نوین وال پست چیست؟

نوین وال پست چیست؟

سیستم وال پست نوین برای تقویت و مقاوم‌سازی سازه‌ها، به‌ویژه در برابر زلزله، است. این سیستم انواع متعددی دارد که شامل اجرای وال پست منقطع و وال مش می‌شود. وال پست منقطع توسط المان‌های ناودانی به ستون‌ها متصل می‌شود، با رعایت فاصله بحرانی. اجرای آن در اسکلت‌های بتنی و فلزی صورت می‌گیرد. عدم استفاده از صفحه‌های فلزی و تیرک و وادارها از مزایای استفاده از وال پست مش نوین، کاهش خسارت‌ها در صورت زلزله، سازگاری با ساختمان‌های تاریخی، و سرعت اجرای بالا است. هزینه اجرای این سیستم به عواملی چون ابعاد و نوع وال پست، شرایط جغرافیایی، حجم کار، و هزینه مواد اولیه وابسته است. استفاده از سیستم وال پست مش نوین نیاز به کارگران متخصص کمتری دارد و کارایی و ایمنی بالاتری را نیز ارائه می‌دهد.

از وال پست برای ایجاد مقاومت در ساختمان در مقابل انواع نیروها مانند باد و زلزله استفاده می‌کنند. همچنین وال‌پست‌ها برای تفکیک و محافظت دیوار از اسکلت سازه به کار می‌روند. وال‌پست‌ها انواع متفاوتی دارند. از جمله وال‌پست‌های نوین. نوین وال پست در واقع جایگزین وال‌ پست‌های سنتی است. اهمیت استفاده از وال پست‌های نوین وقتی مشخص شد که زلزله کرمانشاه رخ داد و با خود آسیب‌های بسیاری را به همراه داشت. زیرا بیشترین آسیبی که وارد شد، مربوط به عدم توجه به جزئیات اجرای دیوارهای غیرسازه‌ای یا همان میانقاب‌ها بود.

سیستم نوین وال پست چیست؟

امروزه از وال‌پست‌های نوین به جای جایگزینی برای نبشی کشی استفاده می‌شد که از نبشی کشی برای مهار دیوار استفاده می‌کردند. اما به دلیل مزایای نوین وال‌پست‌ها امروزه از این روش بیشتر استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره وال‌ پست‌های نوین بیشتر بدانیم و با انواع آنها آشنا شویم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به این موضوع هستید، با ما در این مقاله همراه باشید.

انواع سیستم نوین وال پست کدام است؟

سیستم‌های وال پست نوین دارای چند دسته هستند  که در اینجا به دو نوع رایج آن اشاره می‌کنیم:

  • سیستم نوین از نوع وال پست منقطع یا وال پست منقطع
  • سیستم نوین از نوع وال پست مش یا وال مش

حال به سراغ این می‌رویم که به صورت مفصل‌تر درباره این دو نوع سیستم وال پست نوین بیشتر بدانیم.

سیستم نوین وال پست منقطع چیست؟

سیستم وال پست منقطع نوین، همان نگهدارنده و محافظ دیوار است. این محصول با کمک پروفیل فولادی ساخته می‌شود. این روش یکی از آسان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های اجرای وال پست است. ناودانی منقطع یا وال پست منقطع نوین کمک می‌کند تا تیغه‌ها و دیوارها به صورت محکم‌تر و بهتری به اسکلت اصلی ساختمان متصل شوند. اگر حادثه‌ای چون زلزله اتفاق بیفتد، این وال پست منقطع است که کمک می‌کند تا نیروهای وارده به دیوار به سمت فریم و ساختار ساختمان منتقل شود. به این ترتیب باعث می‌شود که جلوی تخریب ساختمان گرفته شده و به استحکام بیشتر آن کمک می‌کند.

اگر بخواهیم کاربرد این نوین وال پست منقطع را بیان کنیم، در یک جمله این نوع وال پست وظیفه دارد از دیوارها در برابر هر نوع نیروی عمود بر صفحه، هر نوع نیروی خمشی و نیز نیروهای کمانشی در برابر لرزش‌های ساختمان محافظت کند. وقتی از این نوع وال پست در ساختمان استفاده می‌کنید در واقع کمک می‌کنید تا ایمنی ساختمان افزایش یابد.

مصالح ساختمانی تشکیل دهنده این نوع وال پست نوین شامل وادار افقی و قائم، میلگرد بستر، نبشی و یا ناودانی منقطع، قلاب میلگرد بستر، گیره میلگرد بستر است.

سیستم نوین وال پست مش چیست؟

وال پست مش نوین، جایگزین دیگری برای وال پست‌های سنتی است. زیرا همانطور که گفته شد، میزان مقاومت وال پست‌های سنتی چندان مناسب نیست و به همین دلیل از این روش برای تقویت دیوارهای غیرسازه‌ای در سال‌های اخیر استفاده می‌شود. در واقع وال مش از جدیدترين نگهدارنده‌هایی به حساب می‌آید که باعث می‌شود استحکام سازه افزایش یابد. اساس این روش، استفاده از سیستم کامپوزیت FRCM است. به این صورت که در این روش از کامپوزیت‌های مسلح شده به منظور مهار دیوارها استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که سیستم وال پست مش نوین از یک لایه مش فایبرگلاس تشکیل شده است که آن را با دو لایه از جنس پلاستر گچی یا پلاستر سیمانی پوشانده‌اند. اجرای دو طرفه این توری فایبرگلاس، کمک می‌کند تا دیوار به وقت وارد شدن بارهای جانبی بتواند انسجام، ساختار و یکپارچگی خود را به خوبی حفظ کند.

بنابراین اگر از این روش در دیوارها و سازه مدنظر خود استفاده کنید، در هنگام زلزله یا طوفان دیگر لازم نیست نگران ایجاد ترک خوردگی‌های بسیار عمیق یا حتی ریزش دیوار باشید. زیرا سیستم نوین وال پست مش کمک می‌کند تا این نیروهای وارده به اسکلت اصلی ساختمان منتقل شود. به این ترتیب شما جلوی تخریب‌های عمیق را می‌گیرید و مانع از بروز آسیب‌های جدی به ساختمان می‌شوید.

مصالح تشکیل دهنده وال پست مش شامل توری و مش فایبرگلاس، پلاستر سیمانی و گچی، نبشی و ناودانی و چسب اپوکسی است.

مزایای سیستم نوین وال پست منقطع چیست؟

کاربرد سیستم وال پست منقطع نوین در ساختمان دارای مزایایی است که در اینجا به چند مورد آن اشاره می‌شود:

تطبیق‌پذیری

اولین مزیتی که می‌توان برای این نوع وال پست منقطع برشمرد، تطبیق‌پذیری آن است. از پروفیل‌های منقطع می‌توان برای استفاده‌های متنوعی از جمله قاب‌بندی دیوارها، سقف‌ نگهدارنده و نیز ساخت پارتیشن استفاده کرد. استفاده از این روش باعث می‌شود که نصب آسان شود، زیرا می‌توان به راحتی قطعه‌های مورد نظر را در کنار هم قرار داد و دیگر لازم نیست که در محل برش را انجام داد، زیرا برش‌ها از قبل آماده شده‌اند و نیازی به اندازه‌گیری‌های پیچیده هم نیست.

دوام و طول عمر بالا

از دیگر مزایایی که می‌توان با اجرای نوین وال پست منقطع در اختیار داشت آن است که این روش بسیار بادوام است. پروفیل‌های به کار رفته در این روش در بیشتر موارد از جنس فلزهای باکیفیتی مثل فولاد یا آلومینیوم است که استحکام و طول عمر بالایی دارند. همین باعث می‌شود که وال پست منقطع نوین تبدیل به یک انتخاب مطمئن با طول عمر بالا برای پروژه‌های ساختمانی شود. با استفاده از این وال پست می‌توانید از پایداری و یکپارچگی سازه مدنظر خود اطمینان حاصل کنید.

مقرون به صرفه بودن

پروفیل‌های وال پست منقطع بسیار مقرون به صرفه هستند. به دلیل آنکه حفره‌هایی روی پروفیل وال پست منقطع ایجاد شده است، وزن آنها بسیار سبک‌تر از ناودانی‌های معمولی است. به همین دلیل است که قیمت این نوع نوین وال پست کمتر از ناودانی‌های دیگر است. شما می‌توانید این پروفیل‌ها را در مکانی خارج از پروژه در مقادیر زیاد تولید کنید و به این ترتیب در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی خوبی به عمل آورید. همچنین استفاده از این نوع وال پست باعث می‌شود که در هزینه‌های تولید و نیروی کار هم صرفه‌جویی شود.

سرعت اجرا

از دیگر مزایای وال پست منقطع نوین این است که سرعت و کارایی اجرای آن نسبتا بالاست. به همین دلیل پروژه در زمان کمتری به نتیجه می‌رسد. در این نوع روش دیگر لازم نیست که در محل، برش و اندازه‌گیری انجام شود، پس عملیات نصب و اجرا راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. به همین دلیل می‌توانید پروژه را در همان مهلت زمانی مقرر تحویل دهید.

از دیگر مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد موارد زیر است:

  • ایمنی در اجرا و کاهش خطر خطای انسانی
  • در دسترس بودن مواد مورد نیاز برای پروژه‌های ساختمانی
  • امکان سفارشی‌سازی بر اساس الزامات طراحی خاص و منطبق با نیازهای منحصر به فرد هر پروژه

مزایای سیستم نوین وال پست مش چیست؟

مزایای استفاده از سیستم‌های نوین در وال پست مش عبارت است از موارد زیر:

  • جلوگیری از ترک خوردگی دیوار
  • جلوگیری از جمع شدن ملات روی دیوار
  • مقاومت بسیار در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر خوردگی‌ها
  • امکان اجرای نوین وال مش روی انواع دیوارهای بلوک سیمانی،‌ دیوارهای هبلکس، دیوارهای سفالی و دیوارهای آجری
  • عدم حرکت دیوار خارج از صفحه
  • ضمانت برای ایجاد ایستایی دیوار
  • محافظت از ساختمان و سازه در برابر عوامل محیطی مخرب
  • صرفه‌جویی تا 50 درصد در هزینه های محصول در مقایسه با وال‌پست‌های فلزی
  • عدم نیاز به وال‌ پست‌های میانی
  • حذف همه وادارهای قائم
  • عدم نیاز به هشتی‌گیرهای تقاطع دیوارها
  • عملکرد مطلوب‌تر این نوع نوین وال پست در تست‌های لرزه‌ای نسبت به نمونه‌های سنتی
  • سازگاری بیشتر با طبیعت
  • عدم پیچیدگی در شرایط انبارداری مصالح مورد استفاده
  • وزن سبک و راحتی در نقل و انتقال
  • سازگاری توری‌های فایبرگلاس با انواع مختلف مصالح ساختمانی

با توجه به مزایای گفته شده، استفاده از این سیستم در جهت مقاوم‌سازی ساختمان و افزایش ایمنی آن توصیه می‌شود. همچنین برای آشنایی بیشتر با مزایای سیستم وال مش می‎‌توانید مقاله ” 9 حقیقت جالب در مورد وال مش که نمی‌دانستید ” را مطالعه نمایید.

سیستم نوین وال پست منقطع چگونه اجرا می شود؟

درباره نحوه اجرای سیستم وال پست نوین منقطع باید گفت که این سیستم به چندین روش مختلف اجرا می‌شود که دراینجا به سه مورد اشاره می‌شود:

  • اتصال به ستون‌های ساختمان از طریق میلگرد
  • اجرای وال پست منقطع از طریق انکر بولت و نبشی کشی
  • انجام عملیات مهار دیوار به دیوار برشی از طریق رد کردن میلگرد در درون سوراخ قاب‌ها

وال پست منقطع به این صورت اجرا می‌شود که در وال‌پست‌های افقی، المان ناودانی شکلی به طول 20 تا 30 سانتی‌متر و عرض 7 سانتی‌متر به زیرتیرها متصل می‌شود. در نصب و اجرای این وال پست باید بادخور را هم در نظر گرفت. نکته مهم در حین اجرا آن است که باید فاصله بحرانی تیر حتما رعایت شود و ناودانی مدنظر نباید در این فاصله نصب شود.

طبق آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای ناودانی‌ یا وال پست منقطع نباید از اتصال ضربه‌ای به ستون استفاده کرد. اتصال ضربه‌ای خود شامل استفاده از میخ، چاشنی و تفنگی است. علت این ممنوعیت هم آن است که ممکن است باعث آسیب رساندن به سازه شود و در سازه‌های بتنی، ترک ایجاد کند. ذکر این نکته ضروری است که اگر در ساخت دیوار از بلوک‌های هبلکس استفاده شده باشد، اجرای وال پست هم راحت‌تر انجام می‌شود. چرا که این بلوک‌ها را می‌توان به راحتی برش داد و در آنها سوراخ ایجاد کرد.

اجرای وال پست منقطع در اسکلت‌های بتنی و فلزی

اگر قرار است از نوین وال پست منقطع در اسکلت‌های بتنی استفاده شود، باید زمان قالب‌بندی، صفحه‌های فلزی را در محل‌های مخصوص و از پیش تعیین ‌شده‌ای نصب کنید. سپس تیرک و وادار را در تعداد مشخص روی این صفحه‌های فلزی متصل نمایید. تعداد این تیرک‌ها و وال‌های پست و همچنین وادارها بر مبنای متراژ محل و نیز محاسبات نقشه‌کش تعیین می‌شود. در این مرحله، ناودانی‌های منقطع به سازه‌های ستون و سقف متصل می‌شود. این کار به منظور مهار صفحه‌های بیرونی دیوار انجام می‌پذیرد. میلگردها باید از طریق پیچ و رول پلاک در تراز مشخص شده روی ستون نصب شود. همزمان که دیوار در محل‌های از پیش تعیین شده چیده می‌شود باید میلگرد بستر را هم نصب کنید.

در مورد نحوه اجرای وال پست منقطع در اسکلت‌های فلزی هم دقت کنید که فرایند به همین منوال است با این تفاوت که برای اتصال وال پست‌ها باید از پیچ و مهره یا دستگاه‌های مخصوص جوشکاری استفاده شود.

نکات مهم در اجرای وال پست منقطع

اگر بلوک هبلکس برای ساخت دیوار استفاده می‌شود باید به این نکات دقت کنید تا نتیجه کار رضایت خاطر بیشتری به همراه داشته باشد:

  • اتصال ناودانی به سازه‌های بتنی باید از طریق رولت بولت گردشی انجام شود و نه از طریق روش تفنگی
  • استفاده از میلگردهای بستر در مقابل نیروهای عمود بر دیوار ضرورت دارد. انتهای میلگردهای بستر باید به شکل مفصلی انجام شود، به طوری که امکان تغییر وجود داشته باشد.
  • ارتفاع دیوارهای غیرسازه‌ای از تراز کف باید کمتر از سه و نیم متر باشد.

ذکر این نکته ضروری است که در هنگام اجرای این سیستم نوین وال پست ممکن است دچار چند اشتباه رایج شوید. از جمله اشتباهات رایج آن است که اجرای پشت به پشت نبشی‌های افقی و عمودی انجام نشود. اگر این اتفاق رخ دهد، دیوار در داخل نبشی‌ها و فقط در یک سمت اجرا می‌شود. همچنین اگر پیش از بتن‌‌ریزی، صفحه پایه مناسب نباشد، حتما باید میله‌های فولادی را در تیر بکارید و بعد پروفیل وال پست منقطع را به آن جوش بدهید. همچنین می‌توانید صفحه مورد نظر را از بالا به پایین با استفاده از پیچ و غلطک به تیر متصل کنید. در ضمن برای بستن چوب به تیر، هرگز نباید از میخ‌های سه سانتی‌‌متری استفاده کنید.

مهار دیوار به روش سیستم نوین وال پست مش چگونه است؟

درباره اجرای وال پست مش در سیستم‌های نوین باید گفت که مراحل اجرای این نوع وال مش شامل چندین مرحله است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

مرحله اول :

دیوارچینی. در این مرحله باید از مصالح جداکننده‌ای مانند پشم سنگ یا پلی استایرن استفاده کنید تا دیوارچینی به شکلی درست و صحیح انجام پذیرد.

مرحله دوم :

اجرای نوار وال مش فایبرگلاس. در این مرحله از نوارهای وال مش استفاده می‌شود. این نوارها معمولا در عرض‌های از پیش تعیین شده تهیه می‌شوند. نوارهای وال مش فایبرگلاس به شکل عمودی اجرا می شوند. نصب موقت این نوارها توسط میخ صورت می‌پذیرد.

مرحله سوم :

اجرای پلاسترهای ویژه وال مش. در این مرحله اجرای نوین وال پست مش که مرحله نهایی هم به حساب می‌آید، الیاف توری شیشه‌ای توسط پلاسترهای گچی یا سیمانی پوشانده می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که اگر ساختمان‌های قدیمی یا حتی جدید بدون سیستم وال پست اجرا شده است هم می‌توان با نصب صحیح مش فایبرگلاس یا پلاسترکشی مناسب این دیوارها را از نظر لرزه‌ای مقاوم کرد. در این مورد نیازی نیست که از اجرای ناودانی استفاده کنید یا تیرک و وادار در میانه دیوار نصب کنید. بلکه فقط کافی است که لایه‌های فایبرگلاس را روی سطح دیوار اجرا کنید.

به همین دلیل است که اجرای وال پست مش نوین طرفداران بسیاری دارد. زیرا تقویت دیوار با استفاده از این سیستم بسیار آسان و راحت است. جالب است بدانید که از وال پست مش برای ترمیم یا مقاوم‌سازی بناهای تاریخی هم استفاده می‌شود. علاوه بر این که امکان مقاوم‌سازی با استفاده از این سیستم وجود دارد، متریالی که در وال پست مش استفاده می‌شود کاملا با مصالحی که در این بناها به کار رفته سازگاری دارد. بنابراین هیچ آسیبی متوجه این بناها نخواهد بود.

مرحله چهارم :

نصب ناودانی یا نبشی منقطع در فضایی که دیوار چیده شده است. در این مرحله باید توجه داشته باشید که در زمان نصب این نوع نبشی باید ساق‌های نبشی به صورت کامل به دیوار متصل نشده باشند. در واقع در این مورد داشتن عملکردی آزادانه اهمیت بسیاری دارد. نصب نبشی هم باید به وسیله اتصالات پیچی یا چسبی انجام پذیرد. در این مرحله از چسب‌های اپوکسی دوجزئی استفاده می‌شود.

هزینه اجرای سیستم نوین وال پست منقطع چقدر است؟

هزینه اجرای سیستم وال پست منقطع نوین بستگی به چند عامل دارد. شما در تهیه و اجرای این نوع وال پست نوین باید به این نکته توجه داشته باشید که سایز و کیفیت متریال به کار رفته تعیین می‌کند که هزینه اجرای این سیستم چقدر باشد. همچنین عوامل دیگری هم در تعیین هزینه اجرا تاثیرگذار است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود:

ابعاد و نوع وال پست منقطع

هزینه اجرای نوین وال پست منقطع کاملا بستگی به ابعاد و نوع وال پست دارد. این محصولات در ابعاد مختلف و ساختارهای متنوع به بازار عرضه می‌شود. در ضمن هر کدام از این وال پست‌ها می‌تواند بسته به نوع هزینه و قیمت نصب متفاوتی داشته باشد. یعنی هم خود نوع وال پست و ابعاد مهم است و هم هزینه نصب هر کدام از آنها. اگر بخواهیم ساده بگوییم هر چه ارتفاع سازه شما بیشتر باشد باید از ناودانی‌های منقطع بزرگ‌تری استفاده کنید که به این معناست که هزینه شما می‌تواند متفاوت باشد.

شرایط جغرافیایی

از دیگر عواملی که تعیین می‌کند هزینه وال پست منقطع شما چقدر باشد، ویژگی‌های زمینی است که ساختمان در آن احداث می‌شود. نوع خاک، شیب زمین، شرایط جوی و دسترسی به محل نصب تاثیر بسیاری بر هزینه نصب وال پست دارد. مثلا ممکن است در برخی از زمین‌ها لازم باشد که کارهای زیرساختی هم انجام شود. کارهای زیرساختی از جمله حفر چاه یا بتن‌ریزی. هر کدام از این موارد خود هزینه‌های متفاوتی را می‌تواند روی دوش شما بگذارد.

حجم کار و نیروی مورد نیاز

هزینه‌های مربوط به میزان کار و نیروی کار مورد نیاز هم جزو عواملی است که مشخص می‌کند چقدر بابت بابت اجرای وال پست منقطع نوین بپردازید. پیچیدگی کار و تعداد وال پست‌هایی که باید نصب شوند خود مشخص می‌کنند که شما به چه میزان نیروی کار نیاز دارید.

هزینه مربوط به مواد اولیه و تجهیزات

شما برای اجرای وال پست منقطع نیاز به مواد ساختمانی از جمله وال پست، بتن، سیم، اتصالات سیستم وال پست  و دیگر مصالح ساختمانی دارید. معمولا برای نصب وال پست‌های منقطع از ورق‌های گالوانیزه یا ورق سیاه استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید به عنوان مثال اگر از ورق گالوانیزه برای اجرای نوین وال پست منقطع استفاده کنید، هزینه‌های بیشتری باید بپردازید.

قیمت فروش سیستم نوین وال پست مش چقدر است

همانطور که در بخش‌های بالا هم اشاره شد، سیستم‌های وال پست مش  از نظر هزینه نسبت به وال‌پست‌های فلزی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. به این صورت که حتی هزینه اجرای این وال مش ها می‌تواند تا 50 درصد کمتر از هزینه اجرای وال پست فلزی باشد. در تعیین قیمت این کالا عوامل بسیاری دخیل است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود:

به این ترتیب در هنگام تهیه وال پست مش‌ها به این عوامل دقت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. توجه به این نکات بسیار ضروری و مهم است.

مقایسه وال پست مش با وال پست فلزی

اگر بخواهیم بین وال مش  و وال‌ پست‌های فلزی مقایسه‌ای انجام دهیم باید به این نکته توجه کنیم که اگر در ساختمان از وال پست مش استفاده شود در هنگام بروز زلزله میزان خرابی‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. همچنین اگر از وال پست فلزی در ساختمان استفاده شود، گرچه ممکن است مزایای بسیاری در برداشته باشد، اما فرایند نصب و اجرای این روش دارای پیچیدگی ها و دشواری‌های بیشتری نسبت به وال پست‌های مش جدید است. از نظر میزان سرعت اجرای پروژه هم اگر از سیستم وال مش استفاده شود، پروژه در زمان کمتری به نتیجه می‌رسد و بنابراین از میزان هزینه‌های اجرای پروژه کاسته می‌شود.

در ضمن اگر از روش و سیستم نوین وال پست مش استفاده شود دیگر نیازی به جوشکاری‌های متعدد و نصب وادارهای فولادی نیست. حتما می‌دانید که اگر بخواهید از روش وال پست فلزی استفاده کنید به این موارد نیازخواهید داشت. از طرفی سیستم وال پست مش بسیار ایمن‌تر از روش فلزی اجرا می‌شود.

اگر بخواهیم از نظر نیروی کار و میزان تخصص هم این دو را با هم بسنجیم باید بگوییم که سیستم وال مش معمولا نیازی به کارگران متخصص ندارد. به این ترتیب کارگران معمولی هم می‌توانند بدون مهارت خاصی این سیستم را اجرا کنند. خود این مساله هم باعث می‌شود که شما در هزینه پرداختی به کارگران هم صرفه‌جویی‌هایی به عمل آورید، زیرا نیازی به نیروهای چندان ماهر و آموزش‌دیده نخواهید داشت.

کلام پایانی

در این مقاله با وال پست نوین آشنا شدیم و درباره انواع و مزایای هر کدام بیشتر دانستیم. استفاده از وال پست نوین روشی برای مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان در برابر زلزله و حوادثی چون طوفان است. شما با استفاده از دو نوع رایج این سیستم می‌توانید هم در هزینه‌های مقاوم‌سازی ساختمان صرفه‌جویی کنید و هم سرعت پروژه ساختمانی خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. استفاده از این سیستم به ویژه پس از وقوع زلزله‌های مهیب در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

5/5 - (1 امتیاز)

سئوالات متداول برای "نوین وال پست چیست؟"

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *