راهنمای خرید عمده توری فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران پروژه های عمرانی و ساختمانی)

راهنمای خرید عمده توری فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران پروژه های عمرانی و ساختمانی)

توری های فایبرگلاس در انواع مختلف تولید می شوند. هر یک از انواع توری فایبرگلاس دارای ابعاد چشمه و وزن های مختلفی می باشند. برای بافت این نوع توری از تار و پودهایی که جنس آن ها الیاف شیشه ای است استفاده می شود. مهار دیوار با سیستم وال مش یکی ار مهمترین کاربردهای توری فایبرگلاس می باشد. قیمت خرید توری فایبرگلاس به عوامل مختلفی وابسته می باشد که وزن توری و ابعاد چمه از مهمترین آن می باشد. خرید توری فایبرگلاس باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود زیرا این نوع توری ها دارای کاربرد بیشماری هستند. قبل از خرید این محصول بهتر است اطلاعات کافی را در مورد مزایا، کاربرد و… بدست آورید. با کسب اطلاعات بیشتر می توانید وزن محصول، ابعاد چشمه و… را راحت تر انتخاب کنید.

توری فایبرگلاس در رده جدیدترین مصالح ساختمانی قرار دارد. از این نوع توری در بیشتر پروژه های عمرانی استفاده می شود. در صورتی که تمایل به استفاده از این نوع توری دارید بهتر است نسبت به خرید آن اقدام نمایید. در ادامه شما همراهان عزیز و گرامی را با نحوه خرید توری فایبرگلاس آشنا خواهیم کرد. همچنین در این مطلب مهم ترین کاربردها و مزایای این محصول را مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدواریم از مطالعه مطلبی که پیش رو دارید نهایت بهره را ببرید.

توری فایبرگلاس چیست؟

برای بافت این نوع توری از تار و پودهایی که جنس آن ها الیاف شیشه ای است استفاده می شود. این نوع توری دارای ساختار کامپوزیت شکلی می باشد. از توری های فایبرگلاس برای یکپارچه سازی ملات، گچ و بتن استفاده می شود. این نوع توری دارای مزایا و کاربردهای بیشماری است به همین دلیل خرید توری فایبرگلاس امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای توری فایبرگلاس کدام است؟

از مهم ترین مزیت های استفاده و خرید توری فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع توری هرگز دچار پوسیدگی نمی گردد.
  • توری های فایبرگلاس دارای طول عمر بسیار طولانی هستند.
  • این نوع توری با مصالح مختلف سازگاری دارد.
  • توری های فایبرگلاس هرگز آب زیادی را جذب نمی کنند.
  • از مهم ترین مزایای توری فایبرگلاس می توان به قابلیت انعطاف پذیری آن اشاره کرد.
  • این نوع توری در انواع ابعاد و وزن های متفاوت تولید می گردد.
  • وزن توری فایبرگلاس بسیار سبک است به همین دلیل حمل و نقل آن به راحتی امکان پذیر است.
  • توری فایبرگلاس دارای خاصیت ضد آب می باشد و در برابر رطوبت و جریان هوا دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد.
  • توری فایبرگلاس در برابر نیروهای خمشی و کششی دارای مقاومت بسیار زیادی است.
  • ماندگاری بالا از مهم ترین ویژگی های توری فایبرگلاس به شمار می رود.
  • این نوع توری در مقابل قارچ، باکتری و… دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد.

کاربرد توری فایبرگلاس چیست؟

توری های فایبرگلاس دارای کاربردهای زیادی هستند به همین دلیل امروزه خرید توری فایبرگلاس افزایش پیدا کرده است. از مهم ترین کاربرد توری فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهار دیوار ساختمان ( سیستم وال مش)

وال مش یکی دیگر از انواع وال پست ها به شمار می رود. علاوه بر این وال مش جزو جدیدترین نگهدارنده ها محسوب می شود و از آن برای مهار انواع دیوار غیر سازه ای استفاده می گردد. سیستم وال مش دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که این مشخصات در وال پست های مرسوم و قدیمی وجود ندارد. سیستم وال مش به صورت یک توری عمل می کند. که تهیه نوع مناسب  توری وال مش از پارامترهای مهم در سیستم وال مش است. این دیوار از انواع اجزای مختلف نظیر مش فایبرگلاس، پلاستر گچی، پلاستر سیمانی و… تشکیل شده است.

برای اجرای وال مش و مهار دیوار باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. قبل از اجرا وال مش باید دیوار را از قاب جدا کنید.
  2. برای مهار کردن دیوار در قسمت عمود باید قاب و دیوار را به کمک نبشی منقطع به یکدیگر متصل نمایید.
  3. فضای بین قاب و دیوار را می توانید به کمک مصالح مناسب پر نمایید.
  4. در قسمت تقاطع دیوار بیرونی و درونی وال مش می توانید از بست هایی که به شکل U هستند استفاده کنید.
  5. برای ثابت نمودن الیاف روی سطح بلوک می توانید از میخ استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که الیاف را باید در دو بخش دیوار و دقیقا مقابل به یکدیگر اجراء نمایید.
  6. برای مهار نمودن الیاف در قسمت پایینی دیوار باید تسمه فلزی روی الیاف قرار داده شود.
  7. لبه هایی که در بخش بالایی قرار دارند را باید روی دیوار برگردانید. لبه هایی که در بخش پایینی قرار دارند را نیز باید روی کف برگردانید.
  • عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی

توری فایبرگلاس مخصوص آب بندی و عایق کاری از انواع توری های کاربردی و مقرون به صرفه به شمار می رود. از این نوع توری برای آب بندی استخر و سایر سازه های آبی استفاده می شود. با خرید توری فایبرگلاس برای آب بندی و عایق کاری سازه های آبی می توانید مقاومت سطوح و جداره هایی که در معرض آب هستند را افزایش دهید.

  • مقاوم سازی و بازسازی سازه بتنی و تاریخی به روش کامپوزیت FRCM

زمانی که سازه دچار آسیب و نقص می شود برای مقاوم سازی آن می توانید از روش مقاوم سازی کامپوزیت FRCM استفاده کنید. کامپوزیت FRCM را می توانید به کمک دو روش مختلف نظیر روش مش کربن و مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا انجام دهید. هر یک از این روش های ذکر شده دارای خصوصیات خاص خود می باشند.

از مهم ترین ویژگی های مش  کربن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تقویت سازه
  2. حمل و نقل راحت
  3. افزایش مقاومت کششی دو جهته
  4. عدم نیاز به حفاظت در مقابل اشعه ماوراء بنفش

از مهم ترین ویژگی های مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالا در مقابل رطوبت
  2. مناسب جهت استفاده در دماهای بالا
  3. مناسب جهت افزایش مقاومت سنگ تراشی جامد و…
  • تسلیح دیوارهای سیمانی و گچی ( توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری)

توری فایبرگلاس جهت پوشش سطوح مختلف در لایه کشی سیمانی و گچی کاربرد زیادی دارد. از این نوع توری می توان به عنوان بهترین پایه نگهدارنده ملات جهت پوشش کلیه سطوح در تمامی زوایا استفاده کرد. در نتیجه برای انجام تسلیح دیوارهای گچی و سیمانی بهتر است از خرید توری فایبرگلاس غافل نشوید. در زمان خرید توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری به کیفیت محصول، برند تولید کننده محصول و… توجه داشته باشید تا بتوانید توری با کیفیت بالایی را برای خرید انتخاب کنید.

  • تقویت انواع سنگ ساختمانی با توری پشت سنگ اسلب و تایل

برخی از سنگ های ساختمانی دارای ابعاد کوچک و برخی دیگر دارای ابعاد بزرگ تری می باشند. به همین دلیل مقدار چسبندگی سنگ های ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. سنگ‌های بزرگ با کمبود چسبندگی، فشار زیادی را به سنگ‌های کوچک زیرین منتقل می‌کنند، که باعث خرد شدن و آسیب دیدگی آنها می‌شود. یکی از بهترین روش ها برای افزایش مقاومت سنگ های تزیینی استفاده از توری در قسمت پشت سنگ است. از توری برای تقویت سنگ های ساختمانی مختلف استفاده می شود. به کمک توری های فایبرگلاس می توان یک لایه از ملات را در یک طرف سنگ که دارای پهنای زیادی است اعمال کرد.

توری پشت سنگ دارای ویژگی های زیر است:

  1. مقاومت بالا در مقابل رطوبت
  2. مقاومت کششی بسیار زیاد
  3. مقاومت بالا در مقابل انواع مواد شیمیایی نظیر اسیدها
  4. مقاومت زیاد در برابر دما و حرارت بالا

توری پشت سنگ را می توانید طبق مراحل زیر نصب و اجراء کنید:

  1. ابتدا کوب سنگ باید با دقت زیادی برش داده می شود
  2. سطح سنگ باید به کمک ابزاری مناسب تمیز شود
  3. توری فایبرگلاس باید به کمک ابزاری مناسب برش داده شود
  4. در این مرحله توری برش زده شده را روی سطح سنگ پهن نمایید سپس به سنگ ها رزین اپوکسی را اضافه کنید. توجه داشته باشید که از رزین اپوکسی باید به مقدار مناسبی استفاده نمایید.
  • ساخت قطعات پیش ساخته بتنی

قطعات پیش ساخته بتنی دارای وزن بسیار سبکی می باشند از این نوع قطعات برای طراحی سازه های مختلف استفاده زیادی می شود. قطعات پیش ساخته بتنی از اجزای مختلفی ساخته شده اند که هر یک از این اجزاء نیز دارای وزن بسیار سبکی می باشند. از توری فایبرگلاس برای تولید انواع قطعات پیش ساخته بتنی استفاده زیادی می شود. اجرای این نوع قطعات به دلیل استفاده از توری فایبرگلاس در ساختارشان به راحتی امکان پذیر است. این نوع قطعات همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. با خرید توری فایبرگلاس مناسب می توانید قطعات پیش ساخته بتنی با کیفیت بالایی را تولید نمایید.

  • ترمیم ترک ساختمان با توری فایبرگلاس ترک گیر

توری فایبرگلاس ترک گیر از انواع متریال های کاربردی برای ترمیم ترک ساختمان به شمار می رود. این نوع توری را می توان به راحتی روی سطحی که دارای ترک است قرار داد و سطح ترک خورده را ترمیم کرد و از ایجاد مجدد ترک پیشگیری نمود. توری فایبرگلاس ترک گیر را می توانید به همراه پلاستر سیمانی یا گچی برای ترمیم ترک ساختمان به کار ببرید و سطح کاملا صافی را به کمک آن ایجاد نمایید. نحوه اجرای توری فایبرگلاس برای ترمیم ترک به صورت زیر می باشد:

  1. سطح را به کمک ابزاری مناسب تمیز کنید.
  2. ناهمواری های موجود در سطح را نیز باید به صورت کامل صاف و یکدست کنید.
  3. برای اینکه توری فایبرگلاس به راحتی روی سطح مورد نظرتان نصب شود باید سطح را مرطوب کنید.
  4. بعد از اینکه سطح مورد نظر آماده شد باید توری را در ابعاد مختلف برش بزنید.
  5. لایه ای از پلاستر سیمانی یا گچی را روی سطح مورد نظرتان اعمال کنید. توری فایبرگلاس را روی لایه پلاستر اجراء کنید.
  6. بعد از نصب توری فایبرگلاس و پوشش دادن ترک باید لایه نهایی پلاستر را اجراء کنید.

انواع توری فایبرگلاس موجود در بازار کدام است؟

توری های فایبرگلاس در انواع مختلف تولید می شوند. هر یک از انواع توری فایبرگلاس دارای ابعاد چشمه و وزن های مختلفی می باشند.

انواع توری های فایبرگلاس از نظر ابعاد چشمه به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. توری های فایبرگلاس با ابعاد 2*2 میلیمتر مربع: این نوع توری فایبرگلاس کاربرد زیادی در تقویت ملات های یک جزئی یا دو جزئی دارد.
  2. توری های فایبرگلاس با ابعاد 3*3 میلیمتر مربع: از توری های فایبرگلاس با ابعاد 3*3 برای تولید پنل های سیمانی یا پنل های گچی استفاده می شود.
  3. توری های فایبرگلاس با ابعاد 4*4 میلیمتر مربع: این نوع توری در انواع گرماژهای مختلف 160 گرمی، 80 گرمی و 100 گرمی تولید می شود. از توری ها با وزن 160 گرم برای اجرای وال پست دیوار استفاده می شود. از توری ها با وزن 80 و 100 گرمی برای تقویت نمودن گچ کاری دیوار استفاده می گردد.
  4. توری های فایبرگلاس با ابعاد 5*5 و 6*6 میلیمتر مربع: این نوع توری فایبرگلاس برای تقویت پنل گچی و اجرای وال پست دیوار کاربرد زیادی دارد. وزن این نوع توری ها در رده اوزان 80 تا 110 گرم قرار دارد.
  5. توری های فایبرگلاس با ابعاد 10*10 و 12*12میلیمتر مربع: این نوع توری ها در رنگ های متنوع تولید می شوند. از رایج ترین کاربردهای این نوع توری می توان به تقویت گچبری و اجرای وال پست دیوار اشاره کرد. برای تولید این نوع توری ها از رشته های نخی زیاد در جهت تار استفاده می شود.

انواع توری های فایبرگلاس بر اساس گرماژ به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. توری های فایبرگلاس 75 گرمی
  2. توری های فایبرگلاس 110 گرمی
  3. توری های فایبرگلاس 125 گرمی
  4. توری های فایبرگلاس 145 گرمی
  5. توری های فایبرگلاس 200 گرمی
  6. و…

عوامل موثر بر قیمت توری فایبرگلاس کدام است؟

اصلی ترین بخش از یک پروژه ساخت و ساز برآورد هزینه ها می باشد. قیمت پایین توری های فایبرگلاس باعث شده است که امروزه از این محصول استفاده زیادی شود. علاوه بر این نصب و اجرای انواع توری های فایبرگلاس به راحتی و با کمترین هزینه امکان پذیر می باشد.

عوامل زیادی روی قیمت توری فایبرگلاس تاثیرگذار هستند. از مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد چشمه توری فایبرگلاس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت این محصول می باشد.
  • وزن توری های فایبرگلاس در تعیین قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی دارد. هر چقدر وزن توری بیشتر باشد کیفیت آن بیشتر خواهد بود در نتیجه قیمت توری فایبرگلاس بالاتر است.
  • کیفیت توری هر چقدر بهتر باشد بدون تردید قیمت خرید توری فایبرگلاس افزایش پیدا خواهد کرد.
  • جنس مواد مورد استفاده در ساخت توری فایبرگلاس روی تعیین قیمت توری فایبرگلاس تاثیرگذار است.
  • از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت توری های فایبرگلاس می توان به برند تولید کننده این محصول اشاره کرد.
  • قیمت توری ها فایبرگلاس AR نسبت به قیمت سایر مدل های توری فایبرگلاس بیشتر است.

خرید توری فایبرگلاس و استفاده از آن در سیستم وال مش

امروزه حذف وال پست فالزی و جایگزینی آن با وال مش در ساختمان در بین پیمانکاران ساختمان رواج پیدا کرده است. توری فایبرگلاسی که در سیستم وال مش مورد استفاده قرار می گیرد دارای مقاومت بسیار زیادی است. این نوع توری همچنین در محیط هایی که قلیایی هستند دارای دوام بسیار زیادی می باشد. این نوع مش با انواع پلاستر سیمانی و گچی سازگاری و مطابقت زیادی دارد به همین دلیل جزو محصولات با ارزش به شمار می رود. با توجه به اینکه کیفیت مش فایبرگلاس از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل بهتر است در زمان خرید توری فایبرگلاس باید حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. همچنین خرید این محصول را بهتر است از مجموعه های معتبر انجام دهید.

خرید توری فایبرگلاس و استفاده از آن در ساخت بتن اکسپوز

از قطعات بتن اکسپوز برای ساخت بناهای مدرن استفاده زیادی می شود به همین دلیل شرکت های زیادی در زمینه تولید بتن اکسپوز در حال فعالیت می باشند. قطعات بتن اکسپوز در انواع طرح، ابعاد و رنگ های متنوع تولید می شوند. رنگ این قطعات خاکستری و سفید طوسی می باشد. برای تولید این قطعات کاربردی از الیاف با جنس پلیمری استفاده می گردد. از توری فایبرگلاس برای ساخت قطعات بتن اکسپوز استفاده زیادی می شود. با توجه به مزایای استفاده از توری فایبرگلاس برای ساخت قطعات بتن اکسپوز به همین دلیل امروزه برای تولید این قطعات از توری های فایبرگلاس استفاده زیادی می شود.

  1. این نوع توری باعث می شود تا جذب آب توسط قطعات کاهش پیدا کند.
  2. توری فایبرگلاس دارای قدرت چسبندگی بالایی است به همین دلیل این نوع توری به راحتی به قطعات می چسبد.
  3. توری فایبرگلاس دارای وزن بسیار سبکی می باشد به همین دلیل نصب توری روی این قطعات به راحتی امکان پذیر می باشد. علاوه بر این توری های فایبرگلاس دارای قابلیت برشکاری بسیار راحتی می باشند.

خرید توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری

خرید توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری با هدف تکمیل مراحل طراحی ساختمان صورت می گیرد. سیمانکاری و گچ کاری، هر دو از مراحل بسیار مهم در ساختمان سازی به شمار می آیند. این مراحل، بدون حضور توری فایبرگلاس، پیش نرفته و در همان شکل ابتدایی خود باقی خواهند ماند. توری فایبرگلاس با حضور موثر خود باعث تکامل این عملیات شده و فرآیند ساختمان سازی را بهبود می بخشد. فایده حضور این توری چیست؟ توری فایبرگلاس منجر به صاف و یکدست شدن گچ و سیمان روی سطوح مختلف شده و نقش مهمی را در این باره ایفا می کند. حضور این توری سبب جلوگیری از ریزش ملات سیمان یا گچ شده و کثیف کاری ایجاد نخواهد کرد.

توری فایبرگلاس دارای یک طرح مشبک است که از رشته‌های فایبرگلاس ساخته شده است و این رشته‌ها دارای ساختاری نازک و انعطاف‌پذیر هستند. این رشته‌های فایبرگلاس، به عنوان سازنده‌های توری‌های با کیفیت و مقاوم، از میان رشته‌های مستحکم و پایدار به شمار می‌روند.

نکات مهم هنگام خرید توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری

  • مقاومت در برابر ترک: توری فایبرگلاس با حضور در سطوح گچ کاری و سیمانکاری شده، مانع از ترک برداشتن آنها شده و به دوام و پایداری این سطوح، کمک شایانی خواهد کرد.
  • افزایش سطح مقاومت: توری فایبرگلاس نه تنها به صاف و یکدست شدن سطوح گچ کاری شده و سیمانکاری شده کمک می کند، بلکه سطوح مورد نظر را مقاوم می گرداند.
  • افزایش میزان استحکام: علاوه براین، هدف دیگر از خرید توری فایبرگلاس گچ کاری و سیمانکاری و استفاده از آن، افزایش میزان استحکام این سطوح می باشد.
  • سهولت بخشی به کار: توری فایبرگلاس به‌علاوه فواید ذکرشده، سهولت و سرعت بیشتری را در کارهای سیمانکاری و گچ‌کاری به ارمغان می‌آورد. این توری که به دسته‌ی کامپوزیت‌های الیاف شیشه‌ای تعلق دارد، فرآیند طراحی و ساخت ساختمان را تسریع کرده و تغییرات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

خرید توری فایبرگلاس جهت عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی

آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی، یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به آن توجه تام داشت. این اقدام منجر به حفظ ظاهر و ساختار استخر و مخازن شده و در عین حال، از ایجاد خسارات سنگین، جلوگیری خواهد کرد. در واقع آب بندی و عایق کاری، مانع از نشتی آب شده و استخر و مخازن را در برابر نفوذ آب، مقاوم می گرداند. این در حالی است که بدون انجام آن، آب کاملا نفوذ پیدا کرده و خرابی های کلانی در استخر و مخازن به بار خواهد آورد. دیواره، لبه و کف استخر و مخزن، همگی نیاز به آب بندی و عایق کاری دارند. قبلاً برای آب‌بندی از مصالح محدود استفاده می‌شد، اما با ورود مصالح جدید مانند توری فایبرگلاس، این محدودیت برطرف شده است.

با خرید توری فایبرگلاس می توان اقداماتی موثر در راستای عایق کاری و آب بندی استخر و مخازن ذخیره سازی بتنی انجام داد. استخر، محیطی است که دائما در معرض نم و رطوبت قرار دارد، مخازن بتنی نیز در معرض این خطرند. عایق کاری و آب بندی، این خطر را از آنها دفع نموده و مانع از وقوع پیامدهای ناگوار خواهد شد. توری فایبرگلاس که از الیافی با همین جنس برخوردار می باشد، حاوی ساختار شبکه ای است. این توری سبک وزن در ابعاد مختلف همچون ابعاد 2.5*2.5، 3*3 و 5*5 عرضه شده و امکانی مناسب جهت انتخاب را به خریداران بخشیده است.

دلایل خرید توری فایبرگلاس مخصوص عایق کاری

دلایل زیادی وجود دارند که نشان می دهند چرا باید خرید توری فایبرگلاس مخصوص عایق کاری و آب بندی را انجام داد. مانند:

  • با حضور توری فایبرگلاس، بتن از حملات آب در امان مانده و دچار ترک خوردگی نخواهد شد. در نتیجه، به واسطه آن، عمر سازه و همچنین عمر بتن، افزایش می یابد.
  • این توری مانند یک عایق در برابر جریان الکتریکی ظاهر شده و آنها را از خود عبور نمی دهد. در نتیجه، هیچ یک از این جریانات به استخر، راه نخواهند یافت.
  • این توری از دیواره های نازک برخوردار بوده و استفاده از آن، تاثیری در ضخیم شدن دیواره استخر و کاهش ظرفیت آن نخواهد داشت.
  • مقاومت توری فایبرگلاس در مقایسه با سایر مصالح، چند برابر بیشتر است. همچنین این توری، طول عمر بالایی دارد.
  • این روش از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه تر است. بنابراین می توان آن را با کمترین هزینه انجام داد.
  • توری فایبرگلاس فاقد خواص قلیایی بوده و از تغییر و تحولات شیمیایی نیز تاثیر نمی پذیرد.

خرید توری فایبرگلاس و مقاوم سازی سازه به روش کامپوزیت FRCM

در روش کامپوزیت FRCM، استفاده از توری فایبرگلاس، یکی از روش‌های نوین برای مقاوم سازی سازه‌های بتنی، گچی، سنگی، آجری و سیمانی است. این الیاف، مانند الیاف شیشه‌ای با ماتریس سیمانی، بر روی سطوح مختلف نصب شده و عناصر غیرسازه‌ای را تقویت می‌کنند. توری فایبرگلاس باعث پیشرفت این فرایند شده و مقاوم سازی سازه را بهبود می‌بخشد.

مصالح مورد استفاده، با ایجاد لایه‌های نازک، سبک و موثر، سازه را تقویت می‌کنند. ماتریس سیمانی توری را در خود جای داده و این باعث تقویت سازه می‌شود. استفاده از توری فایبرگلاس، یکی از دلایل اصلی انتخاب روش کامپوزیت FRCM است و باعث مقاومت سازه در برابر نیروهای خارجی مانند باد، حرارت، و زلزله می‌شود. این روش توان تخریب سازه را به حداقل می‌رساند و اثرات ناشی از آنها را کاهش می‌دهد.

مزایای مقاوم سازی سازه به روش کامپوزیت FRCM

  • تقویت انواع سطوح بتنی، سیمانی، گچی و آجری در سریع ترین زمان
  • احیا و ترمیم آسیب های سطحی نظیر ترک و پوسته پوسته شدن
  • جلوگیری از نفوذ عوامل محیطی تخریب گر
  • به حداقل رساندن انرژی های مصرفی
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
  • افزایش عمر و دوام ساختار سازه
  • پیشگیری از وقوع آسیب های جدید

خرید توری فایبرگلاس و ترمیم ترک ساختمان با توری فایبرگلاس ترک گیر

خرید توری فایبرگلاس با هدف ترمیم ترک‌های ساختمانی انجام می‌شود. استفاده از این توری‌ها برای ترک‌گیری، به نتایج بهتری انجامیده و محبوبیت آنها در صنعت ساختمانی رو به افزایش است. مزایای بی‌نظیر این مصالح، در کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های بازسازی و ترمیم ترک‌های سطحی و عمیق بسیار مؤثر است. در مقایسه با روش‌های سنتی، توری فایبرگلاس هزینه‌های بازسازی را به شدت کاهش می‌دهد و معایب آن را جبران می‌کند.

این محصول نه تنها مقرون به صرفه بوده، بلکه امتیازات دیگری را نیز در خود جای داده است. توری فایبرگلاس ترک گیر حاوی بیشترین استحکام کششی می باشد؛ به همین دلیل عملیات ترمیم و بازسازی را به بهترین شکل انجام می دهد. در ادامه، به سایر مزایای این محصول اشاره خواهیم کرد.

مزایا توری فایبرگلاس ترک گیر

  • روش اجرایی آسان
    توری فایبرگلاس ترک گیر، روش اجرایی آسانی داشته و در کوتاه ترین زمان، عملیات ترمیم و بازسازی را به پایان می رساند.
  • مقاوم در برابر تنش
    این مصالح در برابر تنش هایی که در لبه های ترک به وجود می آیند، بسیار مقاوم بوده و واکنش منفی نشان نمی دهد. در نتیجه از پیشروی ترک نیز جلوگیری شده و ترک های بیشتری رخ نخواهند داد.
  • ضد خوردگی
    خاصیت ضد خوردگی از خواص برجسته توری فایبرگلاس ترک گیر به شمار می آید. این محصول در محیط های قلیایی و اسیدی نیز به خوبی ظاهر شده و دچار هیچ تغییر منفی ای نخواهد شد. در نتیجه، ترک ها نیز با حضور طولانی مدت این عنصر، مجالی برای ظهور دوباره نخواهند داشت.
  • مقاوم در برابر از هم گسیختگی و نابودی
    نیروهای حاصل از وزن ملات های گچی و سیمانی، تاثیری بر توری فایبرگلاس ندارند، چرا که این محصول از پایداری فوق العاده ای برخوردار بوده و دچار از هم گسیختگی و نابودی نخواهد شد.
  • ضد رطوبت
    یک ویژگی برجسته دیگر این محصول، مقاومت بی‌نظیرش در برابر رطوبت است. این ویژگی باعث استفاده گسترده‌تر آن در فرآیند ترمیم و بازسازی می‌شود. این توری، هیچ واکنش بدی در برابر رطوبت نشان نداده و قابلیت استفاده در محیط های آبی و مرطوب را نیز دارد.

خرید توری فایبرگلاس جهت ساخت قطعات پیش ساخته بتنی

با خرید توری فایبرگلاس می توان برای ساخت قطعات پیش ساخته بتنی نیز اقدام کرد. هدف از استفاده این محصول در ساخت قطعات پیش ساخته بتنی، افزایش استحکام و مقاومت این قطعات می باشد. محصولاتی که برای تحقق این امر، مورد توجه قرار می گیرند، از لحاظ وزن و عرض، متفاوت اند. برای نمونه می توان توری 45 گرمی (عرض 100)، توری 60 گرمی (عرض 100 و 120)، توری 65 گرمی (عرض های 60، 80، 100، 120، 180 و 200)، توری 75 گرمی (عرض 100 و 120 سانتیمتر) را نام برد.

بپردازیم به قطعات پیش ساخته بتنی که امکان ساخت توسط توری فایبرگلاس را دارند. این قطعات که به واسطه توری فایبرگلاس، استحکام قابل قبول، شکل پذیری عالی، مقاومت بالا در مقابل حرارت و قیمت اقتصادی را پیدا کرده اند، عبارتند از:

  • قطعات پیش ساخته بتنی شامل دیوارهای محوطه ای، نمادار و دیوار پیش ساخته بتنی حائل
  • انواع قطعات بتنی کوچک شامل سنگ جدول، بلوک های توپر و سبک و کفپوش

خرید توری فایبرگلاس و تقویت انواع سنگ ساختمانی

خرید توری فایبرگلاس با اهداف گوناگون صورت می پذیرد. یکی دیگر از اهداف ناشی از خرید این محصول، تقویت انواع سنگ ساختمانی است. این عنصر که نام دیگری همچون توری پشت سنگ را نیز پیدا کرده، پس از اتمام فرآیند ساخت سنگ های ساختمانی، در پشت آنها نصب می گردد. این کار باعث مستحکم تر شدن سنگ ها گردیده و آنها را در برابر تنش های مختلف، مقاوم می سازد. توری پشت سنگ به انواع مختلف نظیر توری 45 گرمی، 75 گرمی، 110، 125، 145، 160 و 200 گرمی تقسیم می گردد.

در ادامه به دلایلی که نشان می دهند چرا توری فایبرگلاس برای تقویت سنگ های ساختمانی انتخاب می شود، اشاره خواهیم کرد:

  • آسان نمودن عملیات لایه کشی سنگ برای افزایش مقاومت آن
  • موثر در مقاومت کششی سنگ و مهار فشارهای وارده بر آن
  • نفوذ ناپذیری سنگ در برابر عوامل شیمیایی
  • بهبود روش‌های چسباندن سنگ بر روی ملات
  • مقاوم نمودن سنگ در برابر رطوبت
  • کاهش ریسک شکستگی سنگ

نکات مهمی که قبل از خرید توری فایبرگلاس باید بدانید؟

در زمان خرید توری فایبرگلاس به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • استحکام الیاف توری را مورد بررسی قرار دهید.
  • الیاف توری باید دارای انعطاف پذیری بالایی باشند.
  • بافت توری باید منسجم باشد.
  • در زمان خرید توری فایبرگلاس به مقاومت کششی و مقاومت قلیایی محصول توجه داشته باشید.
  • توری های فایبرگلاس دارای وزن و ابعاد چشمه مختلفی می باشند. در نتیجه بهتر است در زمان خرید این محصول به ابعاد چشمه و گرماژ آن توجه داشته باشید.
  • در زمان خرید مش فایبرگلاس به خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن توری توجه داشته باشید.
  • قیمت توری های فایبرگلاس یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید.
  • خرید توری فایبرگلاس را از فروشگاه های معتبر و معروف انجام دهید. امروزه امکان خرید اینترنتی توری فایبرگلاس وجود دارد و شما می توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی به راحتی محصول مورد نظر خود را به سبد خریدتان اضافه کنید.

سخن پایانی

خرید توری فایبرگلاس باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود زیرا این نوع توری ها دارای کاربرد بیشماری هستند. قبل از خرید این محصول بهتر است اطلاعات کافی را در مورد مزایا، کاربرد و… بدست آورید. با کسب اطلاعات بیشتر می توانید وزن محصول، ابعاد چشمه و… را راحت تر انتخاب کنید. در این مطلب با ویژگی ها، کاربرد، نحوه خرید و قیمت توری های فایبرگلاس آشنا شدید. با مطالعه این مطلب می توانید اطلاعات مفیدی و کاربردی را در مورد این محصول بدست آورید.

5/5 - (5 امتیاز)

سئوالات متداول برای "راهنمای خرید عمده توری فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران پروژه های عمرانی و ساختمانی)"

کاربرد ویژه توری‌های فایبرگلاس چیست؟

توری فایبرگلاس در پروژه‌های ساختمانی در بخش مقاوم سازی و تقویت دیوارهای داخلی ساختمان، برای تقویت نمای ساختمان و آب بندی دیواره استخرها به کار می‌رود.

چگونه از توری فایبرگلاس در مقاوم سازی نمای ساختمان استفاده می‌شود؟

توری فایبرگلاس در کارگاه های برش سنگ نمای ساختمان‌ها روی سنگ چسبانده می‌شود و در محل پروژه به عنوان سنگ نما استفاده می‌شود، بدین ترتیب سنگ مقاومت و دوام بیشتری ارائه می‌دهد.

برای خرید توری فایبرگلاس باید چگونه اقدام نمود؟

برای خرید توری فایبرگلاس از شرکت وال مش با مراجعه به بخش فروش از طریق شماره 86124543 اقدام نمایید.

توری فایبرگلاس با چه نوع متریالی سازگاری دارد؟

توری فایبرگلاس با تمام متریال و مصالح ساختمانی سازگاری دارد.

آیا شرکت وال مش امکان ارسال به شهرستان را نیز دارد؟

بله، مشتریان گرامی می‌توانند پس از سفارش محصول خود نهایتا ظرف دو الی سه روز کاری محصول را دریافت نمایند.

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *