قیمت وال مش چقدر است؟

قیمت وال مش چقدر است؟

با توجه به اهمیت ساخت و ساز در توسعه و پیشرفت کشورها، افزایش تقاضا برای این صنعت و افزایش هزینه های ساخت و ساز، موجب شده است که روش های جدیدی برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز پیدا شود. یکی از این روش ها، استفاده از وال مش است که به عنوان روش جدید مهار دیوارهای غیرسازه ای شناخته می‌شود. سوالاتی از قبیل “قیمت وال مش چقدر است؟” امروزه در بین پیمانکاران و مجریان ساختمانی بسیار رواج یافته است. وال مش یا وال پست مش، نسلی جدید از مهارکننده های دیوارهای غیرسازه ای است که برای تقویت تیغه‌های جدا کننده داخلی و دیوارهای پیرامونی ساختمان و جلوگیری از شکستگی و سرنگونی آنها استفاده می‌شود. قیمت وال مش در مقایسه با وال پست های فلزی و سنتی یکی از مهمترین دلایل استفاده از وال مش در ساختمان ها می باشد.

دیوارهای غیر سازه‌ای موجود در پلان‌های ساختمانی، از المان‌هایی هستند که رفتار و عملکرد‌ آن‌ها در قاب سازه‌ایی ساختمان، در پایداری و سلامت سازه پس از وقوع جابه‌جایی‌ها یا ارتعاشات لرزه‌ای، موثر است. بدین منظور، منابعی چون پیوست ششم استاندارد 2800 و نشریه 819 ( راهنمای طراحی سازه‌ای و جزئیات اجرایی دیوارهای غیرسازه‌ای)، صراحتا روش‌هایی برای تقویت تیغه‌های جداکننده پیرامونی و داخلی ساختمان در برابر نیرهای جانبی چون باد و زلزله، با عنوان وال پست ارائه داده‌اند.

وال مش‌ها از جمله روش‌های مورد تأیید نظام مهندسی برای مهار دیوارهای غیرسازه‌ایی هستند. با ارزیابی‌ها، وال مش بهترین گزینه برای پایدارسازی دیوارهاست. این روش، هم بهتر و هم مقرون به صرفه‌تر از روش‌های سنتی است. وال مش، یک گزینه مناسب‌تر برای مهار و پایدارسازی دیوارهاست، مبتنی بر ارزیابی‌های انجام شده. در ادامه مقاله، مزایای استفاده از وال مش، هزینه‌های اجرای وال مش، عوامل موثر در قیمت وال مش و همچنین مقایسه‌ آن با وال پست‌های سنتی و… مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها مقاله با ما همراه باشد.

وال مش چیست و چرا قیمت وال مش کمتر از وال پست سنتی است؟

سوالاتی از قبیل “وال مش چیست؟” و “قیمت وال مش چقدر است؟” امروزه در بین پیمانکاران و مجریان ساختمانی بسیار رواج یافت است. در مقاله “وال مش چیست؟” این نوع وال پست نوین را معرفی کردیم. در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از سوالات شما پاسخ بدهیم. “قیمت وال مش چقدر است؟”. وال پست مش یا به اصطلاح وال مش، نسلی جدید از مهارکننده های دیوارهای غیرسازه ای است که برای تقویت تیغه‌های جدا کننده داخلی و دیوارهای پیرامونی ساختمان و جلوگیری از شکستگی و سرنگونی آنها استفاده می‌شود.

این مهارکننده ها از مش‌های (FRP (Fiber Reinforced Polymer Mesh مثل توری فایبرگلاس یا مش فیبر کربن به صورت نواری یا سرتاسری تشکیل می‌شوند. وال پست مش‌ها بر خلاف وال پست‌های سنتی سبک وزن بوده و در مقابل بسیار قوی‌تر از آن‌ها هستند. شبکه‌های الیافی تشکیل دهنده وال مش، از موادی مانند فولاد، بتن و چوب که قدیمی و سنتی هستند، بهتر عمل می‌کنند.

علاوه بر این، نصب آن‌ها بسیار سریع و آسان است و به وسایل پیچیده و گران قیمت نیازی ندارد. این، قیمت وال مش را به مراتب نسبت به وال پست‌های فلزی، کاهش می‌دهد. به طوری که مقرون به صرفه بودن قیمت اجرای وال مش، به عنوان مزیتی برای آن شناخته می‌شود. استفاده از وال پست مش در ساختمان ها، سازه را در برابر انواع بارهای خارجی مانند زلزله، فشار باد و ارتعاشات، مقاومت بیشتری بخشیده و ایمنی سازه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

نکات قوت وال مش

وال مش نسبت به وال پست فلزی قابلیت مقاومت بیشتری را در برابر خوردگی و زنگ زدگی اعطا می‌کند. این به عنوان نقطه قوت این نوین راهکار، صرفه‌ مالی و طول عمر بیشتر سازه را در پی خواهد داشت. به علاوه، استفاده از این روش، از نظر محیط زیستی نیز بسیار مفید است. زیرا مش فایبرگلاس یا توری فیبر کربن، از مواد قابل بازیافت تولید شده و به دور از فرسایش، ماندگاری بسیار بالایی دارد.

وال مش یا وال پست مش، از پیشرفت های تکنولوژیکی در حوزه مهندسی عمران است که به بهبود و عملکرد هر چه بیشتر انواع ساختمان‌ بتنی و فولادی در حین ارتعاشات زلزله، کمک می‌کند. بدین منظور است که استفاده از وال مش در ساختمان ها، به عنوان یک روش نوین و کارآمد ، پیشنهاد می شود.

این روش، به دلیل مزایای فراوانی که دارد، در طراحی و ساخت ساختمان های جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اهزینه کمتر و کیفیت بالاتر وال مش، توجه بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران را به خود جلب کرده است. می‌توان گفت که کاهش هزینه ساخت و ساز به دلیل اقتصادی بودن قیمت اجرای وال‌مش، اصلی‌ترین دلیل رشد استفاده از این ایده نوین است.

اجرای وال مش در بازشو
اجرای وال مش در بازشو

15 دلیل برای استفاده از وال مش در ساختمان های بتنی و فولادی

  • مقاومت دیوار در برابر تنش‌های کششی وارده را افزایش می‌دهد.
  • دیوار را در برابر انواع نیروی جانبی از جمله زلزله یا باد، بی اثر می‌کند.
  • شکل‌پذیری و‌ انعطاف پذیری دیوار را تامین می‌کند.
  • در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.
  • کم بودن قیمت وال مش نسبت به دیگر انواع وال پست مرسوم.
  • سریعا نصب و قابل بهره برداری است.
  • ایمنی دیوار را در حین ارتعاشات زلزله، افزایش می‌دهد.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می‌دهد.
  • بدون دردسر و بدون نیاز به تغییر طرح ساختمان اجرا می‌شود.
  • اطمینان به سازه را افزایش و نیاز به تعمیرات پس از زلزله را کاهش می‌دهد.
  • دوام سازه در برابر عوامل آب و هوایی نامساعد را افزایش می‌دهد.
  • دیوار را در برابر وقوع انواع ترک، مقاوم می‌سازد.
  • قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست است.
  • عمرمفید دیوار را به مراتب افزایش می‌دهد.
  • دیواری یکپارچه و منسجم خلق می‌کند.

وال مش از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

وال مش، سیستمی چند جزئی و ادغام شده از اجزای زیر است:

  • مش وال پست دیوار :

در واقع  مش وال پست دیوار مصرفی در وال مش، می‌تواند از جنس توری فیبرکربن یا مش فایبرگلاس، باشد. توری فیبرکربن یا مش فایبرگلاس، به ترتیب مش یا شبکه‌ایی از الیاف کربن یا شیشه و رزین پلی استر است که از طریق فرآیند پلت فرمینگ ساخته می‌شود. این فرآیند شامل قرار دادن الیاف کربن یا شیشه در یک قالب و اعمال فشار و حرارت به آنها برای ترکیب با رزین پلی استر است. توری وال مش، به دلیل قابلیت کشش بالا و مقاومت در برابر خوردگی، در وال مش به صورت نواری یا سرتاسری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شبکه‌های الیافی در وال مش، نقش عضو اصلی و مهارکننده ساختار را ایفا می‌کند. آن‌ها به عنوان وادارها همچون ستون، تکیه گاه مناسبی را برای دیوار فراهم می‌کنند. علاوه بر این، مش‌های FRP، دیوار را یکپارچه و آن را در برابر وقوع انواع ترک، مقاوم می‌سازد. شبکه فایبرگلاس یا فیبر کربن را می‌توان به عنوان اساسی‌ترین جزء وال پست‌ مش معرفی نمود. توری یا مش FRP در وال مش، دلیل اصلی اقتصادی بودن قیمت وال مش نسبت به وال پست سنتی است.

  • سیستم کنترل حرکت دیوار :

المان‌های کنترل کننده‌ حرکت خارج از صفحه دیوار، از عناصر اساسی در طراحی وال مش‌ها هستند. این کنترل کننده‌ها ، به منظور کنترل حرکت ناشی از فشارها و نیروهایی وارد ‌شده به دیوار و تامین شکل‌پذیری آن‌، برای حفظ پایداری سیستم و جلوگیری از خروج دیوار از صفحه، استفاده می‌شود. این کنترل کننده‌ها می‌توانند از جنس نبشی‌ها و ناودانی باشند. استفاده از کنترل کننده‌های حرکت دیوار به دلیل اهمیت حفظ ایمنی و استحکام سازه در برابر ارتعاشات وارده، بسیار حائز اهمیت است. جنس، نوع و ابعاد عضوهای کنترل کننده حرکت خارج از صفحه دیوار، می‌تواند هزینه‌ها و یا قیمت اجرای وال مش را تغییر دهد.

  • مصالح جداساز سبک :

دیوارهای داخلی و پیرامونی غیرسازه‌ایی در ساختمان‌ها معمولاً تحت فشار ناشی از بار باد و زلزله قرار می‌گیرند. در صورت عدم جداسازی دیوار از قاب سازه، نیروهای جانبی از دیوار به سمت قاب سازه منتقل می‌شود و این در حین ارتعاشات سازه می‌تواند احتمال آسیب دیدگی را به شدت افزایش دهد. پس، استفاده از مصالح جداساز، برای دستیابی به رفتار هرچه بهتر سازه در برابر ارتعاشات و نیروهای وارده، بسیار حائز اهمیت است. مصالح جداسازی دیوار از قاب سازه، مصالحی سبک با خواص ارتجاعی و جذب انرژی خوب مثل پشم سنگ یا یونولیت هستند که برای جلوگیری از انتقال نیروهای جانبی از دیوارها به قاب سازه به کار می‌روند.

این مصالح معمولاً به صورت لایه‌ای بین دیوار و قاب سازه قرار می‌گیرند و در واقع به عنوان یک مفصل بین دیوار و قاب عمل می‌کنند. مصالح جداساز،از انتقال نیروهای جانبی به قاب سازه جلوگیری می‌کنند. در نتیجه، احتمال خرابی و آسیب دیدگی سازه به دلیل فشار ناشی از دیوار، به شدت کاهش می‌یابد.

  • پلاستر سیمان یا گچ :

پلاستر در وال پست مش که بعنوان پلاستر وال مش شناخته می شود ، به عنوان یک لایه پوششی بر روی نوارهای توری فایبرگلاس یا مش فیبر کربن استفاده می‌شود تا با تامین برترین چسبندگی و اتصال، پایداری و مقاومت وال مش را تضمین کند. پلاستر در وال پست مش ، نقش تثبیت کننده شبکه الیافی (مش FRP) در سطح دیوار را ایفا می‌کند. علاوه بر این، پلاستر سیمانی یا گچی که بر روی نوارهای مش FRP اعمال می‌شود، به عنوان پوشش حفاظتی نیز عمل می‌کند. به طوری که شبکه الیافی را در مقابل خوردگی، خراشیدگی، اثرات جوی و شکستگی‌ به خوبی محافظت می‌کند. انتخاب بین پلاستر سیمانی و گچی بستگی به نوع کاربری و محل قرارگیری دیوارها دارد.

پلاستر سیمانی به دلیل مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و رطوبت، بیشتر در بخش‌های خارجی ساختمان و معمولاً برای پوشش دادن به توری فایبرگلاس یا مش فیبر کربن در اجرای وال مش بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. پلاستر سیمانی دارای مقاومت بیشتر در برابر شوک‌ها و ضربه‌های فیزیکی است و در مواقعی که دیوارهای ساختمان با شرایط سخت و محیط‌های پرتنش مواجه هستند، مناسب‌تر است. در مقابل، پلاستر گچی به عنوان لایه پوششی و تثبیت کننده، در اجرای وال مش در دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستر گچی از خواص ضد آتش و عایق حرارتی خوبی بهره می‌برد. نوع پلاستر مصرفی، می‌تواند در دسته عوامل موثر بر قیمت وال مش، طبقه بندی شود.

جهت آشنایی بیستر با محصولات وال مش پیشنهاد می کنیم مقاله “وال مش از چه بخش هایی تشکیل شده است؟” را مطالعه کنید.

تاثیر وال مش در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز

با توجه به اهمیت ساخت و ساز در توسعه و پیشرفت کشورها، افزایش تقاضا برای این صنعت و افزایش هزینه های ساخت و ساز، موجب شده است که روش های جدیدی برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز پیدا شود. یکی از این روش ها، استفاده از وال است که به عنوان روش جدید مهار دیوارهای غیرسازه ای شناخته می‌شود. در این حوزه، عوامل مختلفی از جمله مواد یا مصالح مورد استفاده، متراژ دیوار، شکل دیوار و نحوه اجرای وال‌پست می‌توانند قیمت اجرای وال پست را تحت تأثیر قرار دهند.

وال مش، جایگزینی کارآمد و موثر برای راه‌حل‌های سنتی مثل وال پست فلزی است. استفاده از وال مش‌ها به دلیل وزن کم، قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، زمان کمتر برای نصب و ساخت و حمل و نقل آسان به مراتب نسبت به وال پست‌های فلزی سنگین وزن با اجرای دشوار، در کاهش هزینه‌های اجرایی موثرتر است. وال پست مش بر خلاف وال پست‌های فلزی، دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شود. پس عمر مفید بالاتر و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر را ارائه می‌دهند.

مشخصات برتر توری فایبرگلاس یا مش فیبر کربن نسبت به فولاد، در عملکرد بهینه‌تر دیوار تقویت شده تاثیرگذار است. این ویژگی‌ها در حین ارتعاشات وارده به سازه، مشخص می‌شود. با انتخاب وال مش، به دلیل مقرون به صرفه بودن قیمت وال مش، در کنار مزایای برتر از وال پست‌های مرسوم فلزی، در نهایت صرفه اقتصادی را در هزینه‌های پروژه، تجربه خواهید کرد.

کاهش هزینه ساخت و ساز با سیستم وال مش
ساخت و ساز با سیستم وال مش

پیشنهاداتی برای کاهش هزینه اجرای وال مش در پروژه‌های ساختمانی

استفاده از سیستم وال مش (wallmesh) به عنوان یک روش تقویت دیوارهای غیرسازه‌ایی ساختمانی، هرچند که مزایایی از جمله افزایش استحکام و پایداری دیوار، کاهش آسیب در زمان زلزله و بهبود عمر مفید ساختمان را به دنبال دارد. با این حال، هزینه اجرای وال مش ممکن است به عنوان یکی از چالش های موجود برای کارفرماها محسوب شود. با پیشنهادات زیر، می‌توانید هزینه یا قیمت اجرای وال مش در تقویت دیوارهای غیرسازه‌ایی پروژه‌های خود را کنترل کنید :

  • انتخاب مواد با کیفیت مناسب :

استفاده از مواد با کیفیت پایین در اجرای وال مش، ممکن است در کوتاه مدت هزینه ساخت و ساز را کاهش دهد، اما کیفیت پایین مواد منجر به نیاز به تعمیر و تگهداری می‌شود. این در بلند مدت باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. بنابراین، بهتر است از مواد با کیفیت مناسب استفاده کنید تا علاوه بر بهره از عملکرد بالای وال مش، هزینه‌های پس از نصب وال مش کاهش یابد.

  • مقایسه قیمت‌ها :

قیمت وال مش، بسته به برند متریال، کیفیت، ابعاد و سایر فاکتورها متفاوت است. بنابراین، پیش از خرید، بهتر است با توجه لیست متریال مورد نیاز وال مش، با چندین فروشنده مختلف مشورت کنید و قیمت‌ وال مش‌ها را مقایسه کنید تا اجزای تشکیل دهنده وال مش را با بهترین قیمت تهیه کنید.

  • استفاده از کارگران ماهر :

با استفاده از کارگران ماهر و تجربه‌دار، می‌توانید هزینه‌های اجرای وال مش را کاهش دهید. کارگران تجربه‌دار، می‌توانند کار را با دقت و سرعت انجام دهند و از هدر رفتن مواد جلوگیری کنند.

  • استفاده از روش‌های نصب موثر :

روش‌ صحیح نصب وال مش ، می‌تواند به کاهش هزینه‌های مهار دیوارهای غیرسازه‌ایی با وال مش کمک کند. به عنوان مثال : برش یکجا نوارهای مش FRP، نصب را سریع‌تر می‌کند. نصب مرحله به مرحله نوارهای مش FRP، زمان بیشتری می‌طلبد. با این تفاصیل، بهتر است روش نصبی را که سرعت نصب بالا و در پی آن، کمترین هزینه را شامل می‌شود، انتخاب کنید.

  • برنامه ریزی اجرای وال مش :

برنامه‌ریزی، به طور موثر می‌تواند به کاهش هزینه‌های اجرای وال مش کمک کند. برنامه‌ریزی موثر شامل برنامه‌ریزی دقیق برای زمان بندی نصب، مدیریت مواد و تجهیزات و تخصیص منابع بهینه است. بنابراین، با برنامه‌ریزی موثر، هزینه‌های نصب وال مش را کاهش دهید.

انواع وال مش در تقویت تیغه‌های جداکننده ساختمانی

تیغه‌های جداکننده ساختمانی یکی از مهمترین اجزای ساختمانی هستند که برای جداسازی اجزای مختلف ساختمان از یکدیگر، استفاده می‌شوند. برای افزایش استحکام و پایداری این تیغه‌ها در برابر انواع نیروی جانبی، از وال مش استفاده می‌شود. وال مش‌ها بنا بر اساسی‌ترین جزء تشکیل دهنده یعنی مشFRP به دو دسته اصلی به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

  • وال مش فایبرگلاس :

وال پست مش فایبرگلاس، به دلیل مزایایی که دارد، به عنوان مقرون به صرفه‌ترین و رایج‌ترین نوع وال مش شناخته می‌شود. در این نوع نوین وال پست، توری فایبرگلاس به عنوان یکی از انواع مش‌های FRP، ساختار اصلی وال مش را تشکیل می‌دهد. در وال پست مش فایبرگلاس، تمامی نیازهای یک دیوار غیرسازه‌ایی در برابر نیروهای جانبی، جابه‌جایی‌ها، خوردگی، تغییرات دمایی، شرایط آب و هوایی نامساعد و … را توسط مش فایبرگلاس، برآورده می‌کند.

  • وال پست مش فیبر کربن :

وال مش فیبر کربن، سیستمی با قدرت‌تر و گران قیمت‌تر از وال پست مش فایبرگلاس است که به مراتب از آن بهتر عمل می‌کند. این نوع نوین وال پست، به دلیل مزایای ذاتی الیاف کربن، به طور همه جانبه مشخصات مکانیکی برتری از مش فایبرگلاس را ارائه می‌دهد. بنابراین، استفاده از وال پست مش فیبر کربن، تنها برای پروژه‌هایی با اهمیت بالا توصیه می‌شود.

استفاده از وال پست مش فایبرگلاس نسبت به وال پست‌های فلزی و فیبر کربن، عملکرد بهتری دارد. همچنین، هزینه‌های ساخت و ساز را به مراتب کاهش می‌دهد. اما به طور کلی، در انتخاب راهکار مناسب برای مهار دیوار غیرسازه‌ایی، باید به شرایط پروژه و نیازهای ساختمان توجه کرد. استفاده از وال پست مش فایبرگلاس، به عنوان یک گزینه مناسب برای تقویت تیغه‌های جداکننده پیرامونی و داخلی ساختمان در برابر نیروهای جانبی، در 99 درصد موارد پیشنهاد می‌شود. چرا که وال مش فایبرگلاس علاوه بر مزیت پایین بودن قیمت و هزینه‌ اجرای وال مش فایبرگلاس، نیازهای اکثر پروژه‌های ساختمانی را ارضا می‌کند.

هزینه وال مش
وال مش

مقایسه قیمت وال مش با هزینه اجرای وال پست سنتی (بهار 1403)

اکنون، قصد داریم تا با بررسی یک پروژه ساختمان مسکونی، هزینه اجرای وال مش را با هزینه اجرای وال پست‌های فلزی یا سنتی مقایسه کنیم. پروژه ساختمانی که در این بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم، مربوط به ساختمانی شش طبقه است در شهر تهران. مساحت هر واحد آن نیز 200 متر مربع می‌باشد. برای تقویت دیوارهای غیرسازه‌ایی پیرامونی و داخلی، این ساختمان دو طرح وال پست فلزی (سنتی) و وال مش ارائه شده است. در ادامه، با ارزیابی جداول قیمت وال مش و قیمت وال پست سنتی، می‌توانید قیمت اجرای وال مش و هزینه اجرای وال پست فلزی را مقایسه و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

متره و برآورد قیمت وال پست فلزی

مصالح ابعاد مقدار طول یا مساحت وزن (kg) قیمت واحد (تومان) قیمت کل (تومان)
قوطی 4*120*120 42شاخه 168m 2535.32 40500 129000000
نبشی 10*100*100 5 شاخه 18m 282.96 30000 11105000
ناودانی گالوانیزه 2*70*400*200 447 عدد 160000 70626000
یونولیت 100*200 126عدد 168m2 42000 5292000
پلیت 8*200*200 153 عدد 306 62000 13311000
میلگرد بستر عرض 150 563 عدد
(شاخه 3 متری)
1125m 90 36700 13311000
قلاب 1035عدد 6300 4554000
گیره 1035عدد 5200 6468000
طول دیوار 336m
مساحت دیوار 1073m2
مجموع هزینه (تومان) 122300000
قیمت هر متر (تومان) 364000
قیمت هر متر مربع (تومان) 114000

متره و برآورد قیمت وال مش

مصالح ابعاد (mm) مقدار طول یا مساحت وزن قیمت واحد (تومان) قیمت کل (تومان)
مش فایبرگلاس 160 گرم 250*3200 359m2 160gr/m2 57000 21540000
پلاستر سیمانی 0.78m3 از 1014 تا 1494 کیلوگرم 10000 10140000
نبشی گالوانیزه 2*70*400 1857عدد 30000 55710000
یونولیت 100*200 126 عدد 252m2 42000 5292000
طول دیوار 336m
مساحت دیوار 1073m2
مجموع هزینه (تومان) 92550000
قیمت هر متر (تومان) 245000
قیمت هر متر مربع (تومان) 77000

با ارزیابی‌ها و مقایسه جداول مربوطه، ثابت می‌شود که تنها هزینه‌های مصالح وال مش در پایدارسازی و تقویت دیوارهای غیرسازه‌ای نسبت به وال پست‌های فلزی، کمتر است. باید توجه داشت که در وال پست فلزی به موارد فوق، هزینه سنگین جوشکاری نیز اضافه می‌شود. بنابراین، وال مش را می‌توان به عنوان یک ایده نوین، کم هزینه و اما موفق در مهار دیوارهای جداکننده، معرفی نمود.

آیا اجرای وال مش مورد تایید نظام مهندسی است؟

لازم به ذکر است که وال مش‌ها از نظر نظام مهندسی، راهکاری مورد تایید برای مهار دیوارهای غیرسازه‌ایی موجود در ساختمان‌ها هستند. بنابراین، استفاده از این روش، با رعایت مقررات و ضوابط اجرایی مندرج در منابع مورد تایید نظام از جمله نشریه 819 و پیوست ششم استاندارد 2800، هیچگونه منع یا محدودتی را شامل نمی‌شود. بنابراین، کارفرمایان و پیمانکارن حوزه صنعت ساخت و ساز، می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی، از مزیت‌های وال مش بهره ببرند.

جمع بندی

در ساخت و ساز، روش‌ها و ایده‌های متعددی برای اجرای هر مرحله از پروژه وجود دارد. مسلما برای کاهش هزینه‌های ساخت وساز، باید بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش را از میان ایده‌های موجود انتخاب کرد و در عین حال، ایمنی ساکنان ساختمان را نیز مد نظر قرار داد. وال مش یک انتخاب مناسب و نوین است در میان دیگر روش‌های مهار دیوارهای غیرسازه‌ایی ساختمان. این روش، علاوه بر اقتصادی بودن، سازه شما را برای ارائه رفتار بهبود یافته در شرایط لرزه‌ای آماده می‌سازد. با اجرای وال مش، در کنار کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، ایمنی ساکنان ساختمان نیز تضمین می‌شود. جهت دریافت قیمت با مشاوران وال مش تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (15 امتیاز)

سئوالات متداول برای "قیمت وال مش چقدر است؟"

وال مش از چه متریالی ساخته شده است؟

وال مش از الیاف کربن، فایبرگلاس و FRP ساخته شده است.

اجرای وال مش روی سطوح چگونه است؟

اجرای وال مش به آسانی روی سطوح انجام می‌پذیرد برای نصب وال مش ابتدا پلاستر سیمانی روی سطح اجرا می‌شود و پس از آن شبکه الیاف وال مش روی پلاستر چسبانده می‌شود.

وال مش در بازار چگونه به فروش میرسد؟

وال مش در بازار به صورت رول به فروش میرسد و در ابعاد متر طول سفارش پذیرفته می‌شود.

چند نوع رنگ بندی برای وال مش وجود دارد؟

وال مش در انواع رنگ‌های مختلف وجود دارد و بنا به سلیقه مشتری رنگ مورد علاقه ارائه می‌گردد.

انعطاف پذیری وال مش چگونه است؟

انعطاف پذیری بسیار بالا

قیمت وال مش چگونه است؟

نسبت به وال پست سنتی بسیار مقرون به صرفه تر

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


19 نظر

    1. با عرض سلام و درود، برای هر مورد کاربرد جداگانه دارد. برای مثال در ساختمان‌های قدیمی برای مقاوم سازی دیوارهای غیرحمال و دیوارهای داخلی که از آجر ساخته شده‌اند از وال مش استفاده می‌شود و در ساختمان‌های نوساز هم قبل از گچکاری و نازک کاری دیوار مراحل نصب وال مش صورت می‌پذیرد و نیازی به وال پست سنتی نیست

  1. باسلام وخسته نباشید میخواستم سوال کنم ایا وال مش ایمنی کامل درمقابل زلزله و کلا لرزشهای ساختمان ایجاد میکند؟

    1. با عرض سلام و درود، بله، سیستم وال مش و در کل وال پستهای نوین با ارائه تحمل تنش بالا به ویژه در کشش در مقابل زلزله ایمنی کامل دارند. برای مشاهده اطلاعات بیشتر به مقاله وال مش چیست مراجعه کنید.

  2. سلام. از مطالب خوب شما در ارتباط با وال مش استفاده کردم عالی بود. سوالی داشتم از خدمت شما. با توجه به اینکه قیمت پلاستر گچی از پلاستر سیمانی کمتر می باشد. آیا می توانیم برای کاهش قیمت وال مش همه جای ساختمان از پلاستر گچی استفاده کنیم.

    1. سلام دوست گرامی
      مرسی از لطف شما. نه امکان استفاده از پلاستر گچی در تمام نقاط ساختمان وجو ندارد. در برخی از مناطق برای مثال در وجه خارجی نما و یا مکان هایی که سیمان کاری داریم می بایست از پلاستر سیمانی استفاده کنید.

  3. سلام روز بخیر. یک پیشنهاد داشتم و اون اینکه جدول قیمت وال مش را بروزرسانی کنید. قیمت های داده شد مربوط به بهار 1402 است.

    1. سلام دوست عزیز
      مرسی از دقت نظر و پیشنهاد شما. حتما در آینده ای نزدیک قیمت های وال مش به روز رسانی خواهد شد.

  4. سلام. روزتون بخیر.
    ما برای ساختمان خودمون از یکی از شرکت های همکار فاکتور وال پست فلزی گرفتیم. برای مقایه قیمت وال پست با روش وال مش چه کاری باید انجام بدهیم.

    1. سلام دوست عزیز
      پلان معماری و سازه ساختمان را ارسال کنید تا همکاران در سریع ترین زمان ممکن قیمت وال مش ساختمان شما را برآورد کنند.

  5. سلام روز شما بخیر
    من تا دو طبقه از 8 طبقه ساختمان را وال پست فلزی اجرا کردم. تازه با سیستم وال مش آشنا شدم. به خاطر همین می خواستم برای کاهش هزینه ها از وال مش استفاده کنم. راهنمایی بفرمایید که از کجا شروع کنم.

    1. سلام وقت بخیر
      نقشه سازه و معماری ساختمان را ارسال کنید تا همکاران در سریع ترین زمان ممکن قیمت وال مش ساختمان شامل مقدار توری مورد نیاز، مقدار پلاستر، تعداد نبشی و چسب اپوکسی را برآورد کنند.

    1. سلام خانم فکوری. صرفا با دانستن تعداد طبقات و زیربنای ساختمان نمی توان قیمت وال مش مشخص کرد. لطف کنید فایل معماری و سازه ساختمان ارسال کنید تا در اولین فرصت برآورد قیمت وال مش خدمت شما ارسال گردد.

    1. سلام. جهت دریافت شرایط و قیمت اجرای وال مش با واحد اجرایی شرکت وال مش تماس بگیرید.
      شماره تماش: 41824-021

    1. سلام روز بخیر
      خیر هزینه اجرا وال مش به عواملی همچون نوع مصالح مصرفی سیستم وال مش، متراژ و شرایط خاص پروژه شما بستگی دارد و نوع بلوک در هزینه ها تاثیرگذار نیست.

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *