توری فایبرگلاس پشت سنگ چیست؟

توری فایبرگلاس پشت سنگ چیست؟

توری فایبرگلاس پشت سنگ، محصولی کاربردی به حساب می آید که شما می توانید آن را در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار دهید. به صورت کلی، این توری در دسته مش های تولید شده با استفاده از الیاف شیشه و رزین قرار می گیرد که کاربرد های زیادی دارد. از جمله مهم ترین و کلیدی ترین کاربرد های این محصول می توان به افزایش مقاومت سنگ در برابر عوامل مخرب همچون رطوبت و حرارت اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع توری پشت سنگ در بازار موجود است. هر کدام از مدل های این توری هم یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند. اگر شما هم به دنبال خرید هستید، حتما باید بهترین مدل های موجود در بازار را تهیه نمایید. امروز ما قصد داریم تا در مورد انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ و کاربرد‌های این محصول فوق العاده با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

توری فایبرگلاس پشت سنگ، محصولی کاربردی به حساب می آید که شما می توانید آن را در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار دهید. به صورت کلی، این توری در دسته مش های تولید شده با استفاده از الیاف شیشه و رزین قرار می گیرد که کاربرد های زیادی دارد. از جمله مهم ترین و کلیدی ترین کاربرد های این محصول می توان به افزایش مقاومت سنگ در برابر عوامل مخرب همچون رطوبت و حرارت اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع توری پشت سنگ در بازار موجود است. هر کدام از مدل های این توری هم یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند.

اگر شما هم به دنبال خرید هستید، حتما باید بهترین مدل های موجود در بازار را تهیه نمایید. امروز ما قصد داریم تا در مورد انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ و کاربرد های این محصول فوق العاده با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

توری پشت سنگ چیست؟

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق چیستی توری پشت سنگ شروع کنیم. همانطور که گفته شد، توری فایبرگلاس پشت سنگ یک ساختار مشبک ایجاد شده با استفاده از رشته های نازک کامپوزیتی به حساب می آید که در جهت تولید سنگ های مختلفی به کار می رود. به یاد داشته باشید که این محصولات در پروژه‌های متنوع ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به صورت مستقیم بر روی مقاومت سطح سنگ تأثیر بگذارند. در اکثر مواقع شرکت های تولید کننده در هنگام ساخت سنگ، این محصول را اعمال می نمایند.

استفاده از توری فایبرگلاس پشت سنگ به انواع سنگ ساختمانی اجازه می دهد تا مقاومت فیزیکی خود را افزایش دهد. استفاده از این محصول برای چسباندن سنگ می‌تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. این کالا برای افزایش سطح چسبندگی سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از توری های مخصوص می تواند باعث یکپارچه تر شدن سنگ های ساختمانی شود. این محصولات می تواند برای افزایش کارایی سنگ ها و نما های ساختمانی هم کاربرد داشته باشند. پس استفاده از این توری در اکثر مواقع یک مسئله ضروری به حساب می آید که اهمیت زیادی دارد.

چرا در فرآوری سنگ از توری فایبرگلاس استفاده می شود؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که اصلا ما چرا باید از توری فایبرگلاس پشت سنگ استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که توری های فایبرگلاس ساختاری بافته شده از رشته های نازک الیاف شیشه دارند. توری های فایبر گلاس به شدت سبک و منعطف بوده و شما با خیال راحت می توانید آنها را در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار دهید. همه متریالی که در مش های فایبرگلاس مورد استفاده قرار می گیرند شامل همین رشته کاربردی هستند. فایبرگلاس در برابر حملات شیمیایی هم مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد.

این محصول به گونه ای طراحی شده است که در برابر مواد خورنده و مواد قلیایی به راحتی آسیب نبیند. جدا از این مسئله، فایبرگلاس ماندگاری زیادی داشته و از نظر خواص فیزیکی می تواند طول عمر مطلوبی هم داشته باشد. طول عمر این توری خیلی بیشتر از دیگر مصالحی است که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. توری های فایبرگلاس با ساختار ضد آب خود توانسته اند تا محبوبیت زیادی به دست آورند. این توری ها می توانند در برابر جریان دائم آب هم مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش بگذارند. در ضمن، این کالا در دسته عایق های الکترونیکی با کیفیت هم قرار می گیرد. همه این موارد باعث شده اند تا توری های فایبرگلاس به یکی از اولین انتخاب های کارشناسان فعال در این زمینه تبدیل شود.

ویژگی ها و مزایای استفاده از توری پشت سنگ در سنگ های ساختمانی و تزیینی چیست؟

استفاده از توری فایبرگلاس پشت سنگ، مجموعه‌ای از مزایا را فراهم کرده است. این مزایا باعث علاقه بسیاری از افراد به این روش شده است. سنگ یک متریال گران بها و با ارزش به حساب می آید که شما باید بتوانید به درستی از آن مراقبت نمایید. هنگامی که توری را پشت سنگ نصب می‌کنید، مقاومت آن در برابر رطوبت بالا می‌رود. به‌همین دلیل، سنگ‌های نصب شده زیر تأثیر رطوبت قرار نمی‌گیرند و با جریان آب از جای خود حرکت نمی‌کنند.

جدا از این مسئله، توری فایبرگلاس پشت سنگ می تواند مقاومت کششی سنگ را نیز تا حد قابل توجهی افزایش دهد. خیلی از افراد به این مسئله توجه نمی کنند ولی افزایش مقاومت کششی سنگ می تواند بر روی مقاومت مکانیکی آن هم موثر باشد. دیگر مزیت استفاده از این توری ها مربوط به مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی است. ساختمان ها در طول عمر خود می توانند با آسیب های زیادی مواجه شوند. به صورت کلی استفاده از انواع توری پشت سنگ نما باعث می شود تا این آسیب ها خیلی کمتر بر روی مقاومت و ویژگی های کلی یک ساختمان تاثیر گذار باشند.

انواع توری پشت سنگ کدام است؟

به خاطر داشته باشید که شرکت های تولید کننده انواع توری و مش فایبرگلاس، توری پشت سنگ را بر اساس یک سری ویژگی های خاص دسته بندی کرده اند. هر کدام از این دسته بندی ها یک سری ویژگی های خاص داشته و به نحوی هم روند استفاده از سنگ را تحت تاثیر خود قرار می دهد. وزن و ابعاد از جمله متداول ترین روش های دسته بندی این کالا به حساب می آیند. اکثر مشتریان با توجه به وزن و ابعاد انواع توری نسبت به خرید اقدام می نمایند. پس، اگر شما هم به دنبال خرید هستید حتما باید به وزن و ابعاد این محصولات توجه ویژه ای داشته باشید.

انواع توری پشت سنگ 45 گرمی یکی از همین دسته بندی ها به حساب می آیند. محصولات 45 گرمی برای ساختمان هایی مناسب هستند که زیرسازی کم و کاشی های کوچک دارند. توری های 75 گرمی دومین دسته بندی متداول این کالا به حساب می آیند. این توری ها برای سنگ های تزئینی کوچک و کاشی های نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که این وزن رایج ترین وزن موجود در بازار به حساب می آید. توری های 120 گرمی سومین دسته بندی هستند که شما می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

این دسته بندی برای افزایش مقاومت انواع سنگ متوسط و همه مدل های کاشی مورد استفاده قرار می گیرد. آخرین گزینه که برای استفاده قرار گرفته، سنگ‌هایی به وزن 145 گرم است که برای استفاده در سنگ‌های گرانیتی و مرمری سنگین طراحی شده‌اند. استفاده از آنها مقاومت را چند برابر می کند. مدل های 160، 200 و 110 از جمله دیگر مدل های این کالا به حساب می آیند.

انواع سنگ هایی که به وسیله توری پشت سنگ قابل اجرا هستند کدام است؟

البته که استفاده از توری فایبرگلاس پشت سنگ همواره نتایج مطلوبی را برای کاربران به همراه دارد. این توری ها قدرت عملکردی مطلوبی داشته و شما می توانید آن را در جهت انجام فعالیت های متنوع مورد استفاده قرار دهید. سنگ های مختلفی را با استفاده از این توری محبوب می توان پیاده سازی کرد. هر کدام از این سنگ ها به یک وزن و ابعاد خاص نیاز دارند. کاشی ها اولین محصولاتی هستند که شما می توانید آنها را پیاده سازی نمایید. کاشی ها کاربرد های زیادی دارند و می توانند برای زیبا کردن ساختمان با هزینه معقولانه به کار روند. پس از کاشی شما می توانید سنگ های سبک وزن یا حتی سنگین وزنی مثل گرانیت و مرمر را نیز با استفاده از این توری ها تحت تاثیر قرار دهید. این توری ها برای اتصال دیوار ها به یکدیگر هم مورد استفاده قرار می گیرند.

چسب توری پشت سنگ چیست؟

کارشناسان برای استفاده بهتر از توری فایبرگلاس پشت سنگ، یک سری مواد دیگر را همراه با این محصول مورد استفاده قرار می دهند. چسب توری پشت سنگ یکی از همین مواد رایج و کاربردی به حساب می آید. خیلی از افراد این چسب را با نام های خاصی همچون چسب رزین اپوکسی هم شناسایی می کنند. این چسب می تواند توری را به صورت کامل به سنگ متصل کند. چسب مورد استفاده، یعنی رزین اپوکسی، بسیار قوی است و می‌تواند جلوی جدا شدن سنگ از توری را به صورت کامل بگیرد. این چسب به تنهایی هم می تواند مقاومت سنگ را افزایش دهد.

مراحل اجرای توری پشت سنگ کدام است؟

اجرای توری پشت سنگ کار سختی نیست. نصب توری فایبرگلاس پشت سنگ به شدت سریع انجام می‌شود، به‌ویژه زمانی که توری با استفاده از فایبرگلاس طراحی شده باشد. شرکت‌های فعال در این زمینه، توری را با ابعاد سنگ آماده شده توسط کارخانه برش می‌دهند. در مرحله بعد آنها باید با استفاده از چسب های مخصوص یا رزین های ویژه همچون رزین های اپوکسی، توری را به سنگ متصل نمایند. در نهایت آنها می توانند نسبت به چسباندن چندین سنگ بر روی توری اقدام نمایند. البته که برای نصب این توری امکان استفاده از پیچ یا میخ هم وجود دارد. یعنی شما می توانید در ابتدا توری را بر روی دیوار پیچ یا میخ کنید و سپس نمای سنگی را اعمال نمایید.

قیمت توری فایبرگلاس پشت سنگ در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت توری فایبرگلاس پشت سنگ ثابت نیست. عوامل و فاکتور های زیادی هستند که قیمت نهایی این توری را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهند. نوع مواد اولیه و جنس آنها از جمله اولین عواملی به حساب می آیند که شما باید به آنها توجه داشته باشید. هرچه کیفیت مواد اولیه بیشتر شود، قیمت هم بیشتر می شود. وزن و کیفیت توری دیگر عوامل پر اهمیتی به حساب می آیند که شما باید آنها را مد نظر خود قرار دهید. کاربران برای خرید با کیفیت ترین انواع توری فایبرگلاس مسلما باید هزینه معقولانه و نسبتا بالایی را پرداخت نمایند. هرچه وزن توری بیشتر شود، قیمت هم بیشتر خواهد شد. در نهایت، برای خرید شما باید به فروشنده هم توجه کنید چرا که فروشندگان به صورت مستقیم قیمت این سنگ را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

مهمترین نکاتی که هنگام انتخاب و خرید توری فایبرگلاس پشت سنگ باید رعایت کنید

برای انتخاب و خرید توری فایبرگلاس پشت سنگ شما باید به یک سری موارد خاص توجه داشته باشید تا در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. به صورت کلی، توری های فایبرگلاس محصولات کاربردی به حساب می آیند که طول عمر زیادی داشته و می توانند در زیر شاخه های متنوعی در بازار به فروش برسند. برای خرید در بهترین حالت ممکن، شما باید به دنبال خرید محصولاتی باشید که برای پروژه شما وزن و ابعاد مناسبی دارند. وزن و ابعاد روند استفاده از توری و سنگ را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

دیگر مسئله ای که روند خرید را تحت تاثیر خود قرار می دهد مربوط به فروشنده می باشد. استفاده از شرکت‌های معتبر، منجر به بهبود فرآیند خرید می‌شود. شناخته‌تر بودن شرکت می‌تواند فرآیند خرید را بهبود بخشد. در نهایت، آخرین مسئله ای که شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به ویژگی های توری های استاندارد می باشد. توری های استاندارد ویژگی های خاصی دارد. توجه به آنها به شما اجازه می دهد تا با کیفیت ترین محصولات موجود را تهیه نمایید.

ویژگی‌های یک توری فایبرگلاس پشت سنگ استاندارد کدام است؟

توری فایبرگلاس پشت سنگ استاندارد، یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده است. همین ویژگی های خاص هم محبوبیت آن را دو برابر کرده اند. توری ها باید به صورت کامل پرس شده باشند و از اتصالات محکمی هم استفاده کنند. زمانی که شما چسب را بر روی سطح این محصولات اعمال می نمایید، باید سطح چسبندگی خوبی را نیز از خود به نمایش بگذارند. در صورتی که شما بر روی توری فایبرگلاس کاردک بکشید، این محصول نباید جمع شود. در ضمن، زمانی که این توری وارد محیط پر حرارت می شود نباید تحت هیچ شرایطی آتش بگیرد.

انواع کاربرد توری فایبرگلاس کدام است؟

به خاطر داشته باشید که توری فایبرگلاس کاربرد های زیادی دارد. استفاده از توری فایبرگلاس پشت سنگ، مقاومت ساختمان را به شدت افزایش می‌دهد. این خاصیت با خواص منحصر به فرد فایبرگلاس مرتبط است. این توری خاص و ویژه می تواند برای افزایش سطح مقاومت سنگ های ساختمانی در برابر آسیب های محیطی مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر کاربرد پر اهمیت این محصول مربوط به ترمیم ترک ساختمان می باشد. برای ترمیم ترک ساختمان با توری فایبرگلاس ترک گیر شما باید مدل های مخصوص را مورد استفاده قرار دهید. ویژگی‌های خاص فایبرگلاس باعث ارتقاء اهمیت و پرطرفدار شدن این محصول بسیار عالی شده است، که از این ویژگی‌ها نشات گرفته و استفاده از فایبرگلاس به یک مسئله رایج تبدیل شده است. این محصول برای آب بندی استخر و مخزن هم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از توری فایبرگلاس عایق کاری و آب بندی استخر و مخزن کار راحتی به حساب می آید.

جالب است بدانید که امکان استفاده از توری های فایبرگلاس به عنوان محصولات مخصوص سیمان کاری هم وجود دارد. توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری قدرت عملکردی مطلوبی داشته و استفاده از آن به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به رفع نیاز های خود اقدام نمایند. البته که برای استفاده از توری های فایبرگلاس در این زمینه به مهارت نسبتا گسترده ای نیاز خواهد داشت. در نهایت مهار دیوار با توری فایبرگلاس (وال مش) از جمله آخرین کاربرد های این توری پر اهمیت به حساب می آید. با استفاده از توری های فایبرگلاس، شما به راحتی می توانید نسبت به مهار دیوار و کنترل وزن آن اقدام نمایید. فقط شما باید به دنبال خرید با کیفیت ترین و مقاوم ترین مدل های توری برای این فعالیت باشید. در مقاله “وال مش چیست؟” به این موضوع کاملا پرداخته ایم.

توری فایبرگلاس پشت سنگ و سخن پایانی

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ ابزار های کاربردی به حساب می آیند که در موقعیت های مختلفی هم مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات طول عمر زیادی داشته و شما با خیال راحت می توانید از آنها برای افزایش طول عمر سنگ های ساختمانی و دیگر نقاط ساختمان خود استفاده کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که توری های فایبرگلاس در دسته بندی ها و زیر شاخه های متنوعی در بازار به فروش می رسند. برای خرید توری پشت سنگ در بهترین حالت ممکن، شما باید ابعاد و وزن این سنگ را مد نظر قرار دهید و سپس بر اساس نیاز های پروژه خرید خود را ثبت کنید. در غیر این صورت، احتمال اینکه در طولانی مدت با مشکلات گسترده ای مواجه شوید افزایش پیدا می نماید. در ضمن، برای خرید انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ توجه به قیمت نهایی این کالا هم اهمیت زیادی داشته و می تواند روند خرید شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

5/5 - (8 امتیاز)

سئوالات متداول برای "توری فایبرگلاس پشت سنگ چیست؟"

توری پشت سنگ بر چه اساسی دسته بندی می‌شود؟

بر اساس وزن به سه نوع 45 گرمی، 75 گرمی و 120 گرمی دسته بندی می‌شود.

توری پشت سنگ چه کاربردی دارد؟

با افزایش سطح چسبانندگی، قدرت استحکام و چسبندگی سنگ را افزایش می‌دهد.

برای اتصال توری پشت سنگ از چه نوع چسبی استفاده می‌شود؟

انواع رزین‌های اپوکسی

آیا توری پشت سنگ به مرور زمان فرسوده می‌گردد؟

خیر، توری پشت سنگ با قابلیت ضد قلیایی بودن در محیطهای قلیایی مانند بتن و سیمان دوام بسیار بالایی دارد.

شکنندگی توری پشت سنگ چگونه است؟

توری پشت سنگ فاقد شکنندگی است. و بدون هیچ آسیبی خم می‌شود به عبارت دیگر انعطاف پذیری بالایی دارد.

سازگاری توری پشت سنگ چگونه است؟

توری پشت سنگ با انواع سنگ‌های ساختمانی به کار می‌رود و سازگار است.

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *