وال پست آماده چیست؟

وال پست آماده چیست؟

وال پست آماده یک روش مهار دیوار است که برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش شامل نصب قطعات فولادی در دیوارها قبل از وقوع زلزله است که باعث تقویت ساختمان و کاهش خسارت‌ها می‌شود. وال پست آماده دو نوع اصلی دارد: وال مش و وال پست منقطع. در روش وال مش، مش فایبرگلاس  در دیوار نصب می‌شوند و با پوشاندن آن‌ها با پلاستر، دیوار تقویت می‌شود. در روش وال پست منقطع، قطعات فولادی به صورت ناودانی در نقاط استراتژیک دیوار نصب می‌شوند و با دیوار اصلی مهار می‌شوند. این روش از آنجایی که ایمنی بالایی دارد، برای ساختمان‌های مهم و حساس استفاده می‌شود. وال پست آماده باعث افزایش ایمنی، کاهش خسارت‌ها، سهولت در اجرا و کاهش هزینه‌ها می‌شود. این روش برای انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مناسب است ولی برای انتخاب بهترین روش باید به نیازها و شرایط خاص هر پروژه توجه کرد.

ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله، باد، طوفان و سایر بارهای جانبی بسیار حائز اهمیت است. همین موضوع باعث شده تا در آیین نامه های موجود، اطلاعات کاملی در مورد نحوه اجرای وال پست برای حفظ ایمنی ساختمان ها وجود داشته باشد. وال پست به معنای نگهدارنده دیوار است و می‌ تواند باعث افزایش مقاومت دیوارهای غیر سازه‌ای در هنگام زلزله شود. وال پست آماده، محصولی است که با کمک اکیپ‌های اجرایی در محل پروژه نصب می‌‌شود. این روش نه‌تنها زمان و هزینه را کاهش می‌‌دهد، بلکه دغدغه‌های اجرایی را نیز کاهش می‌‌دهد. برای آشنایی با جزئیات اجرایی، مقاله‌ زیر را مطالعه نمایید که مراحل اجرا انواع وال پست آماده و مزایای نصب آنها در خانه‌ها را شرح می‌‌دهد.

وال پست آماده چیست؟

در گذشته وال پست در کارگاه ها با مقاطع نبشی جوشکاری می‌شد و سپس با یک سری فرآیندهای پیچیده در ساختمان ها اجرا می‌ گردید. این موضوع باعث افزایش هزینه ها و زمان اجرای وال پست در ساختمان های بتنی و فولادی می‌شد. اما امروزه با وجود وال پست آماده که کارایی بسیار خوبی در صنعت ساختمان سازی دارد، می‌توان اقدام به اجرای وال پست در کوتاه ترین زمان ممکن کرد. وال پست آماده سبک خاصی از وال پست نیست و به کلیه وال پست های نوین که در کارگاه ها ساخته می‌شوند و به صورت آماده در محل پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند، وال پست آماده گفته می‌شود. بنابراین وال پست های آماده برخلاف وال پست های سنتی به صورت آماده و بدون نیاز به جوشکاری در کارگاه، در محل پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اهمیت استفاده از وال پست آماده جهت مهار دیوار چیست؟

روش های سنتی برای اجرای وال پست در ساختمان هم هزینه بر بود، هم باعث افزایش زمان اجرای پروژه ها می‌شد. از طرفی پس از زلزله کرمانشاه، تغییرات زیادی در ضوابط آیین نامه‌ای برای مهار دیوارها انجام گرفت که این موضوع خود باعث ایجاد دغدغه بسیار زیادی برای کارفرماها شد. در روش های نوین، اجرا مطابق با آخرین تغییرات آیین نامه‌ای ایجاد شده اند و می‌توانند کارایی بسیار خوبی نیز در ساختمان ها داشته باشند.

وال مش در بازشو ها
وال مش در بازشو ها

استفاده از وال پست آماده در مهار دیوارها، در شرایط زلزله یا وارد آمدن بار و فشار زیاد، باعث انتقال این بارها به اسکلت اصلی ساختمان می‌شود. اسکلت اصلی که معمولاً مقاومت بسیار خوبی دارد، این بارها را به خوبی جذب می‌کند، این امر باعث افزایش ایمنی ساختمان و حفاظت از افراد درون آن می‌شود. وال پست‌های آماده، با رعایت ضوابط آیین‌نامه‌ای، با هزینه کمتر از وال پست‌های سنتی در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. روش‌های جدید وال پست آماده، با مهار لرزه‌ای، بدون افزایش بار مرده، از اهمیت بسیاری برخوردارند و این یکی از مزیت‌های اصلی اجرای آنهاست.

انواع وال پست آماده دیوار کدام است؟

وال پست آماده به انواع وال پست هایی گفته می‌شود که به صورت آماده در محل اجرا می‌شوند و کمترین فرآیند آماده سازی را در محل پروژه دارند. این وال پست ها به عنوان روش های نوین برای مهار لرزه‌ای در ساختمان ها شناخته می‌شوند که علاوه بر مهار لرزه‌ای دیوارها، به نوعی باعث افزایش استحکام کل ساختمان می‌شوند. چرا که طبق تجربیات و آمارها، اولین بخشی که در زلزله آسیب می‌بیند؛ بخش غیر سازه‌ای است و هدف از اجرای انواع وال پست، مهار لرزه‌ای بخش های غیر سازه‌ای ساختمان ها می‌باشد.

وال مش

وال مش یکی از جدیدترین روش های اجرای وال پست آماده است. وال مش با کمک مصالح خاص از جمله توری فایبرگلاس، پلاسترکشی و همچنین نبشی ها و ناودانی ها (در صورت نیاز) اجرا می‌گردد. در این روش دیگر نیازی به استفاده از مقاطع فولادی مانند میلگرد بستر یا وال پست در میان دیوار نیست و کل فرآیند مهار لرزه‌ای دیوارها با کمک ترکیب پلاستر و توری فایبرگلاس انجام می‌شود.

وال پست منقطع

وال پست منقطع از جمله انواع وال پست های آماده است که با کمک ناودانی های منقطع اجرا می‌گردد. این نوع وال پست با کمک قطعات فولادی به نام ناودانی اجرا می‌شود. بدین شکل که ناودانی ها در میان دیوار و اسکلت اصلی ساختمان قرار می‌گیرند و بار وارده به دیوار را به اسکلت اصلی ساختمان منتقل می‌کنند. وال پست منقطع نیاز به اجرای میلگرد بستر و دیوارچینی با دقت بالا دارد. همچنین معمولا فاصله میان دیوار و اسکلت اصلی سازه با کمک یک سری متریال های پرکننده مانند پشم سنگ یا الیاف رابیتس پر می‌شود.

مزایای وال پست آماده منقطع چیست؟

اجرای وال پست منقطع می‌تواند تاثیر زیادی روی ایمنی ساختمان و ساکنین حاضر در آن داشته باشد. مزیت های استفاده از این نوع وال پست مربوط به سادگی اجرا و همچنین حذف برخی از متریال های گران قیمت برای اجرای وال پست می‌شود. همین مزایای اجرای وال پست منقطع باعث شده اند تا کارفرماهای بسیار زیادی متقاضی اجرای وال پست نوین آماده باشند. از جمله مزایای وال پست نوین آماده منقطع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه های اجرای وال پست

به دلیل اینکه نیازی به اجرای مقاطع فولادی گران قیمت برای اجرای وال پست آماده نیست، می‌توان گفت که این نوع وال پست قیمت پایین تری نسبت به وال پست های سنتی و قدیمی دارد. از این رو با اجرای وال پست منقطع با کمک ناودانی ها، می‌توان در هزینه های اجرای وال پست صرفه جویی نمود. این موضوع روی هزینه های کل پروژه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

  • قابل اجرا در بازه زمانی کوتاه

مهندسین قبل از اجرا، نقشه اجرایی وال پست منقطع را آماده می‌کنند، که به واسطه آن می‌توان وال پست‌ها را سریعاً در محل اجرا کرد. با حذف مراحل پیچیده، این وال پست‌ها در زمان کوتاهتری قابل اجرا هستند، که این امکان را فراهم می‌کند که در بازه زمانی کوتاهتری نصب شوند.

  • فراهم کردن امکان حرکت دیوار به صورت کشویی

یکی از معایب وال پست های سنتی این بود که امکان حرکت کشویی دیوار را فراهم نمی‌کردند. این موضوع باعث ایجاد محدودیت برای دیوارها جهت حرکت می‌شد. خوشبختانه وال پست آماده منقطع به دلیل اینکه مطابق با آیین نامه های جدید در دیوارها اجرا می‌شود، می‌تواند حرکت کشویی دیوارها را تامین کند.

  • فراهم کردن امکان اتصال میلگرد بستر بدون نیاز به گیره و قلاب

میلگرد بستر در وال پست نوین منقطع آماده قابل اجرا است. برخلاف سایر روش های وال پست که نیاز است میلگرد بستر با قلاب و گیره به اسکلت اصلی سازه منتقل شود و بار زیادی را به آن وارد کند، می‌توان امکان اتصال میلگرد بستر را بدون نیاز به گیره و قلاب انجام داد. در این روش میلگرد بستر به ناودانی قرار داده شده در فاصله میان اسکلت اصلی سازه و دیوار متصل می‌گردد. باید دقت شود که جوشکاری میلگرد بستر به ناودانی ممنوع است.

وال مش در دیوار‌های داخلی
وال مش در دیوار‌های داخلی

مزایای وال پست آماده به روش وال مش چیست؟

وال مش از جمله روش های نوین برای اجرای وال پست است. در این روش بسیاری از مصالح گران قیمت حذف می‌شوند و می‌توان مراحل اجرای وال پست را با کمک پلاستر و توری فایبرگلاس انجام داد. این نوع وال پست ایمنی بالایی را در ساختمان ها ایجاد و می‌کند و مزایای زیادی را به همراه داشته دارد. از جمله مزیت های وال پست با روش وال مش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل اجرا با اکیپ های اجرایی نیمه متخصص

برای اجرای وال مش اکیپ نیمه متخصص که توانایی پلاسترکشی را داشته باشند، کافی هستند. بنابراین نیازی به پرداخت هزینه برای استخدام اکیپ های ماهر و متخصص جهت انجام این کار وجود ندارد. این موضوع هم در هزینه های اجرا صرفه جویی می‌کند، هم باعث سریع پیش رفتن پروژه می‌شود.

  • کاهش بار وارده به ساختمان

وال مش با کمترین قطعات فلزی در ساختمان ها قابل اجرا است. . در نتیجه بار وارده به ساختمان ها با روش وال مش کاهش بسیار زیادی خواهد داشت که این موضوع خود روی عملکرد مناسب ساختمان ها تاثیرگذار می‌باشد. در روش های سنتی که از مقاطع فولادی سنگین برای اجرای وال پست استفاده می‌شد، بار مرده زیادی به ساختمان وارد می‌گردید که این موضوع خطرآفرین است. میلگرد بستر و وادار قائم و افقی در سیستم اجرای وال مش حذف می‌شوند که این موضوع یکی از مهم ترین دلایل برتری این سیستم محسوب می‌شود.

  • حذف میلگرد بستر در ساختمان

میلگرد بستر که یکی از المان های گران قیمت برای اجرا در ساختمان است و می‌تواند پیچیدگی نسبتا زیادی را در هنگام رج چینی روی دیوار ایجاد کند که، در روش وال مش حذف می‌گردد. اگر وال مش به درستی اجرا شود، نیازی به اجرای میلگرد بستر در دیوارچینی نیست. این موضوع هم در کاهش هزینه های اجرای میلگرد بستر تاثیرگذار است، هم می‌تواند باعث کاهش بار وارده به ساختمان ها شود.

  • صرفه جویی در هزینه های اجرا

یکی از دغدغه های کارفرمایان برای اجرای وال پست در ساختمان ها، بالا رفتن هزینه های ساختمان سازی است. واقعیت این است که وال پست سنتی به دلیل داشتن قطعات فولادی گران قیمت، توانسته هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. اما وال مش متشکل از قطعاتی همچون توری فایبرگلاس، ناودانی و نبشی ها با تعداد محدود و پلاستر است که همگی با هزینه اندک قابلیت اجرا دارند. این موضوع باعث شده تا اجرای وال پست آماده به روش وال مش بتواند در هزینه های پروژه بسیار صرفه جویی کند. علاوه بر این، به دلیل اینکه اکیپ های اجرایی نیمه متخصص با هزینه کمتر کار اجرای وال مش را انجام می‌دهند، از این جهت نیز می‌توان در هزینه ها صرفه جویی نمود.

  • قابل اجرا در زمان بسیار کوتاه

وال مش می‌تواند در بازه زمانی بسیار کوتاه اجرا شود. چرا که عملا نیازی به انجام اقدامات خاصی در حین دیوارچینی نیست و می‌توان مراحل دیوارچینی را به صورت اصولی از همان ابتدا انجام داد و سپس وال مش را روی دیوارهای اجرا شده، نصب نمود. حذف بسیاری از مقاطع فلزی برای اجرای وال مش نیز باعث شده تا بتوان صرفه جویی بیشتری برای اجرای وال مش کرد.

نواروال مش به همراه پلاستر مخصوص
اتصال نواروال مش به همراه پلاستر مخصوص روی سطح دیوار

تفاوت وال پست منقطع و وال مش چیست؟

وال پست منقطع و وال مش هر دو به عنوان دو نوع وال پست آماده در ساختمان ها قابل اجرا هستند. با وجود اینکه هدف اجرای وال پست منقطع آماده و وال مش هر دو افزایش ایمنی دیوارها و مهار لرزه‌ای آن ها است، اما باز هم تفاوت هایی میان وال پست منقطع آماده و وال مش وجود دارند که باید با توجه به آن ها و شرایط پروژه، بهترین روش را برای اجرای وال پست آماده منقطع انتخاب کرد. تفاوت در وال پست منقطع و وال مش از سه جهت قابل بررسی است که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

  • تفاوت در طراحی وال پست

یکی از مهم ترین تفاوت های وال پست آماده منقطع و وال مش، تفاوت در طراحی است. برای طراحی وال پست منقطع در نقشه اجرایی باید فاصله میان وال پست های منقطع، سایز این وال پست ها، ضخامت و جزئیات این چنینی مشخص شوند. در صورت نیاز می‌توان برای طراحی وال پست منقطع از میلگرد بستر و سایر المان های فولادی نیز استفاده کرد. اما برای طراحی وال پست آماده به سبک وال مش، نیازی به در نظر گرفتن قطعات فولادی در نقشه نیست. می‌توان با توری فایبرگلاس به صورت سرتاسری و یا نواری، وال پست را اجرا کرد. در طراحی وال مش باید جزئیات توری فایبرگلاس، ضخامت و همچنین جانمایی پلاستر و توری را به طور دقیق مشخص نمود.

  • تفاوت در محصولات و متریال استفاده شده

وال پست آماده به روش وال مش دارای محصولات و متریال های متفاوتی نسبت به وال پست منقطع است. وال مش با توری فایبرگلاس، پلاستر و مقطع ناودانی یا نبشی برای مهار لبه های دیوار اجرا می‌شود و نیازی به میلگرد بستر یا وادار قائم و افقی برای وال مش نیست. در مقابل وال مش، وال پست منقطع با ناودانی های منقطع، الیاف پر کننده و میلگرد بستر اجرا می‌گردد. بنابراین مقاطع فولادی و فلزی به کار رفته در وال پست منقطع بیشتر از نوع وال مش هستند.

  • تفاوت برای اجرای وال پست

نحوه اجرای وال پست آماده منقطع متفاوت از نحوه اجرای وال مش است. تفاوت های اجرایی با توجه به نقشه طراحی شده و مصالح انتخابی متفاوت هستند و اگر در ادامه همراه ما باشید بیشتر با جزئیات اجرای این دو وال پست آماده آشنا می‌شوید. با این حال مهم ترین تفاوتی که برای اجرای وال مش و وال پست منقطع وجود دارد این است که وال مش پس از انجام پروسه دیوارچینی روی دیوار اجرا می‌گردد؛ اما وال پست منقطع باید در حین دیوارچینی و یا قبل از رج چینی اجرا شود.

چگونه مهار دیوار با استفاده از روش وال پست آماده انجام می‌شود؟

برای مهار دیوار، ابتدا باید حتما نقشه طراحی وال پست به اکیپ های اجرایی تحویل گردند. چرا که نقشه جانمایی و مراحل اجرای وال پست منقطع را مشخص می‌کند. سپس می‌توان مطابق با مراحل زیر، مهار دیوار به روش وال پست منقطع را انجام داد.

  • تعیین مکان نصب وال‌پست آماده مطابق با نقشه‌ی جانمایی وال‌پست.

بر اساس نقشه جانمایی وال پست، باید محل اجرای ناودانی منقطع روی دیوار و اسکلت اصلی سازه مشخص گردد. در نقشه جانمایی وال پست فاصله میان ناودانی ها و همچنین جزئیات آن ها در نظر گرفته شده تا بتوان مطابق با این موارد، محل نصب وال پست منقطع را مشخص کرد.

  • نصب ورقه‌های اتصال بر اساس نقشه جانمایی وال پست آماده در کف و سقف

ورقه های اتصال برای قرار دادن تیرک ها و وادارها به سقف یا اسکلت اصلی ساختمان باید در محل مناسب نصب شوند. این محل نیز مطابق با نقشه جانمایی وال پست آماده مشخص می‌گردد.

  • نصب و راه‌اندازی وادارها، تیرک‌ها و اتصالات وال پست

در محل ورقه های اتصال می‌توان با توجه به نقشه جانمایی وال پست، وادارها، تیرک ها و اتصالات وال پست را قرار داد. این اتصالات باید مطابق با نقشه های اجرایی و همچنین آیین نامه های مربوطه انتخاب گردند.

  • وال پست ناودانی (نبشی منقطع) جهت مهار برون‌صفحه دیوار

مهم ترین مرحله، نصب ناودانی منقطع است. ناودانی ها می‌توانند برای مهار برون صفحه‌ای دیوار در محل جانمایی وال پست قرار بگیرند و کارایی بسیار خوبی نیز داشته باشند. لازم است که ناودانی ها در فاصله میان دیوار و اسکلت اصلی ساختمان قرار بگیرند و باعث مهار لرزه‌ای برون صفحه دیوار گردند.

  • نصب قلاب و گیره‌های میلگردبستر، طبق ارتفاعات مشخص شده در نقشه

قلاب و گیره میلگرد بستر در صورت نیاز می‌توانند در ترازهای ارتفاعی مشخص شده در نقشه اجرا شوند. در این صورت باید حتما باید قلاب میلگرد بستر روی میلگرد بستر قرار بگیرد و سپس ریختن ملات انجام شود. در صورت صلاحدید مهندس، می‌توان به جای قلاب و گیره میلگرد بستر، میلگرد بستر را به ناودانی های منقطع متصل نمود.

  • قرار دادن عایق‌های ضد رطوبت مانند یونولیت یا پشم سنگ بین دیوار و ستون

یونولیت و پشم سنگ ضد رطوبت بین دیوار و ستون قرار داده می‌شود. در واقع فاصله بین دیوار و اسکلت اصلی ساختمان با کمک این متریال ضد رطوبت پر می‌شود تا بتوان شاهد عملکرد مناسب دیوارها در شرایط مختلف بود.

  • همزمانی اجرای دیوار و بستر میلگرد

در مرحله نهایی می‌توان همزمان با اجرای دیوار، میلگرد بستر را نیز در بین رج چینی قرار داد. میلگرد بستر در میان هر بلوک از دیوار قرار می‌گیرد و ملات روی آن را می‌پوشاند. ضخامت و قطر میلگرد بستر اهمیت بسیار زیادی روی عملکرد وال پست آماده دارد.

مهار دیوار با وال پست آماده به روش وال مش چگونه است؟

برای مهار دیوار با وال مش در ابتدا باید نقشه اجرای وال مش توسط مهندس محاسب، مطابق با آیین نامه های موجود طراحی گردد. سپس با توجه به نقشه اجرایی، مصالح مورد نیاز مانند توری فایبرگلاس با گرماژ مشخص و نوع پلاستر تهیه می‌شوند و مطابق با مراحل زیر می‌توان وال پست آماده را اجرا کرد.

  • انجام دیوار چینی ساختمان

مهار دیوار با وال پست آماده به روش وال مش پس از انجام دیوارچینی در ساختمان انجام می‌شود. بنابراین باید مراحل دیوارچینی در ساختمان با کمک آجر یا بلوک های هبلکس انجام شوند تا بتوان وال مش را اجرا کرد. مراحل دیوارچینی برای اجرای وال مش باید مطابق با دستورالعمل معمولی انجام شوند و نیازی به ایجاد تفاوت در مراحل انجام دیوارچینی نیست.

  • اجرای لایه اول پلاستر بر روی دیوار

در مرحله بعدی باید مطابق با نقشه جانمایی وال پست، لایه اول  پلاستر را اجرا کرد. پلاستر سیمانی یا گچی قابل اجرا هستند و باید مطابق با توری فایبرگلاس، پلاستر مناسب را اجرا کرد. پلاستر سیمانی برای توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا و پلاستر گچی برای توری فایبرگلاس معمولی قابل اجرا می‌باشد.

  • نصب نوار وال مش مطابق نقشه جانمایی وال مش

پس از اجرای لایه اول پلاستر، باید نوار وال مش مطابق با نقشه جانمایی در محل مورد نظر قرار بگیرد. عرض وال مش و نحوه اجرای آن در نقشه طراحی شده قابل تعیین است. در برخی از مواقع باید وال مش به صورت سرتاسری اجرا شود و در برخی از شرایط نیز می‌توان وال مش را به صورت نواری در محل اجرا کرد. به این موضوع در هنگام اجرای وال مش توجه شود.

  • اجرای لایه دوم پلاستر بر روی دیوار

پس از قرار دادن وال مش روی دیوار، لایه دوم پلاستر روی نوار وال مش قرار می‌گیرد. لایه دوم پلاستر باید هم جنس با لایه اول پلاستر باشد. پوشاندن توری فایبرگلاس با پلاستر، باعث افزایش مقاومت آن خواهد شد.

  • نصب نبشی و یا ناودانی منقطع مطابق نقشه جانمایی وال مش

نبشی و ناودانی های منقطع مطابق با نقشه جانمایی وال مش در محل مناسب اجرا می‌شوند. می‌توان از چسب اپوکسی برای نصب این قطعات استفاده کرد. اما باید در این مورد و نحوه اتصال نبشی ها و ناودانی ها، با مهندس ناظر و یا مجری مشورت گردد.

مدت زمان مهار دیوار با والپست آماده

مدت زمان مهار دیوار با استفاده از وال پست آماده به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل نوع وال پست، شرایط خاص پروژه و مهارت اجرایی اعضای اکیپ می‌شود. اغلب، وال مش به دلیل سهولت در اجرا، سرعت بیشتری نسبت به وال پست منقطع دارد، اما این امر به میزان تخصص و تجربه اعضای اجرایی بستگی دارد. برای بهره‌وری بیشتر و افزایش سرعت اجرا، اهمیت دارد که روش‌ها و نقشه‌های جانمایی وال پست به‌دقت مورد بررسی قرار گیرند تا به بهترین شکل ممکن استفاده شود. در نتیجه، تخمین زمان لازم برای مهار دیوار با وال پست آماده باید با توجه به شرایط خاص هر پروژه و توانایی اجرایی افراد مشخص گردد.

قیمت وال پست آماده

در هنگام خرید، یکی از مسائل اصلی که معمولاً برای افراد ابهام‌آفرین است، قیمت است. قیمت فروش وال پست آماده به عوامل گوناگونی وابسته است که شامل شرایط متعددی از جمله خاصیت‌های پروژه، توانمندی‌های شرکت تولیدکننده، و جزئیات فنی و مصالح استفاده شده می‌شود. بنابراین، بدون در نظر گرفتن این عوامل، تعیین دقیق قیمت ممکن نیست. برای اطلاعات دقیق‌تر و دریافت قیمت مناسب، بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید و جزئیات پروژه خود را با آن‌ها مطرح کنید.

  • نوع وال پست انتخابی

وال پست آماده به دو نوع وال پست منقطع و وال مش تقسیم بندی می‌شود که هر کدام مصالح و جزئیات اجرایی متفاوتی دارند و این موضوع روی هزینه های اجرای وال پست تاثیرگذار می‌باشد.

  • متراژ پروژه

متراژ پروژه عاملی موثر روی قیمت است. اگر متراژ پروژه زیاد باشد، طبیعتا قطعات بیشتری برای اجرای وال پست نیز مورد نیاز می‌باشند که این موضوع عاملی موثر روی هزینه های پروژه می‌باشد.

  • تعداد طبقات

افزایش تعداد طبقات ساختمان منجر به پیچیدگی بیشتر در اجرا و افزایش تعداد قطعات و مصالح مورد نیاز می‌شود. همچنین، با افزایش تعداد طبقات، هزینه اجرا نیز افزایش می‌یابد.

  • قیمت روز مصالح استفاده شده

قیمت روز مصالح استفاده شده برای اجرا تاثیر زیادی روی هزینه می‌گذارد. بدیهی است که نوساناتی در قیمت این مصالح به ویژه مصالح فولادی به وجود می‌آیند. از این رو مشتریان حتما باید با توجه به قیمت روز، قیمت دقیق را استعلام بگیرند.

کلام پایانی

وال پست آماده با دو روش وال پست منقطع و وال مش قابل اجرا در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری است. اگرچه تفاوت هایی از نظر هزینه و نحوه اجرای وال مش و وال پست منقطع وجود دارد، اما هر دو با هدف افزایش ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله انجام می‌شوند. مدت زمان و هزینه اجرای هر دو روش، نسبت به روش های سنتی وال پست مقرون به صرفه تر می‌باشد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد وال پست آماده، می‌توانید با کارشناسان شرکت وال مش در ارتباط باشید.

سئوالات متداول برای "وال پست آماده چیست؟"

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *