستم های کارآمد و مطمئن، درصد خطرات را به صفر رساند.

وال مش، نسل نوین سیستم وال پست

در ادامه راجع به وال مش نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. وال مش، سیستمی مشابه با وال پست است، با این تفاوت که این سیستم، شکل بهبود یافته آن تلقی می شود. اجرای وال مش در شیراز و سایر نقاط کشور، صدمات مالی و جانی حاصل از زلزله را به حداقل می رساند. در واقع این سیستم را می توان به نوعی، تضمین کننده جان افراد دانست. وال مش نیز دیوارهای غیر سازه ای را مورد هدف قرار داده و اتفاقی خوشایند همچون مهار لرزه ای را در این دیوارها ممکن می گرداند. فناوری کامپوزیت سیمانی تسلیح شده با منسوج (FRCM)، هسته اصلی این سیستم محسوب می شود. دیوارهای غیر باربر، نقطه مناسبی جهت اجرای وال مش بوده و توسط آن، استحکام قابل ملاحظه ای در مقابل بارهای جانبی زلزله پیدا خواهند کرد.

آنچه در این سیستم مورد توجه قرار گرفته و منجر به مسلح سازی دیوارهای غیر باربر خواهد شد، نوار مش فایبرگلاس یا مش وال پست دیوار است. پس از نصب این نوارها بر روی دیوار، پلاستر معدنی اجرا گردیده و عملیات مسلح سازی را یک قدم به جلو حرکت می دهد. تشکیل کامپوزیت سیمانی، حاصل به کارگیری این عناصر خواهد بود. در نتیجه دیوار در برابر لنگرهایی که در اثر نیروی زلزله به وجود می آیند، مقاومت نموده و استحکام و سختی کافی را پیدا خواهد کرد. به طور کلی وال مش را می توان یک جایگزین موثر و نوین دانست که جای وال پست را پر کرده است.

آیا سیستم وال مش مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان شیراز است؟

اگر خواستار اجرای وال مش در شیراز هستید، اما مایلید تا پیش از اجرای این سیستم، پاسخی را برای برخی از سوالات خود پیدا کنید؛ به شما کمک خواهیم کرد تا به پاسخی مناسب در این باره دست یابید. موضوع مهمی که در رابطه با سیستم وال مش وجود داشته و لازم است به آن اشاره کنیم، این است که این سیستم به تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان شیراز رسیده است. تمامی سازندگان، مهندسان ناظر و طراحان ساختمان که وال مش را مورد توجه قرار داده اند، به این حقیقت واقف اند. اکنون نوبت شماست که چشم خود را بر روی این حقیقت باز کنید. وال مش یک راهکار کاملا تایید شده است و می توان به راحتی از آن در ساختمان استفاده نمود.

استفاده از نبشی گالوانیزه برای مهار دیوار
استفاده از نبشی گالوانیزه برای مهار دیوار

وال مش، فراتر از هر روش دیگر

با نگاهی به پیوست 6 آیین‌ نامه طراحی ساختمان‌ ها در برابر زلزله (استاندارد 2800) متوجه خواهید شد که روش های گوناگونی جهت اجرا در دیوارهای غیر سازه ای و استحکام سازی آنها پیشنهاد شده اند. یکی از همین روش ها که از هر جهت موثر می باشد، اجرای وال مش است. حتی سازمان نظام مهندسی شیراز نیز به اجرای وال مش در شیراز، پاسخ مثبت داده و آن را یک سیستم راهگشا برای اجرا در دیوارهای غیر سازه های دانسته است. اگرچه روش های سنتی از قبیل میلگرد بستر و وال پست نیز این دیوارها را مهار می سازند، اما روشی بهتر از آن مانند وال مش وجود دارد. روشی که نتیجه قطعی و 100 درصدی را در پی خواهد داشت. وال مش را می توان راهکاری منطبق با استاندارد 2800 دانست. روشی که از تکنولوژی FRCM تشکیل گردیده است.

طی نمودن آزمایشات دوره ای و رعایت تمامی مقررات آیین نامه

نه تنها فناوری FRCM در طراحی و ساخت وال مش نقش داشته، بلکه ضوابط و مقررات درج شده در نشریه 819 مقررات ملی و کنترل ساختمان نیز سهمی در این موضوع دارد. مرکز تحقیقات زمین و شهرسازی و آزمایشگاه الیاف، جایی است که در آن، انواع آزمایشات دقیق و دوره ای بر روی اجزای گوناگون وال مش از جمله مش فایبرگلاس صورت گرفته است. این آزمایشات نشان داده اند که وال مش از هر جهت بی نقص به نظر رسیده و با تکیه بر متریال با کیفیت تولید گشته است.

در حقیقت این آزمایشات به الزامات و نکاتی که در مقررات مندرج در آیین نامه طراحی ساختمان آمده اند، پایبند بوده و با رعایت تمامی آنها، سیستمی تاثیرگذار را به منصه ظهور رسانده اند. با توجه به تمامی این نکات می توان گفت اجرای وال مش در شیراز، یک امر کاملا امکان پذیر تلقی شده و با تحقق این سیستم، بسیاری از اتفاقات خوب نیز محقق خواهند گشت.

حذف وال پست در ساختمان و جایگزین کردن آن با سیستم وال مش در شیراز

همه طراحان و مهندسان ساختمانی می دانند که وال مش دارای تاثیراتی به مراتب بیشتر از وال پست می باشد. با توجه به همین موضوع، آنها اقدام به حذف وال پست در ساختمان نموده اند. به دنبال آن، اقداماتی را در جهت جایگزینی آن با سیستم وال مش انجام داده اند. در ادامه به مزایای وال مش و سپس معایب وال پست فلزی اشاره خواهیم کرد. با بررسی این مزایا و معایب، قطعا دلایل بیشتری برای اجرای وال مش در شیراز پیدا خواهید کرد.

مزایای وال مش کدام است؟

مزایا اجرای وال مش  عبارتند از:

  • مطابق با تغییرات سازه ای

اگر بخواهیم درصد انعطاف پذیری در وال مش و وال پست را بررسی کنیم، به این واقعیت خواهیم رسید که وال مش، منعطف تر است. این بدان معناست که سیستم فوق، خود را متناسب با تغییرات و حرکات سازه ای، تغییر خواهد داد. با حرکات دیوار، این سیستم نیز هم جهت با حرکات فوق، تغییر موضع داده و از این طریق، نیروهای ناشی از زلزله را به خوبی دفع می سازد.

  • مقاومت فوق العاده

مقاومت فوق العاده، یکی از مزایای اصلی وال مش به شمار می آید. توری فایبرگلاس و انواع پلاستر وال مش حضور در این سیستم، به مقاومت بالای آن کمک کرده اند. در نتیجه سیستم وال مش قادر است تا با نیروهای خارجی تخریب گر، به مقابله برخیزد.

  • نزولی نمودن سیر هزینه

این سیستم به دلیل عدم برخورداری از میلگرد و وادارهای فلزی، هزینه های مربوط به آنها را حذف می نماید. از این طریق باعث به حداقل رساندن هزینه های نهایی نیز خواهد شد. در نتیجه هزینه، روند نزولی را طی خواهد کرد.

  • با دوام و ضد فرسایش

یکی از مهمترین مزایای وال مش که برخی از مهندسان و مجریان را ترغیب به اجرای وال مش در شیراز نموده، دوام عالی این سیستم می باشد. در واقع آنچه باعث شده تا این نتیجه مثبت رخ دهد، مقاومت بالای وال مش نسبت به فرسایش است. وال مش حتی پس از گذشت مدت زمان طولانی، دچار فرسایش نشده و همچنان ماندگار و بادوام باقی خواهد ماند. اجزای حضور یافته در وال مش به ظهور چنین نتیجه ای کمک کرده اند.

  • قابلیت نصب سریع و راحت

با ارزیابی مزایای وال مش می توان به امتیازات بسیاری در این سیستم پی برد. برای مثال یکی از مزایایی که به آن اختصاص یافته، قابلیت نصب سریع و راحت است. در سیستم وال مش، نیاز به حضور نیروهای متخصص نخواهد بود. حتی کارگران عادی نیز می توانند در نصب صحیح این سیستم، سهیم گردند. با توجه به فرآیند نصب آسان و غیر پیچیده وال مش، زمان نصب و اجرای آن کاهش یافته و هزینه نیز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

معایب آشکار وال پست فلزی چیست؟

  • اتصالات ضعیف

یکی از معایب اصلی وال پست که منجر به حذف این سیستم و جایگزین کردن وال مش با آن گردیده، اتصالات ضعیفی است که در آن انجام می گیرد. این اتصالات توسط میلگرد و خال جوش کردن صورت می پذیرد. در نتیجه، آنچه رخ خواهد داد؛ شکستگی اجزای وال پست در زمان ظهور زلزله است. به دنبال آن تخریب های کلانی نیز به وقوع می پیوندند. نه تنها دیوار به دلیل برخورداری از وزن بالا، برای این اتصالات مناسب نیست، بلکه نیروی ناشی از زلزله نیز بر آنها حریف شده و خرابی به بار می آورد.

  • عدم استفاده از عناصر مهم و موثر

در سیستم وال پست، نقص های زیادی به چشم می خورند. یکی از این نقص ها اشاره به عدم استفاده از عناصر مهم و موثر دارد. برای مثال ناودانی یکی از عناصری است که به مقطع قوطی جوش داده شده و به آن اتصال می یابد. این اتصال به شکل منقطع صورت گرفته و دیوار را داخل بال ناودانی قرار خواهد داد. تصور کنید در این سیستم از ناودانی استفاده نگردد، نتیجه ای جز عدم مهار دیوار در خارج از صفحه رخ نخواهد داد.

  • تخریب تیر و ستون

مجریانی که به اجرای وال مش در شیراز پرداخته اند، نیازی به تخریب هیچ یک از اجزای دیوار پیدا نکرده اند. این در حالی است که برای اجرای وال پست در ساختمان، به انجام برخی تخریبات، احتیاج خواهد بود. مثلا در این سیستم، تیر و ستون تخریب می گردند. هدف از این تخریب، چیزی جز اتصال میلگردها با عناصر وال پست نخواهد بود. این کار نه تنها جلوه ساختمان را مخدوش نموده و منجر به مشخص کردن میلگردها می شود، بلکه کاور بتن را نیز نابود می سازد. در نهایت، سازه اصلی در معرض آسیب های جدی قرار خواهد گرفت.

اجرای وال مش در دیوار‌های داخلی
اجرای وال مش در دیوار‌های داخلی

از مزایای اجرای وال مش در شیراز چه می دانید؟

در این بخش راجع به مهمترین مزایای اجرای وال مش در شیراز صحبت خواهیم کرد:

  • سبک سازی ساختمان

وال پست که روشی سنتی محسوب می شود، وزن ساختمان را افزایش داده و در نتیجه، احتمال ریسک ها و خطرات ناشی از زلزله را نیز بالاتر می برد. با اجرای وال مش در شیراز و حذف این سیستم، وزن ساختمان کاهش می یابد. چرا؟ چون بسیاری از عناصر غیر ضروری از این سیستم حذف گردیده و باعث کاهش وزن سیستم و در نهایت افت وزن ساختمان می شوند.

  • اجرای کاملا مستقل

اجرای وال مش در شیراز، توام با یک فرآیند اجرایی مستقل خواهد بود. چرا؟ به این دلیل که در این سیستم اثربخش، میگلرد بستر حضور نیافته و به اجرای مستقل آن منجر شده است. وال مش، خود به تنهایی از استحکام کافی برخوردار بوده و جهت افزایش استحکام، نیاز به هیچ یک از عناصر دیگر نخواهد داشت.

  • اجرای مقرون به صرفه

مزیت دیگری که می توان برای اجرای وال مش در نظر گرفت، مقرون به صرفه بودن آن است. طبیعی است که با عدم حضور عناصر اضافی همچون میلگرد بستر، وادارهای افقی و عمودی، وال مش به یک سیستم مقرون به صرفه تبدیل گردد.

  • عدم وقوع ترک

نه تنها با اجرای وال مش در شیراز، اتفاقات منفی همچون تخریب ساختمان به دلیل وقوع زلزله، رخ نمی دهد؛ بلکه اتفاقات منفی دیگر نیز در سطوح جزئی تر به وقوع نمی پیوندند. برای مثال ترک برداشتن سطح دیوار در اثر حضور این سیستم رخ نخواهد داد.

قیمت و هزینه اجرای وال مش در شیراز چقدر است؟

یکی از دغدغه های ذهنی که پیش از اجرای وال مش ممکن است به سراغ مجریان ساختمانی آید، قیمت و هزینه اجرای وال مش است. لازم است در این باره بگوییم قیمت و هزینه اجرای وال مش در شیراز با توجه به عوامل و پارامترهای گوناگون، ارزیابی می گردد:

  • جنس توری استفاده شده در سیستم وال مش
  • متراژ و وسعت فضا
  • پلاستر مصرفی
  • نیروی کار و دستمزد آنها

وال مش چگونه در شیراز اجرا می شود؟

در این بخش، راجع به مراحل اجرای وال مش در شیراز صحبت خواهیم کرد:

  • در مرحله نخست، سطح دیوار آماده می گردد. منظور از آماده سازی، پاک نمودن سطح دیوار از هرگونه کثیفی و آلودگی مانند گرد و غبار، روغن و غیره می باشد. این کار را می توان با تکیه بر ابزار مخصوص انجام داد.
  • توری های فایبرگلاس یا فیبر کربن طبق اندازه های مشخص شده در نقشه، برش داده می شوند. با استفاده از کاتر یا قیچی می توان عملیات برش زنی را آغاز کرد.
  • در مرحله سوم، پلاستر آماده می گردد. برای این کار از پلاسترهای گچی یا پلاستر سیمانی بهره می گیرند. مراحل آماده سازی پلاستر طبق دستورالعمل سازنده، صورت می گیرند.
  • در مرحله بعد، نوبت آماده سازی نبشی و ناودانی است. آماده سازی این عناصر طبق نقشه صورت می پذیرد. پس از آن، ناودانی و نبشی توسط چسب اپوکسی در قاب سازه تعبیه می شوند.
  • اکنون مصالح جدا کننده در معرض آماده سازی قرار می گیرند. پشم سنگ و یونولیت از جمله این مصالح به شمار می آیند. مطابق با ضخامت های مشخص شده در نقشه، مصالح فوق تهیه گردیده و سپس در جای اصلی خود قرار خواهند گرفت.
  • مرحله آخر نیز اختصاص به اجرای لایه دوم پلاستر دارد. برای اجرای آن می توان از روش های دستی یا ماشینی کمک گرفت. این کار تا جایی ادامه می یابد که مش کاملا مدفون گردد. در نهایت پلاستر، گیرش لازم را پیدا کرده و دیوار را مسلح خواهد کرد.

دریافت نمایندگی اجرای وال مش در شیراز

از شما پیمانکاران و مجریان گرامی که تجربه اجرای وال پست در ساختمان را دارید، دعوت می کنیم جهت دریافت نمایندگی اجرای وال مش در شیراز اقدام فرمایید. شما متقاضیان عزیز می توانید از طریق شماره های شرکت با آن تماس حاصل کنید. همچنین می توانید مسیر دیگری را جهت دریافت نمایندگی انتخاب نمایید. برای این کار کافیست به صفحه وبسایت وال مش مراجعه کرده و از نحوه تحقق این امر مطلع گردید. ما از طریق هر یک از مسیرهای ذکر شده، راهنمایی لازم را در اختیار شما سروران گرانقدر قرار داده و انتخابی آگاهانه و شفاف را رقم خواهیم زد.

 

5/5 - (8 امتیاز)

سئوالات متداول برای "راهنمای نصب و اجرا و نمایندگی وال مش در شیراز"

پیمانکاران و مجریان ساختمانی برای دریافت نمایندگی در شهر شیراز چه اقداماتی باید انجام دهند؟

به منظور اخذ نمایندگی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور با بخش کارشناسی اداری شرکت وال مش تماس حاصل نمایید.

آیا شرکت وال مش امکان تبادل مرسولات و پسته‌های پستی را با شهر شیراز دارد؟

بله، شرکت وال مش امکان ارسال به تمامی نقاط کشور را دارد.

اجرای سیستم نوین وال پست در استان فارس مورد تایید نظام مهندسی این استان می‌باشد؟

بله، در بخشنامه و قوانین سازمان نظام مهندسی شهر شیراز درباره اجرای وال پست نوین توضیح داده شده است.

آیا به کمک روش وال مش می‌توان به مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله کمک نمود؟

بله، سیستم وال مش به مقاوم سازی اجزای غیر سازه‌ای ساختمان در برابر زلزله کمک می‌کند.

مقاوم سازی ساختمان در شهر شیراز از چه لحاظ حائز اهمیت است؟

از آنجاییکه شهر شیراز یکی از کلانشهرهای اصلی کشور است و از نظر ریسک پذیری در برابر زلزله درجه بالایی دارد باید به این مسئله توجه ویژه نمود.

آیا از نظر آب و هوایی اجرای سیستم وال مش در شهر شیراز مانعی ندارد؟

خیر، سیستم مقاوم سازی با وال مش در تمام شرایط آب و هوایی اجرا می‌گردد.

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *