توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

در عرصه ساختمان و بازسازی، یکی از مهمترین مسائل، حفظ استحکام و دوام ساختمان در برابر ترک و خرابی است. ترک‌ ها، اگرچه ممکن است به صورت سطحی و بی ‌اهمیت به نظر برسند، اما می ‌توانند باعث بروز آسیب ‌های جدی در سازه شوند. به همین دلیل باید از روش ‌ها و محصولاتی که در برابر ترک ‌ها از محافظ و استحکام قوی برخوردار می باشند، استفاده کرد.  امروزه توری فایبرگلاس ترک گیر به عنوان یک راهکار جدید و موثر جهت مقابله با ترک ‌ها و خرابی ‌های ساختمانی محسوب می شود. این توری، توسط تکنولوژی نوین فایبرگلاس تولید می ‌شود و توانایی حفظ استحکام ساختمان را با دوام بالا به ارمغان می ‌آورد. توری فایبرگلاس ترک گیر به واسطه ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، توانسته است جایگزینی موثر برای روش‌ های سنتی ترمیم ترک ‌های ساختمانی باشد. توسط این توری، می ‌توان ترک ‌های موجود در ساختمان را به طور کامل تعمیر کرده و از گسترش و تکثیر آن ‌ها جلوگیری نمود. علاوه بر این، توری فایبرگلاس ترک گیر با توانایی تحمل تغییرات دمایی و فشار های مختلف، در برابر انقباض و انبساط ساختمان مقاوم است و از پدیده‌ های آسیب ‌زا مانند تشکیل ترک جدید جلوگیری می‌ کند. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به معرفی توری فایبرگلاس، کاربرد، انواع، ویژگی های آن بپردازیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

توری فایبرگلاس ترک گیر به واسطه ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، توانسته است جایگزینی موثر برای روش‌ های سنتی ترمیم ترک ‌های ساختمانی باشد. توسط این توری، می ‌توان ترک ‌های موجود در ساختمان را به طور کامل تعمیر کرده و از گسترش و تکثیر آن ‌ها جلوگیری نمود. علاوه بر این، توری فایبرگلاس ترک گیر با توانایی تحمل تغییرات دمایی و فشار های مختلف، در برابر انقباض و انبساط ساختمان مقاوم است و از پدیده‌ های آسیب ‌زا مانند تشکیل ترک جدید جلوگیری می‌ کند. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به معرفی توری فایبرگلاس، کاربرد، انواع، ویژگی های آن بپردازیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چرا ساختمان ترک می خورد؟

ساختمان‌ ها ممکن است به دلایل مختلفی ترک بخورند. قبل از معرفی توری فایبرگلاس ترک گیر ابتدا باید علت ترک خوردگی ساختمان مورد بررسی قرار گیرد. رایج ترین دلایل ترک ساختمان عبارت هستند از:

  • انقباض و انبساط مواد ساختمانی: مواد ساختمانی مانند بتن و فولاد با تغییر دما انبساط و انقباض می ‌کنند. این تغییرات دما و تغییر حجم مواد می ‌تواند باعث ترک ساختمان شود.
  • نشست ساختمان: نشست ساختمان به دلیل ضعف بستر زیرین (مانند خاک نرم یا ناپایدار) یا بار های بیش از حد بر ساختمان، می ‌تواند باعث ترک ساختمان شود.
  • طراحی و اجرای ضعیف: طراحی نامناسب سازه، استفاده از مصالح نامناسب، خطاها و اشتباهات رایج در مراحل طراحی و اجرا، عدم رعایت استاندارد های لازم و نقص در اتصالات ساختمانی می‌تواند منجر به ترک خوردن ساختمان شود.
  • نیرو های خارجی وارد بر ساختمان: ترک‌ های ساختمان ممکن است به دلیل نیرو های خارجی مانند زلزله، بار های بادی، فشار خاک، تغییرات خطوط لوله و غیره رخ دهد.
  • رطوبت و حملات شیمیایی: ورود رطوبت به ساختمان، حملات شیمیایی از طریق مواد شیمیایی مضر، تغییرات رطوبت و خشکی، خوردگی مصالح ساختمانی و تغییرات شیمیایی می ‌تواند سبب ترک خوردن ساختمان شود.
  • عوامل زمین ‌شناسی: عوامل زمین ‌شناسی مانند لغزش زمین، نفوذ آب زیرزمینی و سایر عوامل مشابه می ‌تواند باعث ایجاد ترک‌ های ساختمانی شود.

توری فایبرگلاس چیست و کاربرد آن کدام است؟

توری فایبرگلاس یک نوع توری تقویتی است که از الیاف شیشه ‌ای تشکیل شده است. این توری بافته شده و قوی، به طور معمول به صورت شبکه ‌ای از الیاف شیشه ‌ای روکش‌ دار درست می ‌شود. در صنعت ساختمان و صنایع سرامیک و کاشی استفاده می ‌شود. توری مش فایبرگلاس، به وسیله لایه ‌ای از ماکرومولکول مقاوم در برابر شرایط قلیایی پوشانده می ‌شود.

کاربرد توری فایبرگلاس عبارت است از:

  • ترمیم و مقاوم سازی بنا های تاریخی: توری فایبرگلاس می ‌تواند در ترمیم و مقاوم سازی بناهای تاریخی و باستانی استفاده شود، زیرا قابلیت تقویت و افزایش استحکام سازه‌ ها را دارد.
  • استفاده در سیستم وال پست مش دیوار: توری فایبرگلاس به عنوان قسمتی از سیستم وال پست مش دیوار استفاده می ‌شود تا استحکام و مقاومت بیشتری به دیوار ها بدهد.
  • ساخت قطعات بتن اکسپوز: توری فایبرگلاس در ساخت قطعات بتن اکسپوز مورد استفاده قرار می ‌گیرد تا نمای خارجی و داخلی ساختمان ‌ها را زیبا و مقاوم کند. (توری فایبرگلاس بتن اکسپوز)
  • ساخت پانل‌ های بتنی و قطعات پیش‌ ساخته: توری فایبرگلاس در ساخت پانل ‌های بتنی و قطعات پیش ‌ساخته به منظور افزایش استحکام و مقاومت استفاده می ‌شود.
  • آب ‌بندی و عایق‌ کاری: توری فایبرگلاس به عنوان جزئی از آب ‌بندی و عایق ‌کاری سطوح و سازه ‌ها استفاده می‌ شود تا از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری کند. (توری فایبرگلاس آب بندی و عایق کاری)
  • استفاده در سیمان ‌کاری و گچ ‌کاری ساختمان: توری فایبرگلاس می‌ تواند در سیمان ‌کاری و گچ ‌کاری ساختمان به عنوان تقویت‌کننده استفاده شود.
  • توری فایبرگلاس پشت سنگ: در تقویت سنگ ‌های ساختمانی و همچنین پشت کاشی و سرامیک، توری فایبرگلاس به کار می ‌رود تا استحکام و پایداری بیشتری به سطوح بدهد.

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

توری فایبرگلاس ترک گیر از الیاف شیشه بافته شده است و دارای یک سطح ماکرومولکولی پوشش داده شده است که دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی می باشد. با نصب این توری روی سطح، ترک‌ های جدیدی که در طول زمان شکل می ‌گیرند، در محل توری متوقف می ‌شوند و به جای ادامه یافتن و گسترش یافتن، در محل توری متمرکز می ‌شوند. این به معنای ایجاد پلمپ و تثبیت ترک ‌ها است و باعث افزایش مقاومت و پایداری سطح ساختمان می‌ شود.

چرا از توری فایبرگلاس در ترمیم ترک دیوار استفاده می کنیم؟

توری فایبرگلاس ترک گیر با مزایای منحصر به فرد خود، جایگاه ویژه ‌ای در صنعت ساخت و ساز به دست آورده است. یکی از مزیت ‌های برجسته این محصول، سادگی و سرعت بالا در اجرای آن است. به طوری که حتی افراد نیمه ماهر هم می ‌توانند آن را به راحتی نصب کنند. همچنین، هزینه بازسازی ترک با استفاده از این محصول نسبت به روش ‌های سنتی بسیار کمتر است. این دو ویژگی، به همراه استحکام کششی فوق ‌العاده این محصول، موجب علاقه‌ مندی بیشتر افراد به استفاده از توری فایبرگلاس ترک گیر برای ترمیم و بازسازی ترک ‌های دیوار شده است.

انواع توری فایبرگلاس ترک گیر کدام است؟

انواع توری فایبرگلاس ترک گیر بر اساس دو ویژگی اصلی، یعنی وزن (گرماژ) و ابعاد چشمه، به شکل زیر تولید می گردند. اگر بر اساس وزن یا گرماژ، توری فایبرگلاس ترک گیر را طبقه بندی کنیم، می ‌توانیم سه دسته محصول داشته باشیم:

  • توری و مش فایبرگلاس با وزن 75 گرم
  • توری و مش فایبرگلاس با وزن 60 گرم
  • توری و مش فایبرگلاس با وزن 45 گرم

به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است توری فایبرگلاس با وزن 100 و 120 نیز در بازار موجود باشد. همچنین، اگر بخواهیم بر اساس ابعاد چشمه، توری فایبرگلاس را طبقه بندی کنیم، می توان به سه دسته زیر اشاره کرد.

  • محصولات با ابعاد چشمه ریز که شامل ابعاد یک میلیمتری است.
  • محصولات با ابعاد چشمه متوسط که دارای ابعاد چشمه 3 و 4 میلیمتری هستند.
  • محصولات با ابعاد چشمه درشت که دارای ابعاد چشمه 5 میلیمتری می باشند.
  • به طور معمول، این محصولات به صورت رول ‌هایی با طول 50 و 100 متر در بازار عرضه می شوند.

در صورتی که قصد خرید توری فایبگلاس ترک گیر را دارید پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی مقاله “راهنمای خرید توری فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران پروژه های عمرانی و ساختمانی)” را مطالعه کنید.

ترک زنده و مرده در ساختمان چیست؟

ترک ‌های زنده و مرده دو نوع ترک خوردگی در ساختمان هستند. در ادامه به توضیح هرکدام از این دسته ‌بندی ‌ها می ‌پردازیم:

  • ترک‌ های زنده چیست؟

ترک ‌های زنده به ترک‌ هایی اطلاق می ‌شود که ضخامت آن ها در طول زمان افزایش می ‌یابد. این ترک ‌ها معمولا نشان‌ دهنده مشکلات جدی ‌تر در ساختمان هستند و نشانگر وجود آسیب یا نقص در ساختار است. ترک ‌های زنده ممکن است به دلیل نشست ساختمان، انبساط و انقباض مواد ساختمانی، ضعف طراحی و اجرا، زلزله و سایر عوامل مشابه رخ دهند. این ترک ‌ها ممکن است خطرناک باشند و نیاز به بررسی دقیق و تعمیرات مناسب داشته باشند. ایجاد ترک زنده بر روی دیوار های حمال یا باربر در مقایسه با سایر دیوار ها، خطرناک تر می باشد.

  • ترک مرده چیست؟

ترک ‌های مرده به ترک ‌هایی گفته می ‌شود که ضخامت آن ها در طول زمان تغییر نمی ‌کند و احتمال باز شدن آن ها کمتر می باشد. این ترک ‌ها ممکن است به دلیل انبساط و انقباض مواد ساختمانی، بار های استاتیکی، خشک شدن مصالح یا سایر عوامل مشابه رخ دهند. ترک ‌های مرده عموما خطرناک نیستند. با این حال، بررسی دقیق و اصلاح صحیح آن ها در صورت لزوم باید انجام شود.

ترک سازه ای ساختمان چیست؟

یکی از ترک های ساختمانی که می توان با استفاده از توری فایبرگلاس ترک گیر ترمیم کرد، ترک سازه ای می باشد. ترک سازه ‌ای به ترکی گفته می ‌شود که در اجزای سازه ‌ای ساختمان ایجاد می‌ شود. این ترک‌ ها ممکن است در اجزای مختلف سازه مانند بتن، فولاد، آجر، چوب و … رخ دهند.  ترک‌ های سازه ‌ای می ‌توانند از نظر اندازه، شکل و عمق متفاوت باشند. ضخامت و عرض ترک‌ ها ممکن است تغییر کند و در بعضی موارد به طور قابل توجهی بزرگ شود. علت ایجاد ترک‌ های سازه ‌ای می ‌تواند شامل عواملی مانند بارگذاری نامتوازن، نیرو های نامناسب، نقص در طراحی و اجرا، کمبود استحکام مصالح، تغییرات دما و رطوبت، زلزله و سایر عوامل باشد.

ترک غیر سازه ای ساختمان چیست؟

ترک‌های غیر سازه‌ای در اجزا غیرسازه‌ای مانند دیوارها، سقف، زیرسازی‌ها و اتصالات غیرسازه‌ای مانند محل اتصال سقف و دیوار، گوشه‌های چارچوب در ها و پنجره‌ها و غیره ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها عوارضی غیرطبیعی در اجزا غیرسازه‌ای ساختمانی هستند. علل ایجاد ترک‌ های غیر سازه ‌ای می ‌تواند شامل تغییر بار های وارده بر سازه، رطوبت، تغییرات دما، یخبندان، تغییر ابعاد سازه و سایر عوامل باشد. ابعاد و عمق ترک ‌های غیر سازه ‌ای معمولا نسبت به ترک ‌های سازه ‌ای کمتر می باشد. این ترک ‌ها عموما تاثیر کمتری بر استحکام و پایداری سازه دارند و به طور معمول خطرات جانی و خطر تخریب سازه را به همراه ندارند.

انواع ترک ساختمان از نظر جهت کدام است؟

انواع ترک ساختمان از نظر جهت عبارت هستند از:

  • ترک عمودی

علت ایجاد ترک های عمودی، تنش‌ های حرارتی است که به دلیل نادیده گرفتن درز انبساط یا انقباض در ساختمان به وجود می ‌آیند. همچنین، اتصال نادرست در دیوار های آجری و ناسازگار بودن کیفیت بتن در محل اتصال لایه ‌های بتن ریزی، می ‌توانند به تشکیل ترک ‌های افقی منجر شوند.

  • ترک افقی

ترک افقی به ترکی گفته می‌ شود که در راستای افق و در طول سازه (مانند دیوار ها، سقف، کف و غیره) ایجاد می ‌شود. این نوع ترک معمولا به دلیل عوامل مختلفی مانند ناپیوستگی در اجرا، کمانش سازه، تغییرات دما و رطوبت، بار های وارده و غیره به وجود می ‌آید. ترک‌های افقی در سازه‌ها نیاز به بررسی دقیق دارند. این ترک‌ها ممکن است به تدریج بزرگتر شوند. اگر نادیده گرفته شوند، مشکلات جدی مانند ضعف سازه یا نشست نامطلوب به وجود می‌آیند و حتی ممکن است باعث تخریب سازه شوند. بنابراین، تشخیص و رفع ترک ‌های افقی در سازه ‌ها برای حفظ ایمنی و پایداری ساختمان بسیار مهم است.

  • ترک مورب

ترکی است که زاویه ‌ای در حدود 45 درجه با راستای افق دارد. ترک‌های این نوع ممکن است نشانگر نشست پی در ساختمان باشند. آن‌ها از گوشه پنجره‌ها و چارچوب درب‌ها شروع می‌شوند و به سایر نقاط دیوار گسترش می‌یابند. در صورت ادامه نشست، تعداد و عرض ترک‌ ها افزایش خواهد یافت، بنابراین باید به‌طور فوری اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شود.

انواع ترک ساختمان از نظر عرض ترک کدام است؟

یکی از عوامل موثر در انتخاب روش ترمیم ترک مانند ترمیم ترک با توری فایبرگلاس ترک گیر،عرض ترک می باشد. انواع ترک ساختمان از نظر عرض عبارت هستند از:

  • ترک نازک 

ترک ‌های نازک، ترک‌ هایی هستند که عرض آن ‌ها کمتر از یک میلیمتر است و با چشم غیر مسلح به راحتی قابل مشاهده نمی باشند.

  • ترک متوسط

ترک‌ های متوسط، ترک ‌هایی هستند که عرض آن ‌ها بین 1 تا 2 میلیمتر است.

  • ترک ضخیم

ترک‌ های ضخیم، ترک‌ هایی هستند که عرض آن ‌ها بیش از 2 میلیمتر است و با چشم غیر مسلح به راحتی قابل مشاهده هستند

مراحل تعمیر ترک دیوار با توری فایبرگلاس ترک گیر چگونه است؟

در فرآیند ترمیم ترک با استفاده از توری فایبرگلاس ترک گیر، مراحل زیر را باید طی کنید:

  • بررسی محل ترک:

در ابتدا، محل ترک را بررسی کنید. اگر گچ یا بتن اطراف ترک استحکام لازم را دارند و از سطح زیری جدا نمی ‌شوند، لبه ‌های ترک را با یک شی نوک تیز خراش داده و ترک را باز کنید. این کار در نگاه اول به نظر خطرناک می ‌آید، اما در واقع لازم است. با این کار سطح بیشتری برای اعمال پلاستر خواهید داشت و پلاستر مورد استفاده، بهتر به سطح زیری متصل خواهد شد.

  • اعمال پلاستر زیرین:

در مرحله بعد، پس از باز کردن ترک، پلاستر زیرین را بر روی ترک قرار دهید. سپس توری فایبرگلاس ترک گیر را بر روی پلاستر زیرین بچسبانید. دقت کنید که توری باید به طور کامل به پلاستر زیرین چسبیده باشد و زیر توری هیچ فاصله ‌ای وجود نداشته باشد. این مرحله را بلافاصله پس از اعمال پلاستر و در زمانی که پلاستر هنوز خشک نشده است، انجام دهید.

  • اعمال پلاستر رویی:

در مرحله بعد، پلاستر رویی را بر روی توری فایبرگلاس و پلاستر زیرین قرار دهید. سپس با استفاده از یک کاردک، محل ترک را به طور کامل صاف نمایید تا با سطح دیوار یکپارچگی مناسبی داشته باشد.

  • صاف کردن سطح با سمباده:

برای آراستن ظاهر محل ترک، پس از اینکه تمام مراحل ترمیم به خوبی خشک شد، با استفاده از یک سمباده نرم، سطح را صاف کنید.

ویژگی‌های یک توری فایبرگلاس ترک گیر استاندارد کدام است؟

توری فایبرگلاس ترک گیر، علاوه بر اجرای آسان و هزینه کم، دارای ویژگی ‌های دیگری است که عبارتند از:

  • استحکام کششی بالا: این محصول دارای استحکام کششی بسیار بالایی است و در برابر تنش ‌های موجود در لبه‌ های ترک، از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. این خاصیت باعث می ‌شود که از رشد بیشتر ترک‌ ها جلوگیری شود و ساختار ترمیم شده قوی و پایدار بماند.
  • پایداری ابعاد و ساختار: توری فایبرگلاس ترک گیر قادر است در مقابل فشار های ناشی از وزن ملات‌ های گچی و بتنی ساختار خود را حفظ کند.
  • مقاومت در برابر محیط ‌های قلیایی و اسیدی: توری فایبرگلاس ترک گیر دارای مقاومت بالا در برابر محیط‌ های قلیایی و اسیدی است. بنابراین محصول تحت تاثیر خوردگی و آسیب قرار نخواهد گرفت و از طول عمر زیادی برخوردار خواهد بود.
  • مقاومت در برابر رطوبت: توری فایبرگلاس ترک گیر مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت دارد و به عنوان یک عایق عمل می‌کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد از این محصول در محیط‌های آبی با خیال راحت استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت توری فایبرگلاس ترک گیر کدام است؟

در صورتی که قصد خرید مش فایبرگلاس را داردی به این نکته توجه داشته باشید که فاکتور های مختلفی بر روی قیمت توری فایبرگلاس ترک گیر تاثیر می ‌گذارند. برای مثال می‌توان به گرماژ و ابعاد چشمه توری اشاره کرد. وزن محصول و ابعاد چشمه توری به طور مستقیم بر قیمت محصول اثر دارند. هرچه وزن محصول بیشتر باشد، نشان دهنده استفاده بیشتر از مواد اولیه است و در نتیجه قیمت نهایی محصول بیشتر می‌ شود. همچنین، در محصولات با ابعاد چشمه کوچکتر، از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است. در نتیجه قیمت آن ها بیشتر خواهد بود. اما به طور کلی، قاعده ‌ای که می ‌توان از آن استنباط کرد این است که محصولات با کیفیت بالا همواره قیمت بالاتری دارند.

جلوگیری از ترک خوردگی نازک کاری با وال پست مش

یکی از کاربرد های توری فایبرگلاس استفاده از آن در وال پست مش یا وال مش می باشد. وال پست مش، به عنوان یک سیستم تقویت سازه، می ‌تواند مانع از ترک خوردگی در دیوار های ساختمان شود. با نصب یک لایه از توری فایبرگلاس روی سطح دیوار و اتصال آن به کمک پلاستر، دیوار با مقاومت بالاتری تقویت می‌ شود. وال پست مش از طریق توزیع نیرو ها و تنش ‌ها، از ترک خوردگی در دیوار ها جلوگیری می ‌کند. توری فایبرگلاس با استحکام کششی بالا، مقاومت خوبی در برابر نیرو های وارد شده از زلزله دارد.

وقتی زلزله اتفاق می ‌افتد، نیرو های لرزشی به دیوار انتقال داده می ‌شوند. اما با وجود وال پست مش، این نیرو ها توسط توری فایبرگلاس توزیع می ‌شوند و اجازه نمی دهند فشار زیادی به دیوار ها وارد شود. در نتیجه دیوار ترک نخواهد خورد. بنابراین، با استفاده از وال پست مش، امکان ترک خوردگی نازک کاری در دیوار ها به حداقل می ‌رسد و دیوار با قدرت و مقاومت بیشتری در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله مجهز می ‌شود.

5/5 - (8 امتیاز)

سئوالات متداول برای "توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟"

دلایل ترک خوردگی در اعضای ساختمان چیست؟

انقباض و ابساط در اعضای ساختمان، نشست ساختمان، طراحی و اجرای ضعیف، بارگذاری بیش از حد روی اعضای ساختمان، هجوم مواد شیمیایی

ترک خوردگی چه خطراتی در پی دارد؟

ترک خوردگی بیش از حد موجب ریزش و سقوط المان های ساختمان مانند دیوار می‌شود.

ترک خوردگی بیشتر در چه اعضایی از ساختمان مشاهده می‌شود؟

دیوار، ستون، تیر و سقف

منظور از ترک فعال و غیرفعال چیست؟

به ترک خوردگی‌هایی که امکان پیشروی دارند ترک های فعال و به ترک خوردگی‌هایی که پیشروی ندارند و به همان شکل باقی می‌مانند غیرفعال گفته می‌شود.

ترک افقی از چه روی در ساختمان رخ میدهد؟

معمولا به دلیل نشست سازه و یا بارگذاری بیش از حد

آیا ترک‌های مجاور قاب پنجره خطرناک‌اند؟

معمولا در نواحی کنار پنجره به دلیل عدم اتصال صحیح قاب پنجره با نعل درگاه و عدم اجرای صحیح وال پست شاهد ترک خوردگی کنارپنجره هستیم که در صورت عدم کنترل و بررسی ممکن است خطرآفرین باشد

توری فایبرگلاس ترک گیر چگونه عمل می‌کند؟

توری فایبرگلاس ترک گیر به خاطر استحکام کششی بالایی که دارد در داخل جرز دیوار استفاده شده و باعث استحکام کششی دیوار و عدم ترک خوردگی آن می‌شود.

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


4 نظر

  1. خسته نباشید، میخواستم بپرسم به غیر از وال مش چه راه های دیگه ای برای ترمیم ترک وجود دارد؟

    1. با عرض سلام و درود، راه‌های زیادی برای ترمیم ترک خوردگی وجود داره، ابتدا باید مشخص بشه که ترک خوردگی چه منشاءی داره و سپس باید میزان ترک خوردگی و عرض ترک مشخص بشه بعد از اون راهکار مناسب که میتونه وال مش، تزریق و یا دوخت ترک باشه به کار گرفته میشه، برای توضیحات جامع تر به مقاله سیستم وال مش چیست مراجعه فرمایید.

  2. سلام روز بخیر ایا توری فایبر گلاس ترک گیر حین انجام کارو استفاده ازمصالح وپلاسترکشی و برش دچار شکستگی وپارگی نمیشوندوایا انعطاف کامل درزوایا ونقاط مختلف سازه رادارند

    1. بله. روز بخیردر صورتی که از توری با کیفیت استفاده کنید انعطاف کافی را دارا می باشند.

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *