راهنمای خرید مش فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران ساختمانی و عمرانی)

راهنمای خرید مش فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران ساختمانی و عمرانی)

در سال های اخیر خرید مش فایبرگلاس به شدت افزایش یافت. یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید مش فایبرگلاس آشنایی با انواع مش فایبرگلاس و مشخصات آن ها است. مش فایبرگلاس در نوع اصلی در بازار به فروش می رسد. مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا و توری فایبرگلاس E-glass. خرید مش فایبرگلاس و استفاده از آن در سیستم وال مش به دلیل مزیت هایی که نسبت به وال پست های فلزی دارد روزبروز در حال افزایش است. یکی از معضلات سازه های عمرانی ترک خوردگی است. معضلی که اگر به آن بی توجهی شود گسترده شده و رفته رفته عمیق تر می شود. در حال حاضر برای جلوگیری از ترک خوردگی ساختمان راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده که استفاده از توری مش فایبرگلاس ترک گیر یکی از بهترین و جدیدترین راهکارها است.

در سال های اخیر خرید مش فایبرگلاس به شدت افزایش یافت. چرا که این مهارکننده نسبت به سایر مهارکننده های مرسوم از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است. مش فایبرگلاس که ظاهری توری شکل با ساختار مشبک دارد از طریق کامپوزیت های فایبرگلاس طراحی و تولید می گردد. در حال حاضر کامپوزیت های الیافی یکی از مهمترین و رایج ترین متریال های مصرفی فضاهای عمرانی هستند. مش فایبرگلاس یکی از این کامپوزیت های الیافی است که کاملا از الیاف های شیشه ای تولید می گردد. به طور کلی متریال فایبرگلاس دارای خواص زیادی از قبیل استحکام فیزیکی بالا، عایق جریان برق، نسوز و مقاوم در برابر حرارت بالا، سازگار با مواد آلی و ماندگاری و طول عمر بالا می باشد.

طبیعتا مصالحی که با این ماده ساخته شوند نیز از این قابلیت ها برخوردار هستند. توری مش فایبرگلاس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به همین دلیل معمولا از این توری در مسلح سازی سطوح عمرانی استفاده می شود. ساختار توری شکل سبب شد این محصول یک پایه نگهدارنده برای سازه های گچی و سیمانی و یا بتنی باشد. این توری منجر به افزایش ایمنی ساختمان ها می شود.

مش فایبرگلاس دارای پوشش محافظت کننده محیط قلیایی است. از این رو در محیط های قلیایی مقاومت بالایی دارد. از طرف دیگر به دلیل اینکه تمام تار و پودهای این توری دارای الیاف متریال فایبرگلاس است بسیار سبک وزن اما مقاوم می باشد. این توری شبکه های مربعی شکل دارد که به هر کدام از آن ها مش یا چشمه می گویند. تولیدکنندگان این مش را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می کنند. ابعاد این مش ها با توجه به کاربرد مش فایبرگلاس متفاوت می باشد. این موضوع یکی از مهمترین نکات در زمان خرید مش فایبرگلاس می باشد.

مزایای مش فایبرگلاس کدام است؟

همانطور که اشاره نمودیم این توری به عنوان پایه نگهدارنده ملات ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که از مزایای بی نظیری برخوردار است. مقاومت شیمیایی بالا یکی از این مزیت ها است. این مزیت سبب می شود مش فایبرگلاس در برابر عوامل فرسایش محیطی نظیر تهاجم اسیدی و بازی مقاومت بالایی داشته باشد. این ویژگی سبب افزایش ماندگاری پوشش‌ های عمرانی می گردد. این توری از طول عمر مفید بالایی برخوردار است و طبیعتا طول عمر پوشش های ساختمانی را هم زیاد می کند.

عایق الکتریکی قوی بودن از دیگر مزایای مش فایبرگلاس است. به همین دلیل از آن در سازه های آبی که نیاز به دیواره های عایقی دارند استفاده می شود. توری مش فایبرگلاس از استحکام کششی و الاستیسیته بالایی برخوردار است. همچنین مقاومت حرارتی بالای آن سبب شد این توری در برابر حرارت های بالا تغییر شکل ندهد. به طور کلی توری مش فایبرگلاس ضد حریق و نسوز است. به همین دلیل بهترین گزینه برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر آتش سوزی است.

این توری از مقدار انبساط حرارتی کمی برخوردار است. یعنی در زمان تغییرات دمایی شکننده نیست و ترک نمی خورد. توری مش فایبرگلاس از عبور آب جلوگیری می کند. مدت طولانی تری بتن ها را در کنار هم نگه می دارد. مقاومت سطوح بتنی را در برابر ضربه افزایش می دهد. در زمان کمتری نصب می شود و نصب سریع و آسان تری نسبت به مهارکننده های قدیمی دارد. از دیگر مزایای مش فایبرگلاس می توان به داشتن ساختار انعطاف پذیرتر، قابلیت نصب بر روی سطوح منحنی دار و زاویه دار، برخورداری از بافت الیاف پایدار، سازگار با انواع پلاسترهای گچی و سیمانی، سازگار با انواع رزین ها و مقاومت مکانیکی بالا اشاره کرد. این مزایا سبب افزایش متقاضیان خرید مش فایبرگلاس شده است.

کاربرد مش فایبرگلاس چیست؟

  • مهار دیوار (سیستم وال مش):

این مش به همراه نبشی های کنترل کننده حرکت خارج از صفحه ای دیوار و انواع پلاسترهای گچی و پلاستر سیمانی به افزایش پایداری دیوار سازه ها در برابر ترک خوردگی، فروریختگی و … حاصل از نیروی زلزله کمک می کند.

  • عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی:

مش فایبرگلاس ضد آب و رطوبت است. همچنین در برابر واکنش های شیمیایی و قلیایی مقاوم می باشد. به همین دلیل از آن در عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی که در معرض رطوبت هستند استفاده می شود.

  • مقاوم سازی و بازسازی سازه بتنی و تاریخی به روش کامپوزیت FRCM:

خصوصیاتی همچون انعطاف پذیری خوب، مقاومت کششی و مکانیکی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، عدم افزایش وزن و ضخامت مش، باعث شده استفاده از محصول فایبرگلاس در مقاوم‌سازی و بازسازی سازه‌های بتنی و تاریخی به روش کامپوزیت FRCM مورد توجه قرار گیرد.

  • تسلیح دیوارهای سیمانی و گچی (مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری):

پوشش سطوح بزرگ دیوارهای نازک کاری شده از دیگر کاربردهای مش فایبرگلاس است. سادگی و سبک وزن بودن در زمان نصب، مقرون به صرفه بودن و مقاومت کششی خوب از مزایای مش فایبرگلاس در تسلیح دیوارهای سیمانی و گچی استفاده شود.

  • تقویت انواع سنگ ساختمانی یا مش پشت سنگ اسلب و تایل:

سنگ نماهای ساختمان همواره در معرض آب و عوامل محیطی مخرب است. به همین دلیل با استفاده از توری پشت سنگ اسلب و تایل از ترک خوردگی آنها جلوگیری می شود.

  • ساخت قطعات پیش‌ساخته از بتن:

استحکام بالا، چسبندگی خوب و برخورداری از خاصیت قلیایی سبب شد از مش فایبرگلاس در ساخت قطعات پیش ساخته بتنی استفاده شود.

  • ترمیم ترک ساختمان با مش فایبرگلاس ترک گیر:

مقاومت کششی بالا و قدرت چسبندگی عالی مش فایبرگلاس سبب شده از این محصول برای ترمیم ترک خوردگی دیوار استفاده شود.

انواع مش فایبرگلاس موجود در بازار کدام است؟

یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید مش فایبرگلاس آشنایی با انواع مش فایبرگلاس و مشخصات آن ها است. مش فایبرگلاس در نوع اصلی در بازار به فروش می رسد. مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا و توری فایبرگلاس E-glass. همانطور که اشاره نمودیم مش فایبرگلاس دارای توری های مشبک و مربع شکلی است که ابعاد آن ها متفاوت است. ابعاد چشمه ها و همچنین مقدار الیاف شیشه ای که در آن بکار رفته با توجه به کاربرد مش فایبرگلاس متغیر می باشد. این موضوع سبب شد مش فایبرگلاس را بر اساس فاکتورهایی مثل گرم الیاف شیشه یا ابعاد چشمه تقسیم بندی کنند. بر این اساس می توان انواع مش فایبرگلاس را به صورت زیر بیان نمود:

انواع مش بر اساس ابعاد و گرماژ

مش فایبرگلاس بر اساس ابعاد چشمه شامل چشمه‌ های 3*3 ، 4*4 ، 5*5 ، 8*8 ، 10*10 می باشند.

علاوه بر ابعاد چشمه این توری را بر اساس وزن هم تقسیم می کنند. به این صورت که شامل وزن های 110 گرم، 125 گرم، 145 گرم و 200 گرم می باشد. البته این توری در ابعاد و وزن های متنوع تری تولید می گردد. به عنوان مثال مش فایبرگلاس با وزن 75 گرم نیز در بازار موجود است. در واقع هر کدام از ابعاد چشمه مش فایبرگلاس در وزن های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها متناسب با کاربردی است. بنابراین یکی از مهمترین نکات در زمان خرید مش فایبرگلاس توجه به کاربرد مد نظر است.

به عنوان مثال اگر برای تقویت سنگ های ساختمانی تزئینی نمای داخلی نیاز به این توری دارید مش فایبرگلاس 75 گرمی بهترین گزینه می باشد. برای انواع سنگ های ساختمانی مثل سنگ های اپوکسی مش فایبرگلاس 110 گرمی مناسب است. مش فایبرگلاس 125 گرمی بهترین گزینه برای تقویت سنگ های نمای ساختمان می باشد. در صورتی که برای تقویت و افزایش استحکام سنگ های گران قیمت نظیر سنگ های مرمر به دنبال توری هستید مش فایبرگلاس 145 گرمی بهترین انتخاب است.

خرید مش فایبرگلاس و استفاده از آن در سیستم وال مش

خرید مش فایبرگلاس به دلیل مزیت هایی که نسبت به وال پست های فلزی دارد روزبروز در حال افزایش است. در حال حاضر وال مش فایبرگلاس جدیدترین راهکار برای مهار دیوارهای غیر سازه ای تلقی می شود. مزایا و قابلیت های این مهارکننده سبب شد سایر اعضای تشکیل دهنده وال پست های قدیمی نظیر وادارهای قائم و افقی، میلگردهای بستر و بست های فلزی حذف شود. لذا برای مقاوم سازی و پایداری دیوارهای بدون وال پست می توان از این مش استفاده کرد.

طبیعتا حذف این اجزا سبب کاهش چشمگیر هزینه در نصب و اجرای وال مش فایبرگلاس می گردد. از طرف دیگر عدم وجود این اجزا نیاز به نیروهای متخصص را کمتر می کند. به همین دلیل نیروهای نیمه حرفه ای هم می توانند وال مش را نصب کنند. مش فایبرگلاس دیوار نه تنها می تواند نقش تمام این اجزا را ایفا کند بلکه عملکردی بهتر از آن ها داشته باشد. توری وال مش نه تنها اجزای تشکیل دهنده دیوار را مهار می کند بلکه سبب یکپارچه سازی سطوح دیوار می گردد. این واکنش از ترک خوردگی دیوار جلوگیری می کند.

این ویژگی و مزایای وال مش فایبرگلاس نسبت به وال پست های سنتی سبب شد به عنوان مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین وال پست نوین شناخته شود. در حال حاضر اغلب معماران و مهندسین از وال مش برای اتصال به تیغه ها و دیوارهای ساختمان استفاده می کنند. وال مش سبب افزایش مقاومت تیغه اسکلت و دیوارها ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و باد می گردد.

خرید مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری

همانطور که اشاره نمودیم مش فایبرگلاس به عنوان مهارکننده گچ و سیمان نقش مهمی در پایدارسازی گچکاری و سیمانکاری دیوارهای ساختمان دارد. چرا که از ترک خوردگی و جمع شدگی این ملات ها در زمان خشک شدن جلوگیری می کند. همچنین این دیوارها را در برابر نفوذ رطوبت و آسیب های ناشی از عوامل مخرب مستحکم می کند. مش فایبرگلاس سبب تثبیت گچ و سیمان دیوار می شود. همچنین به صاف و یکدست قرار گرفتن ملات سیمان و گچ بر روی دیوار کمک می کند. از دیگر دلایل خرید توری فایبرگلاس گچکاری و سیمانکاری این است که این محصول از ریزش ملات سقف و دیوار جلوگیری می کند. به طور کلی با تقویت سازه های گچی و سیمانی توسط مش فایبرگلاس عمر مفید آن ها افزایش و نیاز به مرمت و نگهداری آن ها کاهش می یابد.

خرید مش فایبرگلاس جهت عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی

همانطور که اشاره نمودیم مش فایبرگلاس عایق رطوبت است. همچنین سبب بهبود اتصال ضد آب به بسترها می شود. از آنجایی که در فضاهای عمرانی، آب بندی سازه ها اهمیت زیادی دارد از این محصول به عنوان عایق بندی و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی، آب و فاضلاب، سرویس بهداشتی و … استفاده می شود. در واقع عایق کاری دیواره سازه های آبی از مهمترین کاربردهای این توری است. به طور کلی مش فایبرگلاس از شبکه های الیافی تشکیل شده که از نفوذ آب به ساختار اصلی این سازه ها جلوگیری می کند. به همین دلیل توری فایبرگلاس آب بندی عنوان یک عایق رطوبتی یا متریال آب بند کننده شناخته می شود.

خرید مش فایبرگلاس و مقاوم سازی سازه به روش کامپوزیت FRCM

یکی از جدیدترین روش های مقاوم سازی ساختمان که امروزه مورد توجه معماران قرار گرفته سیستم کامپوزیتی تقویت ‌کننده FRCM (Fiber-Reinforced Cementitious Matrix) می باشد. این سیستم تمام نیازهای مورد نیاز برای تقویت ساختمان از سازگاری گرفته تا مهار لرزه ای زیرساخت ها، ساختمان های عمرانی و صنعتی را برآورده می سازد. با توجه به اینکه توری مش فایبرگلاس یک توری بسیار مقاوم و ایده آل است از آن در زمان اجرای وال مش به روش کامپوزیت FRCM استفاده می گردد. این عامل از دیگر دلایل افزایش متقاضیان خرید مش فایبرگلاس می باشد. محصولات تشکیل دهنده سیستم مقاوم سازی کامپوزیت FRCM با مش فایبرگلاس می توانند خدمات زیادی از قبیل برطرف کردن شکست طبقات، تقویت سازه هایی نظیر طاق، دیوار و سازه های بتنی را ارائه دهد.

نصب سریع و آسان، مقرون به صرفه بودن نسبت به بتن سنتی و عدم اضافه وزن به سازه از دیگر مزایای خرید مش فایبرگلاس و استفاده از آن در مقاوم سازی سازه به روش کامپوزیت FRCM می باشد. ترکیب توری مش فایبرگلاس با سیستم کامپوزیت FRCM بهترین گزینه برای تقویت سطوح مرطوب و همچنین سطوحی است که دارای انحنا و هندسه پیچیده هستند. مش فایبرگلاس موجود در این سیستم به عنوان یک تقویت کننده عالی و پایدار عمل می کند.

خرید مش فایبرگلاس و ترمیم ترک ساختمان با مش فایبرگلاس ترک گیر

یکی از معضلات سازه های عمرانی ترک خوردگی است. معضلی که اگر به آن بی توجهی شود گسترده شده و رفته رفته عمیق تر می شود. با عمیق تر شدن ترک، ماهیت فیزیکی و کاربردی سازه به خطر می افتد. در حال حاضر برای جلوگیری از ترک خوردگی ساختمان راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده که استفاده از توری مش فایبرگلاس ترک گیر یکی از بهترین و جدیدترین راهکارها است. چرا که مقاومت کششی این توری از فولاد هم بالاتر است. همچنین قدرت چسبندگی خوبی دارد. این قابلیت های مش فایبرگلاس سبب می شود زمانی که بر روی ترک های دیوار قرار می گیرد ترک ها را محکم نگه داشته و از گسترش یافتن ترک ها جلوگیری می کند.

با استفاده از توری مش فایبرگلاس ترک گیر می توان از ملات های پوشاننده ترک استفاده کرد و ترک های ساختمان را ترمیم نمود. خرید مش فایبرگلاس به عنوان ترک گیر فقط به بعد از ترک خوردگی دیوار محدود نمی شود. در بسیاری از مواقع کاربران با خرید و استفاده از آن حین ساخت سطوح از احتمال ترک خوردگی در سال های آینده جلوگیری می کنند.

استفاده از توری مش فایبرگلاس به عنوان تقویت کننده در زمان ساخت سطوح احتمال وقوع ترک بر روی سطوح را به شدت کاهش می دهد. به همین دلیل این توری را به عنوان توری فایبرگلاس ترک گیر هم می شناسند. مقاومت کششی بسیار بالای آن سبب شد از این توری در ساخت انواع دیوار بتنی، گچی و سیمانی استفاده شود. از طرف دیگر این توری نسبت به سایر توری های مرسوم از قیمت پایین تری برخوردار است. لذا کاربران برای تعمیر و ترمیم ترک های دیوار و سقف اقدام به خرید مش و توری فایبرگلاس ترک گیر می نمایند.

تهیه مش فایبرگلاس برای ساخت قطعات پیش‌ساخته بتنی

توری مش فایبرگلاس یک ماده مهندسی ایده آل است. به همین دلیل یکی از کاربردهای عمرانی آن در زمان ساخت قطعات پیش ساخته بتنی می باشد. مقاومت حرارتی بالا، مستحکم بودن تار و پود توری ها و مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی سبب می شود سازه های پیش ساخته بتنی فایبرگلاس ترک نخورند. این توری دارای شبکه الیافی است که در محیط قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. به همین دلیل برای تقویت قطعات پیش ساخته از این توری استفاده می گردد. علاوه بر توری مش فایبرگلاس، استفاده از آن باعث افزایش استحکام کششی و فشاری قطعات پیش‌ساخته بتنی می‌شود. همچنین به آن ها کمک می کند در برابر حرارت و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

ترک نخوردن قطعات پیش ساخته بتنی از دیگر قابلیت هایی است که به دلیل استفاده از توری مش فایبرگلاس در این سازه دیده می شود. استفاده از این توری در قطعات پیش‌ساخته، باعث افزایش عمر مفید این سازه‌ها می‌شود. بطور کلی، استفاده از این مش باعث تقویت و افزایش استحکام دیوارهای پیش‌ساخته می‌شود.

خرید مش فایبرگلاس و استفاده از آن در ساخت بتن اکسپوز

یکی دیگر از دلایل خرید مش فایبرگلاس استفاده از آن در تولید قطعات بتن اکسپوز است. امروزه استفاده از قطعات پیش ساخته در ساخت و ساز به شدت رونق یافت. بدون شک یکی از مهمترین دلایلی افزایش محبوبیت این سازه استفاده از مش فایبرگلاس در آن است. چرا که سبب افزایش مقاومت و استحکام این قطعات می گردد. بتن اکسپوز یا بتن نما، یکی از محبوب‌ترین قطعات پیش‌ساخته است که برای نمای بیرونی و نیز در نازک‌کاری و کف‌سازی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از بتن اکسپوز یا بتن نما به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین قطعات پیش‌ساخته، در نمای بیرونی ساختمان و همچنین در نازک‌کاری و کف‌سازی آن استفاده می‌شود.

در حال حاضر از مش فایبرگلاس در اجرای بتن اکسپوز استفاده می شود. در واقع تمام قطعات پیش ساخته ای که از این توری برخوردار هستند قابلیت های مش فایبرگلاس را دارند. لذا بتن اکسپوز نیز از قابلیت هایی نظیر بالا بودن مقاومت کششی، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، ضد ترک خوردگی و … برخوردار است. استفاده از توری مش فایبرگلاس در بتن اکسپوز سبب شد این سازه در برابر ضربه و خط بسیار مقاوم باشد. این توری استحکام بتن اکسپوز را افزایش می دهد بدون اینکه تغییری در وزن آن ایجاد کند.

خرید مش فایبرگلاس و تقویت انواع سنگ ساختمانی

یکی دیگر از کاربردهای مش فایبرگلاس به عنوان توری پشت سنگ است. در حال حاضر از سنگ های برش خورده و بزرگ نظیر اسلب و تایل در نماسازی یا کف سازی ساختمان ها استفاده می شود. یکی از مهمترین معضلات استفاده از این سنگ ها شکننده بودن و ترک خوردگی است. چرا که این سنگ ها همواره در معرض رطوبت و عوامل محیطی مخرب هستند. به همین دلیل این اجزای غیرسازه ای ساختمان مستعد خرابی و ترک خوردگی می باشند. این مشکل با استفاده و خرید مش فایبرگلاس به عنوان توری پشت سنگ برطرف می شود.

با خرید مش فایبرگلاس می توان از انواع سنگ های ساختمانی در برابر ترک خوردگی، شکستگی و سایر آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری نمود. علاوه بر این حضور مش فایبرگلاس به عنوان شبکه ای از الیاف در پشت سنگ و برقراری اتصال بین سنگ و ملات سبب استحکام و چسبندگی بیشتر آن ها می شود. لذا به مرور زمان این دو عنصر از هم جدا نمی شوند.

در واقع با تقویت سیمانی از طریق توری های مش فایبرگلاس می توان از جدا شدن و شکسته شدن آن ها جلوگیری کرد. نکته قابل توجه این است که این توری فقط سبب افزایش مقاومت فیزیکی این سنگ ها می گردد و ضخامت و وزن سنگ را افزایش نمی دهد. استفاده از توری مش فایبرگلاس، امکان استفاده از سنگ‌های شکسته برای نماسازی ساختمان‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، این توری می‌تواند در کف‌سازی ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. این توری مش فایبرگلاس قادر است از سنگ‌های شکسته برای نماسازی و کف‌سازی ساختمان‌ها بهره ببرد. در این استفاده‌ها، حتی سنگ‌های شکسته هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

نکات مهمی که قبل از خرید مش فایبرگلاس باید بدانید

با توجه به مطالب بالا دریافتیم که توری مش فایبرگلاس یکی از جدیدترین مصالحی است که امروزه در انواع پروژه های عمرانی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر قصد خرید مش فایبرگلاس را دارید قبل از خرید این محصول باید به نکاتی توجه کنید. در ابتدا باید بدانید که این محصول از نظر گرم در انواع مختلفی تولید می شود که شامل توری فایبرگلاس 75 گرم، 110 گرم، 125 گرم، 145 گرم و 200 گرم می باشد. هر کدام از این توری ها کاربرد خاص خود را دارد. لذا ابتدا هدف خود از خرید مش فایبرگلاس را بدانید تا متناسب با آن مش فایبرگلاس را انتخاب کنید.

علاوه بر این این توری از نظر ابعاد چشمه شامل 3در 3 میلیمتر مربع، 4 در 4، 5 در 5، 8 در 8 و 10 در 10 میلیمتر مربع می باشد. از دیگر نکاتی که حین خرید مش فایبرگلاس باید به آن توجه کنید مقاومت کششی، قلیایی و نحوه تولید آن است. چرا که این فاکتورها تعیین کننده کیفیت این توری هستند. شکننده نبودن، استحکام، مقاومت حرارتی و رطوبت، برخورداری از بافت منسجم و انعطاف پذیر بودن از دیگر قابلیت هایی است که تعیین کننده کیفیت مش فایبرگلاس است. پس حتما به این موارد دقت کنید. از جمله عواملی که نامرغوب بودن مش فایبرگلاس را نشان می دهد داشتن استحکام کششی ضعیف، خشن و خاردار بودن، داشتن بوی بد و چشمه هایی با ابعاد ناهموار می باشد.

 

5/5 - (8 امتیاز)

سئوالات متداول برای "راهنمای خرید مش فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران ساختمانی و عمرانی)"

مزایای مش فایبرگلاس برای پیمانکاران ساختمانی چیست؟

مقاومت شیمیایی بالا، طول عمر بالا عایق الکتریسیته، مقاومت کششی بالا، مقاومت حرارتی بالا انعطاف پذیری فوق العاده، قابلیت نصب آسان، قیمت مقرون به صرفه و وزن پایین.

آیا برای کارهای عمومی ساختمان مانند نماکاری هم از مش فایبرگلاس استفاده می‌شود؟

بله، مش فایبرگلاس به دلیل مقاومت کششی بالا و چسبندگی مناسب برای چسباندن سنگ در نمای ساختمان به کار می‌رود.

چرا مش فایبرگلاس برای آب بندی استخرها و مخازن ذخیره مایعات استفاده می‌شود؟

به خاطر سازگاری بالای مش فایبرگلاس با انواع پلاسترهای سیمانی و چسبندگی فوق العاده‌ای که با ماتریس سیمانی یا گچس تشکیل میدهند از ان به عنوان آب بند برای استخرها استفاده می‌شود.

برای عملیات شاتکریت یا بتن پاشی از چه نوع مشی استفاده می‌شود

در گذشته برای مقاوم سازی دیوار به روش FRCM عملیات بتن پاشی روی شبکه میلگردها انجام میشد اما امروزه با وجود مش فایبرگلاس و مزایایی که دارد جایگزین شبکه مش میلگرد شده است.

نقش مش فایبرگلاس در ترمیم ترک در ساختمان چیست؟

مش فایبرگلاس با توجه به مقاومت بالای کششی که دارد همراه با ملات ترمیم به عنوان ترمیم کننده ترک استفاده می‌شود.

هدف و دورنمای شرکت وال مش چیست؟

شرکت وال مش با ارائه مش فایبرگلاس با کیفیت در راستای افزایش استحکام و مقاومت سازه‌ها با توجه به آیین نامه‌های ملی و با استفاده از متریال و مصالح مقرون به صرفه و با کیفیت بالا در این عرصه گام برداشته است.

ابعاد چشمه‌های مناسب مش فایبرگلاس برای خرید پیمانکاران کدام است

ابعاد 4 در 4، 5 در 5، 8 در 8 و 10 در 10 میلیمتر مربع

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


2 نظر

    1. با عرض سلام و درود، وال مش برای دیوار با هر ضخامتی کاربرد دارد و سازگاری بالایی ارائه می‌دهد.

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *